Formuła 1

Kolejnym zaprezentowanym bolidem na sezon 2019 jest samochód zespołu Renault. Tegoroczny model nosi nazwę R.S.19. W poniższym tekście tradycyjnie zajmiemy się wszystkimi szczegółami pod kątem technicznym, jakie udało nam się dostrzec podczas wtorkowej prezentacji.

Bolid Haas VF-19 jest pierwszym zaprezentowanym autem przed sezonem 2019. W poniższym tekście nie opiszemy jednak nowej kolorystyki bolidu, lecz zajmiemy się szczegółami pod kątem technicznym, które udało nam się dostrzec na grafikach komputerowych prezentujących bolid.

Brendon Hartley, który wkroczył do Formuły 1 w sezonie 2017 od GP Stanów Zjednoczonych, kiedy to zastąpił w zespole Toro Rosso Daniiła Kwiata, pozostanie w najwyższej klasie wyścigowej i będzie współpracował z Ferrari.

Promotorzy GP Hiszpanii, Włoch, Wielkiej Brytanii, Niemiec oraz Meksyku straszą Liberty Media, że jeżeli weekendy wyścigowe nie będą organizowane na korzystniejszych dla nich warunkach, to mogą oni nie przedłużyć umów na organizacje rund mistrzostw świata Formuły 1, które wygasają po roku 2019.

Sezon 2019 zbliża się wielkimi krokami. Przed nami jeszcze zimowe testy, które tradycyjnie odbędą się w Barcelonie w drugiej połowie lutego. Wyniki testów nie pozwolą nam stwierdzić, kto będzie szybszy, kto wolniejszy w sezonie 2019, ponieważ zespoły mają za zadanie w czasie testów przetestować nowe części oraz wiele aspektów technicznych, więc nikomu nie będzie zależało na kręceniu rekordowych czasów okrążeń.

Pierre Gasly, nowo zakontraktowany kierowca Aston Martin Red Bull Racing stwierdził, że nie przyszedł do ekipy z Milton Keynes by pełnić w niej rolę drugiego kierowcy a ścigać się na tym samym poziomie, jak Max Verstappen.

Do końca stycznia można głosować na książkę "Mechanik. Kulisy padoku Formuły 1 i tajemnice rywalizacji" Marca „Elvisa” Priestley’ego w plebiscycie na Sportową Książkę 2018 roku.

Przy pełnej mobilizacji fanów F1, publikacja byłego mechanika McLarena ma duże szanse na zwycięstwo w konkursie. Głosy na pozycję wydaną pod patronatem portalu Motorsport Grand Prix można oddawać TUTAJ.

O książce:

Świat Formuły 1, jakiego jeszcze nie znałeś!

Ukryty stetoskop przykładany do maszyny tankującej, wojskowe systemy szyfrowania wprowadzone w obawie przed szpiegami czy kombinezony przygotowane przez Europejską Agencję Kosmiczną… Tam, gdzie o wyniku decydują ułamki sekund, każda nowinka może być na wagę złota.

Marc „Elvis” Priestley przez blisko dekadę pracował jako mechanik McLarena i był częścią wielkiego świata Formuły 1. Imprezował z Schumacherem, Räikkönenem i innymi kierowcami. Był naocznym świadkiem wojny między Hamiltonem i Alonso. Za swe wybryki kilka razy o mało nie wyleciał z pracy.

W wysokooktanowej atmosferze pasów startowych Formuły 1 reflektory najczęściej skierowane są na wielkie gwiazdy. A jednak, bez wiedzy technicznej, determinacji i obsesji w garażu mechaników, żaden kierowca nie może mieć nadziei na podium. To właśnie ci faceci kreują każdego mistrza świata, a ich błędy mogą mieć bardzo poważne konsekwencje.

Książka w promocyjnej cenie dostępna jest na www.idz.do/motorsport-mechanik

Źródło: Wydawnictwo SQN

Jak donosi La Gazzetta dello Sport, zespół Mercedes przygotował na sezon 2019 całkowicie nową jednostkę napędową. Specjaliści odpowiedzialni za silnik skupili się głównie na sprawie odzyskiwania energii, dzięki czemu tegoroczna jednostka Mercedesa będzie mogła korzystać z około dwunastu koni mechanicznych mocy więcej, bez utraty paliwa, którego limit na wyścig w sezonie 2019 wzrósł z 105 kg na 110 kg.

© 2011-2019 Motorsport Grand Prix. Wszelkie Prawa Zastrzeżone