Holender wykorzystał pierwszą lokatę startową zdobyte w sobotnich kwalifikacjach i utrzymał prowadzenie do pierwszego zakrętu, choć lepiej z drugiej lokaty ruszył Lando Norris, lecz minimalnie szybsza reakcja nie dała tak wyraźnej przewagi, aby Brytyjczyk mógł znaleźć się przed Verstappenem. Kierowca Red Bulla bardzo szybko zyskał ponad sekundową przewagę oraz nie pozwolił, aby Norris mógł wykorzystać system DRS i wyprzedzić bolid z numerem jeden.

McLaren na początku rywalizacji próbował zdezorientować zespół z Milton Keynes radiowym zwodem – inżynier Will Joseph dyskutował z Norrisem na temat przedwczesnego zjazdu do boksów, ale Brytyjczyk nie zjechał na pit stop. Verstappen oraz ekipa Red Bulla nie dała się nabrać i pozostawiła swojego lidera na torze.

Pierwszym na zmianę opon do boksów, na dwudziestym okrążeniu, zjechał Oscar Piastri, na co szybko zareagował Verstappen. Norris nie pozostał dłużny i na tym samym kółku również pojawił się u mechaników, którzy podczas postoju urwali sekundę, a ich podopieczny prawie zrównał się z Holendrem na wyjściu z alei serwisowej.

Norris do ostatniej chwili próbował wyprzedzić Verstappena, ale ostatecznie ściął trawę i znalazł się za plecami lidera RBR, tłumacząc, że został wypchnięty przez swojego rywala. Takie tłumaczenia przeszły obojętnym echem u sędziów, którzy nie wszczęli postępowania.

Przez następne trzydzieści okrążeń Norris podążał za Verstappenem, ale nie mógł zbliżyć się do lidera wyścigu na mniej niż sekundę i skorzystać z pomocy otwartego tylnego skrzydła. Sekundę za Brytyjczykiem podążał natomiast Piastri, który sugerował zamianę pozycji z Norrisem, lecz ekipa z Woking mocno się wahała i ostatecznie nie skorzystała z takiej możliwości.

Podium Grand Prix Japonii 2025 / © Getty Images / Red Bull Content Pool
Podium Grand Prix Japonii 2025 / © Getty Images / Red Bull Content Pool

Verstappen utrzymywał wysokie tempo i nie pozwolił zbliżyć się Norrisowi, mijając linię mety na pierwszej lokacie z przewagą nieco ponad sekundy nad Brytyjczykiem i ponad dwiema sekundami nad Oscarem Piastrim, który uzupełnił podium.

„Nie mogliśmy wymarzyć sobie lepszego wyniku w naszym wspólnym ostatnim wyścigu z Hondą na tym obiekcie” – przyznał Max Verstappen. „To było niesamowite i jestem naprawdę dumny z tego, co zrobiliśmy w ten weekend”.

„Podjęliśmy wszystkie właściwe decyzje w trakcie wyścigu, nieustannie naciskaliśmy, a nasze opony nie przegrzewały się tak bardzo dzięki niższej temperaturze, co nam pomogło. Kluczem do zwycięstwa był start z pole position. Zmaksymalizowaliśmy wszystko, co mogliśmy, a to, że to się udało, jest fantastyczne”.

„Znamy swoje ograniczenia i wciąż mamy pracę do wykonania. Po prostu szukamy, gdzie możemy, aby pchnąć samochód do granic możliwości oraz zmaksymalizować wszystko, co możemy, aby wydobyć z niego to, co najlepsze i uczynić go bardziej zrównoważonym”.

„Na koniec, to idealne pożegnanie dla Hondy, a nasza relacja jest czymś, czego nigdy nie zapomnę. Podczas jazdy przeszło mi przez myśl, że byłoby szaleństwem wygrać tutaj dzisiaj i na domowym torze dla Hondy, więc to również dało mi trochę motywacji. To godne pożegnanie i nie mogliśmy sobie wymarzyć lepszego weekendu” – podsumował Holender.

