Zgodnie z ostatnim ogłoszeniem Automobile Club de l’Ouest (ACO), podczas 93. edycji francuskiego długodystansowego klasyka, do pierwszej sesji Hyperpole zakwalifikuje się teraz piętnaście najszybszych samochodów klasy Hypercar oraz po dwanaście najlepszych pojazdów z kategorii LMP2 i LMGT3. To znaczne rozszerzenie w porównaniu z poprzednim formatem, w którym brało udział jedynie po osiem najlepszych konstrukcji z każdej klasy.

Nowy format wprowadza podział kwalifikacji na etapy. Pierwsza sesja kwalifikacyjna, trwająca 30 minut, będzie dedykowana klasom LMP2 i LMGT3, natomiast Hypercary zmierzą się w osobnej rywalizacji na czas.

W ramach Hyperpole, samochody klasy Hypercar wystartują w 20-minutowej sesji H1, po której dziesięć najszybszych pojazdów awansuje do finałowej, 15-minutowej sesji H2, która zdecyduje o zdobyciu pole position i ustaleniu czołowych pozycji na starcie.

Samochody z kategorii LMP2 i LMGT3 wezmą udział w oddzielnej sesji H1, z której po osiem najlepszych pojazdów awansuje do finałowego H2.

Zmiany w formacie Hyperpole dotyczą jedynie 24-godzinnego wyścigu Le Mans. W pozostałych wyścigach sezonu FIA World Endurance Championship będzie obowiązywał dotychczas stosowany system kwalifikacji.