Komisja F1 podjęła na czwartym i ostatnim spotkaniu w tym sezonie kluczowe decyzje dla przyszłości sportu. Podjęto między innymi temat bardziej zrównoważonego weekendowego przydziału opon. Pierwsze testy nowego systemu przydziału odbyły się podczas weekendów wyścigowych we Włoszech i na Węgrzech. Liczba kompletów opon do użycia w suchych warunkach została zmniejszona z 13 do 11 kompletów na kierowcę. Ostatecznie podjęto decyzję o pozostaniu przy systemie 13 kompletów na sezon 2024.

Dodatkowo zdecydowano się na pozostawienie w sezonie 2024 i 2025 koców grzewczych, których usunięcie proponuje się od dawna. Pirelli ma zatem więcej czasu na przygotowanie nieprzegrzewających się i bardziej zbalansowanych pod względem temperatur mieszanek opon.

Zdecydowano się także na zmianę w formacie weekendów sprinterskich. Aktualnie pojawiają się zarzuty niewystarczającego czasu na odpowiednie ustawienie bolidu pod tor i za szybkie obowiązywanie zasad parku zamkniętego – po zaledwie 60 minutach na torze. FIA podtrzymuje swoje wsparcie dla takiego formatu weekendowego, jednak szczegóły zmian mają zostać dopiero ostatecznie uzgodnione.

Zaznaczono także, że prace nad maszynami nowej generacji na sezon 2026 nie mogą się zacząć szybciej niż w 2025 roku.

„Członkowie Komisji uznali znaczenie tego projektu, którego kolejne testy odbędą się wiosną 2024 roku. W teście tym zostanie wykorzystany projekt osłon, które całkowicie otoczą oponę” – możemy przeczytać w oświadczeniu FIA na temat osłon opon, mających zmniejszyć ilość wody wyrzucanej w powietrze.

„Komisja zgodziła się, że kierunek rozwoju przyszłych opon powinien skupiać się na ograniczeniu problemów związanych z przegrzewaniem się i poprawie właściwości wyścigowych opon, w związku z czym podjęto decyzję o pozostawieniu koców oponowych na rok 2025”.

„Po przeprowadzeniu próby alternatywnego przydziału opon podczas dwóch wydarzeń w tym sezonie Komisja zdecydowała się pozostać przy standardowych trzynastu zestawach opon na suchą nawierzchnię na sezon 2024”.

„W związku z ekstremalnymi temperaturami występującymi podczas Grand Prix Kataru Komisja Formuły 1 zatwierdziła aktualizacje Regulaminu Technicznego, aby umożliwić zamontowanie w samochodzie elementów zwiększających chłodzenie kierowcy. Przeprowadzana jest dodatkowa analiza pod kątem dodatkowych opcji chłodzenia w przypadku ekstremalnych warunków”.