Ekipa z siedzibą w Silverstone w pierwszych ośmiu wyścigach, aż sześciokrotnie kończył na podium. Za każdym razem był to oczywiście Fernando Alonso. Dzięki temu Aston Martin w klasyfikacji generalnej był tylko za ekipą Red Bulla. Jednak zespół Lawrence’a Strolla został szybko wyprzedzony przez Ferrari i Mercedesa. Ostatecznie, jeszcze wracający do formy McLaren, dogonił i prześcignął Astona Martina.
Brytyjski skład zakończył sezon na piątym miejscu w klasyfikacji konstruktorów, a szef Mike Krack przyznał, że zespół był zaskoczony tak agresywnym rozwojem bolidu pod sam koniec roku.
„Po dwóch lub trzech pierwszych rundach walczyliśmy, będąc w zupełnie innej lidze zespołów, które o wiele lepiej sobie radziły z wprowadzaniem poprawek” – przyznał Krack.
„Z przodu toczą się znacznie trudniejsze wyścigi rozwojowe, więc byliśmy przekonani, że to będzie ciężka walka”.
„Prawdopodobnie łatwiej jest się tak rozwijać, będąc gdzieś w środku stawki, niż tak jak my z przodu”.
Próbując wrócić do zdobywania większych punktów, Aston Martin wprowadził pakiet ulepszeń przed Grand Prix Stanów Zjednoczonych. Jednak brytyjski zespół podczas sesji treningowej pokonał zaledwie dwadzieścia trzy okrążenia. W konsekwencji oba bolidy odpadły w kwalifikacjach już w Q1.
Na niedzielę zespół postanowił zmienić ustawienia w samochodach, tym samym łamiąc regułę parku zamkniętego. W kilku następnych weekendów Aston też posprawdzał różne możliwe ustawienia, a na Brazylijskim torze Interlagos Fernando Alonso dojechał na podium, tocząc fenomenalną walkę z Sergio Perezem.
„Wiedzieliśmy, że przywiezienie niektórych części testowych do Austin, gdzie był weekend sprinterski, było dość odważnym i agresywnym zagraniem. Dodatkowo mieliśmy problemy z temperaturą hamulców i nie wykorzystaliśmy tej sesji w pełni” – wyjaśnił McCullough.
„To postawiło nas w ciężkiej sytuacji, musieliśmy zrozumieć zupełnie nową charakterystykę samochodu, więc zaczęliśmy z tyłu by prowadzić kilka dość dużych zmian”.
Ostatecznie Aston Martin zakończył tegoroczny sezon wyścigowy na piątym miejscu z dorobkiem dwustu osiemdziesięciu punktów i stratą dwudziestu dwóch do czwartego McLarena.