Podczas czwartkowego posiedzenia w Genewie Światowa Rada Sportów Motorowych zatwierdziła zmiany w formacie kwalifikacji dla serii FIA WEC od sezonu 2024. Od przyszłorocznej kampanii będą obowiązywały dwie sesje dla Hypercar i LMGT3, które zastąpią dotychczasowy format pojedynczych 15-minutowych sesji dla każdej z klas.
Od przyszłego roku klasy Hypercar i LMGT3 będą rywalizować w pierwszej 12-minutowej sesji, a najszybsza dziesiątka przystąpi następnie do walki o czołowe lokaty w sesji Hypercar, która potrwa dziesięć minut.
Dwuetapowy format kwalifikacji Hypercar został wprowadzony początkowo dla 24-godzinnego wyścigu Le Mans w 2020 roku, gdzie sześć najszybszych aut z każdej klasy walczyło o czołowe lokaty w finałowej sesji.
Światowa Rada Sportów Motorowych potwierdziło również zatwierdzenie regulaminu technicznego LMGT3, który będzie oparty na istniejącej platformie technicznej GT3 FIA i skupi się na kierowcach dżentelmenach i zespołach prywatnych.
Klasa LMGT3, która zastąpi LMGTE, będzie zawierała kilka adaptacji specyficznych dla WEC, takich jak luminescencyjne tablice z numerami oraz światła główne.