Formuła 1

Zespół Mercedes AMG Petronas Motorsport po weekendzie wyścigowym w Japonii zapewnił już sobie rekordowy, szósty z rzędu tytuł mistrzowski, ale jak zapowiada szef ekipy Toto Wolff, przygotowania do Grand Prix Meksyku będą odbywać się jak do każdego innego wyścigu w sezonie.

Szef McLarena, Andreas Seidl przyznał, że zespół chce zrobić "duży lub przyzwoity krok" naprzód w sezonie 2020, aby znaleźć się w pierwszej trójce i walczyć o czołowe lokaty, dlatego też zmieni koncepcję niektórych elementów w przyszłorocznym aucie.

Zespół Mercedes zapewnił sobie w Japonii szósty z rzędu tytuł mistrzowski wśród konstruktorów, wyrównując tym samym rekord Ferrari z sezonów 1999–2004. Sezon dla Mercedesa można uznać za udany, jednak innego zdania jest Lewis Hamilton, który dostrzega w obecnej kampanii pewne wady, które zespół musi jak najszybciej wyeliminować.

Jenson Button, mistrz świata z sezonu 2009 uważa, że Max Verstappen jest najlepszym i najszybszym kierowcą, który kiedykolwiek ścigał się w Formule 1. Brytyjczyk dodał również, że Holender w niedalekiej przyszłości zdobędzie swój pierwszy tytuł mistrzowski.

Brazylijskie ministerstwo energii podaje, że współpraca koncernu paliwowego Petrobras oraz zespołu McLaren zostanie zakończona, a oficjalny komunikat w tej sprawie ma pojawić się w ciągu najbliższych dni.

Zespół Ferrari od zakończenia przerwy wakacyjnej zdominował całkowicie rywalizacje w kwalifikacjach oraz zdołał wygrać trzy wyścigi. Zwyżka formy jest spowodowana wprowadzeniem sporych poprawek aerodynamicznych oraz nowej specyfikacji silnika, która zadebiutowała podczas wyścigu we Włoszech.

Większość zespołów potwierdziła już oficjalnie pełne składy kierowców na sezon 2020. Dużą niewiadomą jest nadal jednak, kto będzie partnerem zespołowym Maxa Verstappena w sezonie 2020. Zdaniem Dr Helmuta Marko w grze o fotel w ekipie z Milton Keynes pozostało dwóch kierowców, którymi są Alexander Albon i zdegradowany w obecnym sezonie do Toro Rosso Pierre Gasly.

Tegoroczny wyścig o Grand Prix Japonii wielu kibiców zapamięta nie tylko ze względu na ekstremalne warunki pogodowe i związaną z nimi zmianę harmonogramu weekendu, ale także za sprawą mocnych słów Roberta Kubicy, który bardzo otwarcie wypowiedział się o sytuacji panującej w ekipie Williamsa.

Charles Leclerc otrzymał piętnastosekundową karę oraz nadano mu dwa punkty karne za kolizję z Maxem Verstappanem, do jakiej doszło na pierwszym okrążeniu o GP Japonii oraz jazdę z uszkodzonym bolidem.

Szczęście w nieszczęściu miał Sergio Perez, który na ostatnim okrążeniu GP Japonii zderzył się z bolidem Toro Rosso i wypadł poza tor, ale ostatecznie finałowa klasyfikacja kierowców została zaliczona na podstawie rezultatów z przedostatniego okrążenia.

Brak okrążenia pomiarowego i wypadek w ostatnim zakręcie Suzuka zakończył kwalifikacje Roberta Kubicy do Grand Prix Japonii na torze Suzuka. "Szukamy sobie guza", tak kierowca Williamsa komentował całą sytuację.

Tegoroczny sezon transferowy w F1 obfitował w wiele ciekawych spekulacji oraz niespodziewanych ruchów. W dalszym ciągu czekamy na potwierdzenie składów kierowców w takich zespołach jak Alfa Romeo, Toro Rosso, Williams i Red Bull. Szef zespołu Alfy Romeo Frederic Vasseur powiedział w Japonii, że już wkrótce poznamy oficjalny skład kierowców na sezon 2020.

W ostatnich dniach i tygodniach najgorętszym tematem związanym z Formułą 1 jest nowy regulamin na sezon 2021, który ma zostać zatwierdzony pod koniec bieżącego miesiąca. Jednym z innowacyjnych pomysłów ma być wprowadzenie wyścigu kwalifikacyjnego. Takie rozwiązanie ma zostać przetestowane podczas trzech weekendów w sezonie 2020.

W ostatnich dniach ponownie bardzo głośno jest o zespole Williams. Niestety kolejny raz ekipa z Grove jest przedstawiana w mediach, nie tylko branżowych, w bardzo złym świetle. Głównym tematem wszystkich ostatnich artykułów dotyczących Williamsa jest sprawa oszczędzania części, którą to widzieliśmy podczas weekendu wyścigowego w Rosji.

Kontrowersyjne wypowiedzi Gunthera Steinera z GP Rosji ściągnęły na szefa zespołu Haas problemy. W Japonii został wezwany przez skład sędziowski, aby spotkać się z konsekwencjami za wypowiedź skierowaną w stronę sędziów w Rosji. Ostatecznie otrzymał karę finansową w postaci 7.500 euro.

Zespół Mercedes przyznał, że zamierza wprowadzić „drobne poprawki” podczas Grand Prix Japonii w ten weekend. Decyzja ta jest swego rodzaju odpowiedzią na ostatni progres zespołu Ferrari, który od czasu przerwy wakacyjnej wygrał 3 z 4 wyścigów.

© 2011-2019 Motorsport Grand Prix. Wszelkie Prawa Zastrzeżone