Prototyp RB17 opiera się na dwudziestu latach innowacji w Formule 1, które zaowocowały zdobyciem przez Red Bull Racing sześciu tytułów konstruktorów. Hypercar o podwoziu monocoque z włókna węglowego posiada wolnossący silnik V10. Zamontowany centralnie, częściowo obciążony zespół napędowy rozkręca się do 15 000 obrotów na minutę.
Skrzynia biegów z włókna węglowego przenosi ponad 1200 koni mechanicznych na tylne koła, a biorąc pod uwagę, że RB17 ważny zaledwie 900 kilogramów, oczekuje się prędkości przekraczających 350 km/h.
Od opracowania wstępnego koncepcji po dostawę gotowego RB17 do klientów, Red Bull Advanced Technologies będzie odpowiedzialny za cały proces projektowania i budowy Hypercara, których sprzedanych zostanie tylko pięćdziesiąt egzemplarzy.
„Od wielu lat zastanawiałem się nad pomysłem podjęcia wyzwania i zaprojektowania naszego własnego Hypercara, od koncepcji po dostawę, i był to wspaniały projekt oraz podróż” – powiedział Adrian Newey.
„To, że w końcu nadszedł ten dzień, w którym zdejmujemy osłonę i jesteśmy świadkami narodzin RB17, jest naprawdę niezwykłe”.
„Hypercar RB17 łączy w sobie wszystko, na czym nam zależy: niezaprzeczalną moc, prędkość i piękno. Jego możliwości są bardzo elastyczne i zadbaliśmy o to, aby zaprojektować go jako dwumiejscowy, żeby dreszczyk emocji związany z jazdą prędkościami z F1 można było przeżywać z przyjacielem lub partnerem”.
Szef zespołu Oracle Red Bull Racing, Christian Horner, dodał:
„Jesteśmy podekscytowani możliwością zaprezentowania RB17 podczas Goodwood Festival of Speed, projektu, który jest jednym z najbardziej autentycznych i ekscytujących, jakie Red Bull Advanced Technologies podjął do tej pory”.
„Mając dwadzieścia lat doświadczenia w świecie F1, z którego można czerpać, oraz jako organizacja skupiona na osiągach, sensowne było dla nas zaprojektowanie od podstaw własnego Hypercara”.
„Łącząc innowacje techniczne, osiągnięcia i emocjonalny urok, RB17 to samochód przełomowy”.
„Jestem bardzo dumny z zespołu i zachwycony jego światowym debiutem. Oczekujemy, że RB17 będzie przyszłym klasykiem”.