Bonusowy punkt za najszybsze okrążenie wprowadzono w 2019 roku jako próbę uniknięcia nudnych rywalizacji pod koniec wyścigu i zaproszenie kierowców do walki na ostatnich kółkach o jak najszybsze okrążenie.

Jak się potem okazało, nie miało to żadnego wpływu na same widowisko, ponieważ punkt najczęściej trafiał do najlepszych zespołów i najszybszego kierowcy, który miał tak wysoką przewagę nad swoimi rywalami, aby zjechać do boksu po świeży komplet opon i wyjechać na tor bez utraty pozycji, kończąc wyścig z najszybszym okrążeniem.

Temat pojawił się na wokandzie Światowej Rady Sportów Motorowych z powodu chęci wprowadzenia nowej punktacji i nagradzania dwunastu najlepszych kierowców w każdym niedzielnym wyścigu, a nie jak dotąd jedynie połowy stawki. Ten pomysł nie otrzymał jednak poparcia, a WMSC poszła o krok dalej i usunęła dodatkowy punkt za najszybsze okrążenie.

Oznacza to, że punktacja w 2025 roku powróci do tej, która obowiązywała w latach 2010-2018, gdzie maksymalna liczba punktów dla kierowcy, który wygrał, wynosiła dwadzieścia pięć.

Więcej debiutantów na torze podczas przyszłorocznych piątkowych treningów

Gdzie indziej FIA ujawniła, że zespoły będą zobowiązane do zapewnienia możliwości treningowych debiutującym kierowcom aż czterokrotnie, a nie jak miało to miejsce do tej pory, dwukrotnie.

Każdy etatowy kierowca w sezonie 2025 będzie musiał opuścić pierwszą sesję treningową dwa razy i udostępnić kokpit zawodnikowi, który ukończył dwa lub mniej wyścigów w Grand Prix Formuły 1.

Zmiany w przepisach technicznych na rok 2026

Ponadto Międzynarodowa Federacja Samochodowa ogłosiła serię zmian w przepisach technicznych F1 na 2026 rok. Zmiany mają na celu poprawę osiągów samochodu przy jednoczesnym „zachowaniu kontrolowanych charakterystyk śladu aerodynamicznego, promując bliższe i bardziej ekscytujące wyścigi”.

FIA uprościła również przepisy sportowe i finansowe na rok 2026, a w nadchodzących miesiącach spodziewane są dalsze zmiany.