Kierowca Ferrari, który zmienił się w bolidzie SF-24 z Charlesem Leclerkiem na popołudniową sesję, pokonał serię szybkich okrążeń na mieszance miękkiej C4, która nie będzie jednak wykorzystywana podczas Grand Prix Bahrajnu, i wyprzedził swojego zespołowego kolegę w połowie jazd.
Sainz finalnie uzyskał czas na poziomie 1:29.921, co dało mu siedem dziesiątych sekundy przewagi nad poprawiającym się i ostatecznie, drugim Sergio Perezem z zespołu Oracle Red Bull Racing.
Całodniowa sesja Meksykanina nie była jednak w pełni pozytywna, a wszystko za sprawą niewielkiego pożaru hamulców podczas porannej sesji, a następnie problemów technicznych, co zmusiło partnera zespołowego Maxa verstappena do pojawienia się w alei serwisowej.
Perez swoje najszybsze okrążenie pokonywał na mieszance C3, która podczas pierwszej tegorocznej rundy będzie oznaczona jako miękka. Zawodnik Red Bulla, mimo niewielkich problemów, pokonał w sumie sto dwadzieścia dziewięć okrążeń.
Na trzeciej lokacie czwartkowe przygotowania zakończył Lewis Hamilton, który podobnie jak Perez, spędził cały dzień w bolidzie Mercedesa W15. Brytyjczyk swoje najszybsze kółko przejechał w czasie 1:31.066 i stracił do prowadzącego Sainza ponad sekundę, lecz zdołał utrzymać za swoimi plecami Lando Norrisa (1:31.256).
Czołową piątkę uzupełnił niespodziewanie Daniel Ricciardo z ekipy Visa CashApp RB, który skorzystał z opon C4 i znalazł się za Lando Norrisem z wynikiem 1:31.361. Australijczyk swoim szybkim przejazdem zdołał wyprzedzić szóstego Charlesa Leclerka, który nie miał szans na obronę, lecz czas z porannych jazd dał mu miejsce w pierwszej dziesiątce.
Lance Stroll z Astona Martina był siódmy, przed Estebanem Oconem z Alpine, który na jednym z przejazdów zablokował koła na hamowaniu do pierwszego zakrętu, co prawie zakończyło się lądowaniem w żwirze.
Na dziewiątym miejscu czwartkowe przygotowania zakończył Valtteri Bottas, osiągając czas w postaci 1:32.227, a Oscar Piastri był dziesiąty, notując stratę ponad dwóch sekund do pierwszego Sainza.
Cały dzień w bolidzie FW46 spędził natomiast Logan Sargeant, który w początkowych momentach sesji musiał zmierzyć się z niewielkimi problemami z hamulcami. Amerykanin zakończył dzień z jedenastym wynikiem i dorobkiem stu siedemnastu okrążeń na koncie.
Na kolejnych miejscach znaleźli się Alonso, Zhou, Gasly, Magnussen, Hulkenberg i Tsunoda.
Podczas drugiego dnia jazd w Bahrajnie zespoły i kierowcy musieli zmierzyć się z pierwszą czerwoną flagą, która była spowodowana luźną pokrywą studzienki. Poranna sesja została ostatecznie skrócona, lecz podjęto decyzję o wydłużeniu popołudniowych jazd do pięciu godzin.
Wyniki drugiego dnia testowego:
Poz. | Kierowca | Zespół | Czas | Strata | Okr. |
---|---|---|---|---|---|
1 | Carlos Sainz | Ferrari | 1:29.921 | 84 | |
2 | Sergio Perez | Red Bull Racing | 1:30.679 | 0.758 | 129 |
3 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:31.066 | 1.145 | 123 |
4 | Lando Norris | McLaren | 1:31.256 | 1.335 | 52 |
5 | Daniel Ricciardo | RB | 1:31.361 | 1.440 | 88 |
6 | Chaarles Leclerc | Ferrari | 1:31.750 | 1.829 | 54 |
7 | Lance Stroll | Aston Martin | 1:32.029 | 2.108 | 96 |
8 | Esteban Ocon | Alpine | 1:31.061 | 2.140 | 78 |
9 | Valtteri Bottas | Kick Sauber | 1:32.227 | 2.306 | 97 |
10 | Oscar Piastri | McLaren | 1:32.328 | 2.407 | 35 |
11 | Logan Sargeant | Williams | 1:32.578 | 2.657 | 117 |
12 | Fernando Alonso | Aston Martin | 1:33.053 | 3.132 | 31 |
13 | Zhou Guanyu | Kick Sauber | 1:33.715 | 3.794 | 38 |
14 | Pierre Gasly | Alpine | 1:33.804 | 3.883 | 33 |
15 | Kevin Magnussen | Haas | 1:36.611 | 6.690 | 93 |
16 | Nico Hulkenberg | Haas | 1:37.509 | 7.588 | 31 |
17 | Yuki Tsunoda | RB | 1:38.074 | 8.153 | 40 |