Poranna sesja nie przyniosła zaskakujących rezultatów, awarii oraz nieprzewidzianych problemów wśród zespołów, natomiast w połowie popołudniowej sesji doszło do usterki zasilania na torze, a ekipy musiały posiłkować się agregatami prądotwórczymi.
Po około trzydziestu minutach problem został rozwiązany, lecz pełne uruchomienie oświetlenia oraz pozostałych systemów trwało dobrych kilkanaście minut, po których kierowcy powrócili na tor, a liderem pierwszego dnia pozostawał nadal Charles Leclerc.
Najszybszym okazał się jednak Lando Norris, jeden z faworytów do tegorocznego tytułu. Brytyjczyk swoje najlepsze kółko pokonał w czasie 1:30.430 i osiągnął dystans pięćdziesięciu dwóch okrążeń.
„Miło jest wrócić do samochodu” – przyznał Lando Norris. „Wielkie podziękowania dla zespołu za przygotowanie wszystkiego na dziś”.
„To był dobry, przyjemny dzień na torze. Zrobiliśmy postępy w wielu testach, które chcieliśmy wykonać. Nie mogę się doczekać, aby trochę mocniej przycisnąć samochód w ciągu najbliższych kilku dni”.
Na drugiej pozycji znalazł się ostatecznie George Russell, który był wolniejszy od Norris o 0.157 sekundy, lecz szybszy od Maxa Verstappena, który wywalczył rezultat na poziomie 1:30.674 i do lidera stracił ponad dwie dziesiąte sekundy.
Tuż za pierwszą trójką uplasował się Charles Leclerc, pokonując w sumie siedemdziesiąt jeden okrążeń. Monakijczyk popisał się rezultatem w postaci 1:30.878, co pozwoliło wyprzedzić swojego poprzedniego zespołowego kolegę, Carlosa Sainza, o niecałą jedną dziesiątą sekundy.
Pierre Gasly był szósty z wynikiem 1:31.353, po sześćdziesięciu ośmiu okrążeniach, a poranny czas Andrei Kimi Antonelliego dał mu siódme miejsce w całodniowym zestawieniu.
Liam Lawson, drugi w sesji porannej z wynikiem 1:31.560, ostatecznie uzyskał ósmy rezultat, wyprzedzając Alexa Albona (1:31.573) oraz zamykającego pierwszą dziesiątkę Yukiego Tsunodę (1:31.610).
Drugą połowę stawki otworzył nowy zespołowy partner Japończyka, Isack Hadjar, który po siedemdziesięciu sześciu okrążeniach mógł poszczycić się czasem w postaci 1:31.631, rekompensując tym samym swoją pomyłkę w czwartym zakręcie i obrocie o 360 stopni.
Gabriel Bortoleto, który po raz pierwszy znalazł się za kierownicą Saubera, był dwunasty z rezultatem na poziomie 1:31.690, wyprzedzając Lewisa Hamiltona (1:31.834), który jeździł w porannej sesji, Jacka Doohana (1:31.841) oraz Fernando Alonso (1:31.874), który po południu oddał kierownicę Lance'owi Strollowi.
„Testowanie jest zawsze ekscytujące” – dodał Lewis Hamilton. „To pierwszy raz kiedy możesz zobaczyć, co wszyscy opracowali i zacząć czuć swój samochód i nadchodzący rok”.
„Bycie tutaj w Ferrari i w SF-25 po raz pierwszy to niesamowite uczucie. Obecnie skupiamy się na eksperymentowaniu z różnymi rzeczami, gromadzeniu jak największej ilości danych i zapoznawaniu się z samochodem, a i tak już wiele się nauczyliśmy”.
„Jest za wcześnie, aby naprawdę zrozumieć osiągi, ale wszystko wydaje się dobre i jako zespół pracujemy nad najlepszym sposobem optymalizacji każdego przejazdu”.
„W ciągu najbliższych kilku dni jest jeszcze wiele do zrobienia, aby przejść przez nasz program i zrozumieć samochód najlepiej, jak potrafimy, ale teraz nie mogę się doczekać, aby jutro ponownie wyjechać na tor” – podsumował Brytyjczyk.
Zespołowy kolega Hiszpana osiągnął dopiero szesnasty czas (1:31.949), po zaledwie czterdziestu dwóch okrążeniach, a tuż za nim znaleźli się Oscar Piastri (1:32.084), Nico Hulkenberg (1:32.169) oraz dwójka kierowców Haasa – Esteban Ocon (1:33.600) i Oliver Bearman (1:35.522).
Kierowcy powrócą do przedsezonowych przygotowań w czwartek od godziny 8:00 czasu polskiego.
Wyniki pierwszego dnia przedsezonowych testów sezonu 2025:
POZ | KIEROWCA | ZESPÓŁ | CZAS | STRATA | OKR |
---|---|---|---|---|---|
1 | Lando Norris | McLaren | 1:30.430 | 52 | |
2 | George Russell | Mercedes | 1:30.587 | 0.157 | 70 |
3 | Max Verstappen | Red Bull Racing | 1:30.674 | 0.244 | 74 |
4 | Charles Leclerc | Ferrari | 1:30.878 | 0.448 | 71 |
5 | Carlos Sainz | Williams | 1:30.955 | 0.525 | 68 |
6 | Pierre Gasly | Alpine | 1:31.353 | 0.923 | 72 |
7 | Andrea Kimi Antonelli | Mercedes | 1:31.428 | 0.998 | 78 |
8 | Liam Lawson | Red Bull Racing | 1:31.560 | 1.130 | 58 |
9 | Alexander Albon | Williams | 1:31.573 | 1.143 | 63 |
10 | Yuki Tsunoda | Racing Bulls | 1:31.610 | 1.180 | 78 |
11 | Isack Hadjar | Racing Bulls | 1:31.631 | 1.201 | 76 |
12 | Gabriel Bortoleto | Sauber | 1:31.690 | 1.260 | 59 |
13 | Lewis Hamilton | Ferrari | 1:31.834 | 1.404 | 70 |
14 | Jack Doohan | Alpine | 1:31.841 | 1.411 | 68 |
15 | Fernando Alonso | Aston Martin | 1:31.874 | 1.444 | 46 |
16 | Lance Stroll | Aston Martin | 1:31.949 | 1.519 | 42 |
17 | Oscar Piastri | McLaren | 1:32.084 | 1.654 | 66 |
18 | Nico Hulkenberg | Sauber | 1:32.169 | 1.739 | 55 |
19 | Esteban Ocon | Haas | 1:33.600 | 3.170 | 88 |
20 | Oliver Bearman | Haas | 1:35.522 | 5.092 | 72 |