To nie jedyna reprezentacja Porsche w wyścigu na Circuit de la Sarthe – w klasie LMP2 zobaczymy Antónia Félixa da Costę, który poprowadzi prototyp Oreca. Portugalczyk, podobnie jak Wehrlein, ściga się na co dzień w Formule E dla fabrycznego zespołu TAG Heuer Porsche.

Wehrlein nie jest nowicjuszem w prowadzeniu Porsche 963 – uczestniczył już w testach hipersamochodu oraz startował w styczniowym 24-godzinnym wyścigu Daytona, gdzie wspierał prywatną ekipę JDC-Miller MotorSports. W Le Mans czeka go jednak nowe wyzwanie – wystąpi po raz pierwszy w barwach fabrycznego zespołu, dzieląc samochód z doświadczonymi kolegami. Felipe Nasr ma na koncie trzy tytuły w IMSA WeatherTech SportsCar Championship i będzie to jego szósty start na francuskim torze. Nick Tandy to z kolei triumfator Le Mans z 2015 roku, a nadchodzący wyścig będzie jego trzynastym podejściem do tego klasyka. Brytyjczyk ma też za sobą tegoroczne zwycięstwa w Daytonie i Sebring.

„Nasz zespół kierowców jest na najwyższym poziomie. Naturalnym krokiem było wykorzystanie potencjału fabrycznych zawodników Formuły E w naszym trzecim hipersamochodzie na Le Mans” – tłumaczył Thomas Laudenbach, szef Porsche Motorsport.

„Pascal Wehrlein w pełni nas do siebie przekonał podczas testów oraz startu w Daytonie. Jako aktualny mistrz Formuły E całkowicie zasłużył na ten debiut. Liczymy też na mocny występ Antónia Félixa da Costy w LMP2” – dodał.

„Start dla Porsche Penske Motorsport w Le Mans to spełnienie marzeń. To zupełnie inne wyzwanie niż Formuła E. Muszę dzielić się samochodem, a to oznacza kompromisy w ustawieniach, pozycji siedzenia, strategii. Chcę dobrze wykonać swoją pracę, zdobyć doświadczenie i dołożyć kolejne wielkie tytuły do mojego mistrzostwa w FE” – przyznał Wehrlein.

Porsche Penske Motorsport / © Porsche AG
Porsche Penske Motorsport / © Porsche AG

Podczas gdy Wehrlein będzie nowicjuszem w zmaganiach w Le Mans, jego zespołowy kolega z Formuły E, António Félix da Costa, ma już solidne doświadczenie na tym torze. Portugalczyk wystartuje tam po raz siódmy. W 2022 roku wygrał klasę LMP2 za kierownicą Oreki-Gibson, a w 2023 roku zmierzył się z rywalami w Porsche 963 prywatnej ekipy.

„Cieszę się z powrotu na Le Mans. W moim ostatnim starcie w LMP2 wygrałem i cel na ten rok jest taki sam. Nie mogę się doczekać, by znów w czerwcu zaatakować!” – powiedział portugalski kierowca.

Składy Porsche na 24h Le Mans 2025:

Klasa Hypercar (Porsche 963):

  • #4 Porsche Penske Motorsport: Felipe Nasr (BRA) / Nick Tandy (GBR) / Pascal Wehrlein (DEU)
  • #5 Porsche Penske Motorsport: Julien Andlauer (FRA) / Michael Christensen (DNK) / Mathieu Jaminet (FRA)
  • #6 Porsche Penske Motorsport: Matt Campbell (AUS) / Kévin Estre (FRA) / Laurens Vanthoor (BEL)
#99 Proton Competition: Neel Jani (SUI) / Nico Pino (CHL) / Nico Varrone (ARG)

Klasa LMGT3 (Porsche 911 GT3 R):

  • #85 Iron Dames: Rahel Frey (SUI) / Michelle Gatting (DNK) / Célia Martin (FRA)
  • #90 Manthey: Antares Au (HKG) / Loek Hartog (NLD) / Klaus Bachler (AUT)
  • #91 Manthey 1st Phorm: Ryan Hardwick (USA) / Richard Lietz (AUT) / Riccardo Pera (ITA)