FORMUŁA 1
- Szczegóły
- Dominik Dębski By
W sezonie 2022 Aston Martin bardzo wcześnie przestał rozwijać swój samochód, przerzucając wszystkie siły na konstrukcję na 2023 rok. Nikt jednak się nie spodziewał, że AMR 23 okaże się aż tak rewelacyjnym bolidem.
- Szczegóły
- Jarosław Werner By
Toto Wolff potwierdził dalsze zaangażowanie w zespół Mercedes-AMG Petronas Formula One i przedłużył kontrakt na kolejne trzy lata.
- Szczegóły
- Łukasz Górski By
Guenther Steiner ujawnił, że nie spieszy mu się z powrotem do Formuły 1, po tym, jak Haas zdecydował, iż nie będzie szefem zespołu po sezonie 2023.
- Szczegóły
- Łukasz Górski By
Szef McLarena, Zak Brown, przyznał, że nie byłby zaskoczony, gdyby Lewis Hamilton z Mercedesem wróciłby na szczyt stawki w zbliżającym się sezonie 2024.
- Szczegóły
- Jarosław Werner By
Zespół MoneyGram Haas F1 mianował Ayao Komatsu na nowego szefa ekipy z Kannapolis, a Guenther Steiner odszedł ze skutkiem natychmiastowym.
- Szczegóły
- Tymoteusz Taczała By
Według jednego z głównych inżynierów zespołu Oracle Red Bull Racing, Bena Waterhouse'a, jeszcze przed pierwszym wyjechaniem bolidu na sezon 2024, stajnia już planuje i skupia uwagę na rozwoju auta na 2025 rok.
- Szczegóły
- Łukasz Górski By
Formuła 1 w nadchodzącym sezonie planuje rozegrać dwadzieścia cztery rundy. Będzie to rekordowa liczba Grand Prix w historii królowej sportów motorowych. Frederic Vasseur twierdzi, że F1 musi skrócić kalendarz, aby zapewnić dobre samopoczucie swoim pracownikom.
- Szczegóły
- Łukasz Górski By
Dyrektor techniczny zespołu Stake F1, James Key, podkreślił, że projekt Audi zostanie zrealizowany dopiero w 2027 roku, czyli w drugim roku pełnego zaangażowania niemieckiego producenta.
- Szczegóły
- Dominik Dębski By
Ferrari chciało jak najszybciej zapomnieć o sezonie 2022, w którym przez dziwne decyzje strategiczne oraz błędy kierowców, zespół stracił szansę na mistrzostwo już w połowie sezonu. Był to wstyd dla całej ekipy, biorąc pod uwagę to, że dysponowała ona bolidem, który pozwalał na walkę o najwyższe laury.
W kampanii 2023 skład z Maranello walczył w czołówce pod wodzą nowego szefa. Celem ekipy było drugie miejsce wśród konstruktorów na zakończenie rywalizacji, co zostało niemal osiągnięte, głównie dzięki dobrej konstrukcji, jaką bez wątpienia był F1-75.
- Szczegóły
- Łukasz Górski By
Lewis Hamilton ujawnił, że marzenie o powrocie na zwycięską drogę z Mercedesem jest jego główną motywacją dalszej kontynuacji kariery w Formule 1.
- Szczegóły
- Łukasz Górski By
Dyrektor techniczny Red Bulla, Adrian Newey, twierdzi, że jedyna porażka zespołu podczas sezonu 2023 w Singapurze pokazała „pewne słabości” konstrukcji RB19.
- Szczegóły
- Dominik Dębski By
W sezonie 2023 zespół Oracle Red Bull Racing skonstruował prawdziwą bestię – RB19. Skład wygrał w 2023 roku dwadzieścia dwa z dwudziestu trzech wyścigów, z czego większość to dzieło Maxa Verstappena.
- Szczegóły
- Tymoteusz Taczała By
Szef stajni Haas, Guenther Steiner, uważa, że wiele transferów na rynku kierowców F1, dotyczących składów na 2025 rok, może dokonać się już w pierwszych miesiącach sezonu 2024.
- Szczegóły
- Adrian Legumina By
Zdaniem dwukrotnego mistrza świata F1, Aston Martin powinien skupić się na prędkości maksymalnej AMR24 oraz rozszerzyć okno jego pracy w trakcie weekendów wyścigowych. Te dwa obszary będą kluczowe w walce o najwyższe cele w przyszłym sezonie.
- Szczegóły
- Tymoteusz Taczała By
Limity wydatków przewidziane na każdy sezon spełniają swój cel zbliżenia zespołów pod względem możliwości produkcyjnych, jednak FIA zdaje sobie sprawę, że system ten ma też swoje wady.
Ostatnie
Kilka dni temu ogłoszono, że Grand Prix Monako pozostanie w kalendarzu Formuły 1 co najmniej do...
Osiemnaście lat bez tytułów mistrzowskich i liczne nieudane kampanie legendarnych kierowców...
Formuła 1 ogłosiła nową umowę z Automobile Club de Monaco, na mocy której Grand Prix Monako...