ENDURANCE

- Szczegóły
- Jarosław Werner By
Szymon Ładniak w sezonie 2024 wyrusza na tor w prestiżowej serii Michelin Le Mans Cup. Lublinianin zmierzy się w kategorii LMP3, prowadząc prototyp Ligier JS P3 pod szyldem zespołu Bretton Racing. Pierwsza runda już w najbliższy weekend w Barcelonie.

- Szczegóły
- Jarosław Werner By
Wbrew oczekiwaniom kibiców, jak i samego zawodnika, Mateusz Kaprzyk nie znalazł się na liście kierowców zgłoszonych do rywalizacji w rozpoczynającym się sezonie European Le Mans Series. Pomimo ciężkiej pracy całego managementu zawodnika i prób angażu do ostatniej chwili, 22-letni Katowiczanin na chwilę obecną pozostaje bez fotela wyścigowego w 2024 roku.

- Szczegóły
- Damian Hinz By
Szef techniczny Peugeota, Olivier Jansonnie, jest przekonany, że zaktualizowany model 9X8 będzie równie konkurencyjny w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, jak zeszłoroczna wersja samochodu i nawiąże walkę ze ścisłą czołówką w klasie Hypercar.

- Szczegóły
- Jarosław Werner By
Czterokrotny mistrz świata Formuły 1, Sebastian Vettel, pomyślnie zakończył testy prototypu Porsche 963 na torze Motorland Aragon. Niemiec w dwóch podwójnych przejazdach pokonał w sumie 118 okrążeń na dystansie 581 kilometrów.

- Szczegóły
- Jarosław Werner By
Zespół Porsche Penske Motorsport potwierdził, że Sebastian Vettel zasiądzie do prototypu Porsche 963 LMDh i w przyszłym tygodniu przetestuje hypercara o mocy 680 KM na torze Motorland Aragon w Hiszpanii.

- Szczegóły
- Jarosław Werner By
Zespół Orlen Team AO by TF ujawnił malowanie tegorocznego prototypu Oreca 07 Gibson, którym w Europejskiej Serii Le Mans rywalizować będą Robert Kubica, Louis Deletraz oraz Jonny Edgar.

- Szczegóły
- Jarosław Werner By
Robert Kubica przyznał, że nie był pewien, gdzie będzie się ścigał w tegorocznej kampanii wyścigowej, a szansa dołączenia do AF Corse pojawiła się dość późno.

- Szczegóły
- Damian Hinz By
Paul di Resta stwierdził, że ulepszenia, które zostaną zastosowane w modelu Peugeot 9X8 w nadchodzącym sezonie Długodystansowych Mistrzostw Świata, mają na celu przede wszystkim zapewnienie kierowcom większej pewności za kierownicą. Największą zauważalną zmianą będzie dołożenie pełnowymiarowego tylnego skrzydła, które znacznie poprawi stabilność prototypu.

- Szczegóły
- Jarosław Werner By
Federacja ACO opublikowała tymczasową listę startową do tegorocznego 24-godzinnego wyścigu Le Mans, na której znalazły się sześćdziesiąt dwa składy w trzech klasach, w tym dwadzieścia trzy Hypercary, szesnaście prototypów LMP2 i dwadzieścia trzy samochody LMGT3.

- Szczegóły
- Damian Hinz By
Dyrektor generalny Alfy Romeo, Jean-Philippe Imparato, ostudził entuzjazm związany z ewentualnym powrotem marki do 24-godzinnego wyścigu Le Mans. Wyraził obawy związane przede wszystkim z ekonomicznymi aspektami budowy samochodu zgodnego z regulacjami kategorii FIA WEC Hypercar.

- Szczegóły
- Jarosław Werner By
Polskie akcenty na torach wyścigowych Stanów Zjednoczonych można policzyć niemal na palcach jednej ręki. W tym roku to się zmieni. Jak już wiadomo od kilku miesięcy, polski zespół Inter Europol Competition podjął niezwykle ambitne wyzwanie i wystartuje w sezonie serii IMSA Weathertech Sportscar Championship we współpracy z utytułowaną amerykańską ekipą PR1/Mathiasen Motorsport, obecnymi mistrzami klasy LMP2 w serii IMSA.

- Szczegóły
- Jarosław Werner By
Robert Kubica, który w tegorocznym sezonie wyścigowym będzie rywalizował w barwach AF Corse w FIA WEC, przyznał, że nie może doczekać się zbliżającej się kampanii, ale dodał, iż odczuwa utrzymujący się ból, po niespełnionym marzeniu, jakim było ściganie się w Ferrari w F1.

- Szczegóły
- Jarosław Werner By
Zespół AF Corse określił załogę, która wyjedzie na tor w Ferrari 499P z numerem #83 w kategorii Hypercar i będzie rywalizować w tegorocznej kampanii Długodystansowych Mistrzostw Świata.

- Szczegóły
- Jarosław Werner By
Louis Deletraz oraz Jonny Edgar dołączą do Roberta Kubicy w zespole Orlen Team AO by TF #14 i będą rywalizowali o zwycięstwo w klasyfikacji generalnej Europejskiej Serii Le Mans w klasie LMP2 w 2024 roku.

- Szczegóły
- Damian Hinz By
Według dyrektora zarządzającego Porsche Penske Motorsport, Jonathana Diuguida, podczas grudniowych testów na torze Daytona International Speedway dwa fabryczne prototypy Porsche 963 LMDh zostały przygotowane zgodnie ze wszystkimi przewidywanymi poprawkami, mającymi uczynić je jeszcze bardziej konkurencyjnymi w starciu z rywalami w sezonie 2024.