FORMUŁA 1
- Szczegóły
- Tymoteusz Taczała By
Aktualny mistrz świata, Max Verstappen, po raz kolejny zmienia pole position na zwycięstwo w wyścigu i przekracza linię mety GP Chin jako pierwszy. Lando Norris skończył zmagania na drugiej pozycji – jego najlepszy wynik w tym sezonie. Na najniższym stopniu podium stanął Sergio Perez.
- Szczegóły
- Tymoteusz Taczała By
Max Verstappen bezproblemowo zakończył kwalifikacje do GP Chin na pierwszej pozycji. Po długiej walce o drugiej miejsce zwycięsko wyszedł Sergio Perez, który na starcie ustawi się obok zespołowego kolegi. Trzecie miejsce zajął niespodziewanie Fernando Alonso.
- Szczegóły
- Jarosław Werner By
Max Verstappen z zespołu Oracle Red Bull Racing nie dał szans swoim rywalom i jako pierwszy minął linię mety sobotniego sprintu przed Grand Prix Chin, pokonując w bezpośredniej walce Lewisa Hamiltona i Sergio Pereza, którzy uzupełnili miejsca w czołowej trójce.
- Szczegóły
- Tymoteusz Taczała By
Jeden z najlepszych inżynierów w historii Formuły 1, Adrian Newey, podzielił się swoimi przemyśleniami na temat kształtu regulacji dotyczących aerodynamiki i jednostek napędowych nowej generacji, które wejdą w życie w 2026 roku.
- Szczegóły
- Tymoteusz Taczała By
Daniel Ricciardo wrócił do stajni z rodziny Red Bulla po przerwie, a jego pojawienie się za kierownicą wiązało się z dużymi nadziejami. Presja na Australijczyku jednak rośnie, a jego wyniki dalej nie zadowalają. Czy utrzyma swoje miejsce w przyszłości?
- Szczegóły
- Tymoteusz Taczała By
Włoskie media, w tym La Gazetta dello Sport, twierdzą, że Mercedes i Carlos Sainz podpisali kontrakt na 2025 rok. Hiszpan miałby zastąpić Lewisa Hamiltona, który od przyszłego sezonu będzie rywalizował dla Ferrari.
- Szczegóły
- Jarosław Werner By
Formuła 1 wraz z Międzynarodową Federacją Samochodową zaprezentowały kalendarz na sezon 2025, w którym przypada siedemdziesiąta piąta rocznica Mistrzostw Świata F1.
- Szczegóły
- Jarosław Werner By
Zespół Aston Martin ogłosił, że Fernando Alonso związał swoją przyszłość z ekipą z Silverstone wieloletnim kontraktem i będzie rywalizował w Formule 1 do końca 2026 roku.
- Szczegóły
- Tymoteusz Taczała By
Obiekt Korean International Circuit w Yeongam, który gościł Formułę 1 w latach 2010-2013, ponownie stara się o miejsce w kalendarzu i jest poważnym kandydatem na bycie uwzględnionym w kolejnych przetasowaniach w puli torów.
- Szczegóły
- Jarosław Wierczuk By
Znana kolejność powróciła. Red Bull x 2, przerwa i Ferrari x 2. Ciekawsza wydaje się zatem rywalizacja w ramach poszczególnych zespołów.
- Szczegóły
- Jarosław Werner By
Max Verstappen po raz trzeci w tym sezonie okazał się najlepszym zawodnikiem i po raz drugi wywalczył komplet punktów, kończąc rywalizację o Grand Prix Japonii z dorobkiem dwudziestu sześciu oczek, a w sumie siedemdziesięciu siedmiu.
- Szczegóły
- Łukasz Górski By
Max Verstappen, rozpoczynający rywalizację o Grand Prix Japonii z pole position, minął linię mety na torze Suzuka na pierwszej lokacie, zapewniając sobie w tym sezonie trzecie zwycięstwo. Na drugim miejscu dojechał Sergio Perez, natomiast podium uzupełnił Carlos Sainz.
- Szczegóły
- Jarosław Werner By
Max Verstappen z zespołu Oracle Red Bull Racing wywalczył pierwsze pole startowe do niedzielnej rywalizacji o Grand Prix Japonii, wyprzedzając na torze Suzuka swojego zespołowego kolegę, Sergio Pereza, o zaledwie 0.066 sekundy. Pierwszą trójkę uzupełnił Lando Norris, który do najszybszego Holendra stracił 0.292 sekundy.
- Szczegóły
- Jarosław Wierczuk By
Po podwójnym zwycięstwie w Melbourne zapanowała w Ferrari trochę atmosfera przełomu. Przełomu w Maranello bardzo oczekiwanego. Pamiętajmy, że jest to ekipa w F1 zupełnie wyjątkowa. Ogromna tradycja i nie mniejsze zainteresowanie krajowych mediów oraz oczywiście słynni tifosi. To z jednej strony wsparcie i motywacja, ale z drugiej permanentna presja, a czasem wręcz czarny PR. W Maranello emocje da się odczuć na co dzień w skali nieporównywalnej do innych zespołów. Potwierdzają to niemal wszyscy kierowcy teamu. To z jednej strony zrozumiałe, Ferrari jako marka, jako produkt, to przecież emocje, ale z drugiej niebywałe i wręcz fascynujące jak dalece owe DNA nie jest jedynie zagrywką marketingową, ale realnie odbija się od lat w codziennych działaniach Scuderii Ferrari.
- Szczegóły
- Jarosław Wierczuk By
Jako nowicjusz na Motorsport Grand Prix pozwolę sobie na krótki powrót do GP Australii sprzed dwóch tygodni. Nie chodzi mi o wyścig jako taki, choć tu pojawiałoby się również wiele pytań, jak choćby takie – dlaczego nie założono opon medium Norrisowi na ostatnim przejeździe? Wtedy mógłby dogonić Leclerca. Mniejsza o to. Nurtuje mnie pojedynczy incydent. Konkretnie wypadek Russella. Opinie są różne, często wzajemnie sprzeczne, dlatego chciałem napisać kilka słów na ten temat.
Ostatnie
Kilka dni temu ogłoszono, że Grand Prix Monako pozostanie w kalendarzu Formuły 1 co najmniej do...
Osiemnaście lat bez tytułów mistrzowskich i liczne nieudane kampanie legendarnych kierowców...
Formuła 1 ogłosiła nową umowę z Automobile Club de Monaco, na mocy której Grand Prix Monako...