„Jako szczyt sportów motorowych Formuła 1 wymaga innowacji i doskonałości wykraczających poza granice. To zaszczyt dla General Motors i Cadillaca dołączyć do światowej czołówki wyścigów, a my jesteśmy zobowiązani do rywalizacji z pasją i uczciwością, aby podnieść poziom sportu dla fanów wyścigów na całym świecie” – powiedział prezes GM Mark Reuss.
„To globalna scena, na której możemy zademonstrować wiedzę inżynierską i technologiczne przywództwo GM na zupełnie nowym poziomie”.
„Jesteśmy podekscytowani współpracą z General Motors, aby wprowadzić dynamiczną obecność do Formuły 1” – przyznał Dan Towriss, dyrektor generalny TWG Global.
„Razem tworzymy światowej klasy zespół, który ucieleśni amerykańską innowację i dostarczy niezapomnianych chwil fanom wyścigów na całym świecie. Doceniamy wsparcie FIA i FOM dla naszego wnioski i ich uznanie wartości, jaką możemy wnieść do mistrzostw”.
Swoją rolę w nowej amerykańskiej ekipie odegra również Mario Andretti, ostatni amerykański mistrz F1, który będzie pełnił funkcję dyrektora w zarządzie zespołu.
„Moją pierwszą miłością była Formuła 1 i teraz – 70 lat później – padok F1 nadal jest moim szczęśliwym miejscem. Jestem absolutnie zachwycony Cadillakiem, Formułą 1, Markiem Walterem i Danem Towrissem” – powiedział Andretti. „Aby nadal być zaangażowanym na tym etapie mojego życia, muszę się uszczypnąć, żeby upewnić się, iż nie śnie”.
Od czasu ogłoszenia przez GM oferty dołączenia do F1 w styczniu 2023 roku Cadillac zgromadził doświadczony zespół do pracy nad aerodynamiką, rozwojem podwozia i podzespołów, oprogramowaniem i symulacją dynamiki pojazdu. Zespół prowadzi działalność w Fishers w stanie Indiana, Charlotte w Karolinie Północnej, Warren w stanie Michigan oraz Silverstone w Anglii.
„Zaangażowanie General Motors i Cadillaca w ten projekt jest ważnym i pozytywnym dowodem ewolucji naszego sportu” – podkreślił Stefano Domenicali, prezes i dyrektor generalny Formuły 1.
„Z niecierpliwością czekamy na postęp i rozwój tego zespołu, pewni pełnej współpracy i wsparcia wszystkich zaangażowanych stron”.
Liberty Media, właściciel F1, podkreślił swój plan rozwoju sportu i chęć rozszerzenia stawki, a dołączenie nowej, amerykańskiej ekipy jako dodatkową wartość.
„Biorąc pod uwagę ciągłe plany rozwoju Formuły 1 w USA, zawsze wierzyliśmy, że powitanie imponującej amerykańskiej marki, takiej jak GM/Cadillac, w stawce i GM jako przyszłego dostawy jednostek napędowych, może przynieść dodatkową wartość i zainteresowanie do sportu” – wyjaśnił Greg Maffei, prezes i dyrektor generalny Liberty Media.
„Przypisujemy kierownictwu General Motors i ich partnerom znaczny postęp w ich gotowości do wejścia do Formuły 1. Cieszymy się, że możemy kontynuować proces aplikacyjny dla zespołu GM/Cadillac, aby mógł on wejść do mistrzostw w 2026 roku”.