Tuż za liderami, choć ze stratą ponad szesnastu sekund, dojechał Charles Leclerc, utrzymując za sobą kierowców Mercedesa – George Russella, który próbował późnego ataku na Monakijczyku oraz Andreę Kimiego Antonelli'ego.

Odważna strategia Lewisa Hamiltona, ze startem na twardych oponach, pomogła Brytyjczykowi awansować zaledwie o jedną lokatą i znaleźć się na siódmym miejscu przed Iscakiem Hadjarem, który zdobył swoje pierwsze punkty za ósmą lokatę.

„To był długi i wyczerpujący wyścig, ale zrobiliśmy wszystko, co mogliśmy, i szczerze mówiąc, uważam, że wykonaliśmy idealny przejazd” – powiedział Hadjar.

„Osiągnięcie P8 było naszym celem, ponieważ Lewis był poza zasięgiem. Złożyliśmy wszystko w całość, maksymalizując nasze osiągi i dlatego byliśmy w stanie wywalczyć taki wynik, bez pomocy innych”.

Alexander Albon, pomimo twardej dyskusji z zespołem na temat zmiany biegów oraz dłuższego postoju w boksach, wyrwał dziewiąte miejsce dla Williamsa, utrzymując za sobą dziesiątego Olivera Bearmana z zespołu Haas.

Fiaskiem zakończył się domowy wyścig Yukiego Tsunody, który wystartował do rywalizacji dopiero z czternastej pozycji i próbował znaleźć się w czołowej dziesiątce. Przez większość wyścigu utknął jednak za Pierre'em Gaslym z Alpine, którego zdołał wyprzedzić dopiero po jedynym postoju.

Japończyk ostatecznie znalazł się na dwunastej lokacie za Fernando Alonso, wyprzedzając wcześniej wspomnianego Pierre'a Gasly'ego, Carlosa Sainza oraz piętnastego w zestawieniu wyścigu Jacka Doohana.

Jako szesnasty linię mety minął Nico Hulkenberg, przed Liamem Lawsonem, Estebanem Oconem, Gabrielem Bortoleto oraz Lancem Strollem, który jako jedyny miał stratę jednego okrążenia do lidera Grand Prix Japonii.

Grand Prix Japonii 2025 / © Getty Images / Red Bull Content Pool
Grand Prix Japonii 2025 / © Getty Images / Red Bull Content Pool

Wyniki Grand Prix Japonii:

POZ KIEROWCA ZESPÓŁ CZAS STRATA KM/H OKR
1 Max Verstappen Red Bull Racing 1:22:06.983   224.660 53
2 Lando Norris McLaren 1:22:08.406 1.423 224.595 53
3 Oscar Piastri McLaren 1:22:09.112 2.129 224.563 53
4 Charles Leclerc Ferrari 1:22:23.080 16.097 223.928 53
5 George Russell Mercedes 1:22:24.345 17.362 223.871 53
6 Andrea Kimi Antonelli Mercedes 1:22:25.654 18.671 223.812 53
7 Lewis Hamilton Ferrari 1:22:36.165 29.182 223.337 53
8 Isack Hadjar Racing Bulls 1:22:44.117 37.134 222.979 53
9 Alexander Albon Williams 1:22:47.350 40.367 222.834 53
10 Oliver Bearman Haas 1:23:01.512 54.529 222.201 53
11 Fernando Alonso Aston Martin 1:23:04.316 57.333 222.076 53
12 Yuki Tsunoda Red Bull Racing 1:23:05.384 58.401 222.028 53
13 Pierre Gasly Alpine 1:23:09.105 62.122 221.863 53
14 Carlos Sainz Williams 1:23:21.112 74.129 221.330 53
15 Jack Doohan Alpine 1:23:28.297 81.314 221.012 53
16 Nico Hulkenberg Sauber 1:23:28.940 81.957 220.984 53
17 Liam Lawson Racing Bulls 1:23:29.717 82.734 220.950 53
18 Esteban Ocon Haas 1:23:30.421 83.438 220.919 53
19 Gabriel Bortoleto Sauber 1:23:30.880 83.897 220.898 53
20 Lance Stroll Aston Martin 1:22:19.912 +1 okr 219.840 52