Nowa umowa obliguje obie strony, iż będą dzielić się wiedzą i doświadczeniem, a także zasobami – Toyota Gazoo Racing zapewni usługi projektowe, techniczne i produkcyjne, podczas gdy zespół MoneyGram Haas F1 zaoferuje w zamian wiedzę techniczną, jak również korzyści komercyjne.
Szczegółowa umowa z MoneyGram Haas F1 Team obejmuje udział kierowców Toyota Gazoo Racing, a także mechaników i inżynierów w jazdach testowych zespołu. Kierowcy zyskają szansę na zdobycie doświadczenia w prowadzeniu samochodu F1, a inżynierowie i mechanicy nauczą się, jak analizować ogromne ilości danych, w tym te dotyczące jazdy. Zdobytą wiedzę wykorzystają w pracy na rzecz Toyota Gazoo Racing.
Kontrakt obejmuje również udział inżynierów i mechaników Toyota Gazoo Racing w rozwoju aerodynamiki samochodów zespołu MoneyGram Haas F1 Team poprzez umożliwienie uczestnikom projektowania i produkcji części z włókna węglowego w symulowanych ekstremalnych środowiskach operacyjnych. Będą tym samym zaangażowani w pracę w najważniejszej serii motorsportowej, a sprawdzone technologie oraz wiedzę wykorzystają do tworzenia samochodów produkcyjnych.
Toyota ma bogatą historię w sportach motorowych sięgającą ponad sześćdziesięciu lat, podczas gdy jej obecne wysiłki, za pośrednictwem Toyota Gazoo Racing, obejmują rywalizację na czołowych pozycjach w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Świata oraz Długodystansowych Mistrzostwach Świata.
Począwszy od Grand Prix Stanów Zjednoczonych, 18-20 października, marka Toyota Gazoo Racing będzie obecna na obu bolidach VF-24, którymi rywalizują Kevin Magnussen oraz Nico Hulkenberg.
„Jestem ogromnie podekscytowany, że zespół MoneyGram Haas F1 i Toyota Gazoo Racing połączyły siły, aby nawiązać to partnerstwo techniczne” – powiedział Ayao Komatsu, szef ekipy.
„Posiadanie światowego lidera w sektorze motoryzacyjnym, wspierającego oraz współpracującego z naszą organizacją, przy jednoczesnym dążeniu do rozwijania i przyspieszania własnej wiedzy technicznej, jak i inżynieryjnej – to po prostu partnerstwo z oczywistymi korzyściami dla obu stron”.
„Możliwość wykorzystania zasobów i bazy wiedzy dostępnej w Toyota Gazoo Racing, przy jednoczesnym korzystaniu z ich procesów technicznych oraz produkcyjnych, będzie miała zasadnicze znaczenie dla zwiększania naszej konkurencyjności w Formule 1. W zamian oferujemy platformę dla Toyota Gazoo Racing, aby w pełni wykorzystać i następnie rozwijać ich wewnętrzne możliwości inżynieryjne”.
„Naturalnie cieszę się, że mieliśmy wsparcie takich podmiotów jak Formuła 1 i naszego długoterminowego partnera, Scuderię Ferrari – z którą ogłosiliśmy kontynuowanie współpracy”.
Zespół MoneyGram Haas F1, który obecnie zajmuje siódme miejsce w klasyfikacji konstruktorów z dorobkiem trzydziestu jeden punktów, traci zaledwie trzy punkty do szóstej ekipy.