Formuła 1

Valtteri Bottas przed nadchodzącym weekendem wyścigowym w Monako ma nadzieje, że pierwszy raz w swojej karierze dostatnie od zespołu bolid, w którym będzie czuł się w stu procentach komfortowo na ciasnych uliczkach Monte Carlo.

Dyrektor zarządzający Formułą 1 Ross Brawn uważa, że Mattia Binotto jest odpowiednim człowiekiem na właściwym miejscu i pomoże powrócić Ferrari na szczyt w królowej sportów motorowych.

Beitske Visser odniosła swoje pierwsze zwycięstwo w W Series podczas wyścigu na torze Zolder. Już na starcie wypracowała sobie przewagę, aby dominować przez resztę okrążeń nad resztą stawki i przekroczyć linię mety prawie 8.5 sekundy nad Jamie Chadwick z Wielkiej Brytanii.

Początek sezonu 2019 upływa pod znakiem całkowitej dominacji fabrycznego zespołu Mercedesa. Niemiecka ekipa ustanowiła nowy rekord zdobywając w Barcelonie piąty dublet, poprawiając wyczyn kierowców zespołu Williams, którzy w sezonie 1993 zdobyli trzy dublety.

Max Verstappen udowodnił kolejny raz, że tor położony pod Barceloną zdecydowanie pasuje zarówno jemu, jak i bolidowi Red Bulla. Młody Holender w niedzielę zdołał pokonać duet kierowców Ferrari i dzięki dobremu tempu wyścigowemu dojechał do mety na najniższym stopniu podium.

Sebastian Vettel odniósł się po wyścigu o GP Hiszpanii do tematu strategii oraz poleceń zespołowych w Ferrari, które zdaniem kierowcy nie pomagają ekipie z Maranello. Niemiec podkreślił również, że nie ma co się poddawać w walce o tytuł.

Lewis Hamilton, który mimo przegranych kwalifikacji okazał się najlepszym kierowcą podczas niedzielnego wyścigu na torze położonym pod Barceloną, stwierdził po wyścigu, że kluczem do sukcesu było obronienie prowadzenia w początkowej fazie wyścigu.

Robert Kubica, który dojechał do mety jako ostatni sklasyfikowany kierowca, uważa, że dobrze wystartował podczas dzisiejszego wyścigu, jednak po chwili musiał odpuścić, ponieważ z obydwu stron w kleszcze brały go bolidy Racing Point.

Mój start do wyścigu oceniam dość dobrze, jednak po chwili zauważyłem, że z obydwu stron niebezpiecznie zbliżają się bolidy Racing Point, więc nie chciałem ryzykować odpadnięcia na samym starcie, dlatego też postanowiłem trochę odpuścić, przez co straciłem sporo prędkości. Momentalnie straciłem również pozycje na rzecz George’a, jednak szybko udało mi się ja odzyskać. Pozostała część wyścigu nie należała do najfajniejszych, ponieważ polegała ona nie tylko w naszym przypadku na oszczędzaniu opon - powiedział Robert Kubica po dzisiejszym wyścigu.

Hiszpania nie była pierwszym wyścigiem w tym sezonie, w którym kierowcy tego zespołu mogli rywalizować jedynie sami ze sobą. Według Roberta przegrał on dzisiejszą rywalizację ze swoim partnerem zespołowym, ponieważ zespół wysyłał mu przez radio polecania związane ze zmianą ustawień, przez co Polak bardziej koncertował się na przyciskach na kierownicy niż na jechaniu z odpowiednim tempem po torze, co wykorzystał George Russell, szybko odrabiając stratę do Polaka i wyprzedzając go w bezpośredniej ‘’walce’’ na torze.

W tej kwestii mogę powiedzieć tyle, że mogliśmy rozegrać lepiej to z moim zespołem. W trakcie wyścigu dostałem od inżyniera polecenie, żeby zmienić kilka ustawień w moim bolidzie, przez co większą uwagę przykładałem w tym momencie na poszczególne przyciski, które znajdują się na kierownicy niż na jechaniu z odpowiednim tempem. Przez to nie dostrzegłem jak szybko George, dojechał do mojego tylnego skrzydła, a wtedy było już za późno na jakąkolwiek wyrównaną walkę na torze.

Następną rudną tegorocznego kalendarza będzie najbardziej prestiżowy oraz wymagający wyścig na ulicach Monte Carlo. Robert Kubica z niecierpliwością czeka na ten wyścig oraz stwierdza, że w tym roku Monako będzie dużym wyzwaniem nie tylko dla Williamsa.

Wyścig w Monako jest czymś innym i nie można go porównać do żadnego innego wyścigu. Już nie mogę doczekać się, gdy znowu będę miał możliwość ścigania się na ulicach Monako. W tym roku zmagania na tym ulicznym torze będą dużym wyzwaniem nie tylko dla naszego zespołu, ponieważ tegoroczne bolidy są większe, a ulice Monako są strasznie wąskie - Podsumował Robert Kubica.

Robert Kubica podczas czwartkowych spotkań z mediami przyznał, że jego zespół przywiózł również do Hiszpanii kilka nowych komponentów, które mają służyć w dalszych pracach związanych z poprawą wydajności tegorocznej konstrukcji Williamsa.

FIA odkrywa przed kibicami kolejne karty dotyczące regulacji technicznych, które będą obowiązywać w przyszłym sezonie. Zmianie ulegnie klasyfikacja poszczególnych części bolidu, ze szczególnym uwzględnieniem kanałów chłodzących hamulce. Obecnie kanały te klasyfikowane są jako nadwozie (bodywork) bolidu, nie będąc uznawane za element aerodynamiczny. Jednakże, regulamin jasno stanowi, że zespoły aby mogły być klasyfikowane jako konstruktorzy, muszą sami wytwarzać określone części samochodu.

Claire Williams, szefowa ekipy z Grove potwierdziła, że nie chce sprzedawać zespołu F1, który został założony przez jej ojca oraz Patricka Heada, po spekulacjach, jakoby Dmitry Mazepin wykazał zainteresowanie nabyciem Williamsa.

© 2011-2019 Motorsport Grand Prix. Wszelkie Prawa Zastrzeżone