Z wysokiego „C” sobotnią walkę o punkty na torze Shanghai International rozpoczął Lewis Hamilton, który lepiej ruszył z drugiego miejsca i już w pierwszym zakręcie poradził sobie ze zdobywcą pole position Lando Norrisem. Brytyjczyk przez długi prawy zakręt próbował utrzymać się u boku swojego starszego kolegi, lecz brak przyczepności tylnej osi spowodował, że kierowca McLarena musiał uznać wyższość aż pięciu zawodników i spadł na siódmą lokatę.
Obronną ręką z całej sytuacji na pierwszym okrążeniu wyszedł Fernando Alonso, który znalazł się za Lewisem Hamiltonem, lecz nie był w stanie utrzymać się w niewielkiej odległości za kierowcą Mercedesa. Początkowe dobre tempo Hiszpana pozwalało jednak trzymać na dystans Maxa Verstappena, który zgłaszał problemy z baterią i przez pierwsze okrążenia musiał bronić się przed atakującym go Carlosem Sainzem.
W drugiej dziesiątce straty próbował odrabiać tymczasem George Russell, który jako jedyny zdecydował się na miękkie ogumienie, w porównaniu do pośrednich mieszanek u pozostałych zawodników. Brytyjczyk już na starcie poradził sobie z Valtterim Bottasem oraz Kevinem Magnussenem, co dało awans na dziesiątą lokatę i możliwość rozpoczęcia pogoni za bohaterem lokalnej publiczności, Zhou Guanyu.
Gdy opony nabrały odpowiedniej temperatury, bardzo szybko o sobie dał znać Max Verstappen, który poradził sobie z ustawieniami swojego auta i mógł powalczyć o coś więcej niż jedynie trzecia lokata. Lider klasyfikacji kierowców już na siódmym okrążeniu poradził sobie z Fernando Alonso, a po kolejnych trzech kółkach był już przed Lewisem Hamiltonem, który narzekał na brak przyczepności i wyraźny brak chęci Mercedesa W15 na odpowiednie pokonywanie wolniejszych zakrętów.
Jedynym zmartwieniem Hamiltona od tej pory było utrzymanie drugiej pozycji, ponieważ Verstappen z okrążenia na okrążenie zyskiwał coraz to większą przewagę. Brytyjczykowi w zapewnieniu sobie drugiego miejsca pomógł Alonso, znajdujący się pod silną presją ze strony Carlosa Sainza, lecz przez kilka kolejnych okrążeń żaden z kierowców nie podejmował większego ryzyka i utrzymywał swoje lokaty.
W drugiej dziesiątce również nie dochodziło do żadnych zmian – na jedenastym miejscu plasował się Kevin Magnussen przed Valtterim Bottasem, Danielem Ricciardo, Lancem Strollem, Nico Hulkenbergiem, Estebanem Oconem oraz Pierrem Gaslym. Jedyny postęp w środku pola odnotował Russell, który poradził sobie z Zhou i wskoczył na dziewiąte miejsce.
Wszystko zmieniło się na szesnastym okrążeniu, kiedy próby wyprzedzenia Fernando Alonso podjął się Carlos Sainz. Hiszpan przez kilka zakrętów próbował poradzić sobie z bardziej doświadczonym rodakiem, lecz niewielki kontakt obu zawodników i wyjazd poza optymalną linię jazdy wykorzystał Sergio Perez, który wskoczył na trzecią lokatę.
Największym przegranym powyższej sytuacji okazał się kierowca Astona Martina, który musiał pojawić się w boksach na wymianę opon, po stwierdzeniu niewielkiego przebicia. Okrążenie później Hiszpan wycofał się ostatecznie z walki w sprincie, po spadku na przedostatnią pozycję.
Zwycięzcą sobotniej walki o punkty okazał się Max Verstappen, który pojawił się na mecie z przewagą ponad trzynastu sekund przed drugim Lewisem Hamiltonem oraz trzecim w zestawieniu Sergio Perezem. Na czwartym miejscu dojechał natomiast Charles Leclerc, a czołową piątkę zamknął ostatecznie Carlos Sainz, uznając wyższość Monakijczyka.
Szósty finalnie był Lando Norris przed Oscarem Piastrim i George'em Russellem, który wywalczył jeden punkt.
Wyniki sprintu Grand Prix Chin:
POZ. | KIEROWCA | ZESPÓŁ | CZAS | STRATA | KM/H | OKR |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Max Verstappen | Red Bull Racing | 32:04.660 | 193.366 | 19 | |
2 | Lewis Hamilton | Mercedes | 32:17.703 | 13.043 | 192.064 | 19 |
3 | Sergio Perez | Red Bull Racing | 32:19.918 | 15.258 | 191.845 | 19 |
4 | Charles Leclerc | Ferrari | 32:22.146 | 17.486 | 191.625 | 19 |
5 | Carlos Sainz | Ferrari | 32:25.356 | 20.696 | 191.309 | 19 |
6 | Lando Norris | McLaren | 32:26.748 | 22.088 | 191.172 | 19 |
7 | Oscar Piastri | McLaren | 32:29.373 | 24.713 | 190.914 | 19 |
8 | George Russell | Mercedes | 32:30.356 | 25.696 | 190.818 | 19 |
9 | Zhou Guanyu | Sauber | 32:36.611 | 31.951 | 190.208 | 19 |
10 | Kevin Magnussen | Haas | 32:42.058 | 37.398 | 189.680 | 19 |
11 | Daniel Ricciardo | RB | 32:42.500 | 37.840 | 189.637 | 19 |
12 | Valtteri Bottas | Sauber | 32:42.955 | 38.295 | 189.593 | 19 |
13 | Esteban Ocon | Alpine | 32:44.501 | 39.841 | 189.444 | 19 |
14 | Lance Stroll | Aston Martin | 32:44.959 | 40.299 | 189.400 | 19 |
15 | Pierre Gasly | Alpine | 32:45.498 | 40.838 | 189.348 | 19 |
16 | Yuki Tsunoda | RB | 32:46.530 | 41.870 | 189.249 | 19 |
17 | Alexander Albon | Williams | 32:47.658 | 42.998 | 189.140 | 19 |
18 | Logan Sargeant | Williams | 32:51.012 | 46.352 | 188.818 | 19 |
19 | Nico Hulkenberg | Haas | 32:54.290 | 49.630 | 188.505 | 19 |
20 | Fernando Alonso | Aston Martin | 29:29.513 | +2 okr | 188.140 | 17 |