Zakaz korzystania z koców grzewczych dla opon typu slick
Zgodnie z przyszłymi celami sportu w zakresie ochrony środowiska i oszczędności kosztów, rozważano opcję rezygnacji z koców grzewczych dla opon na suchą nawierzchnię, a kampania testowa Pirelli w 2023 roku skupiła się prawie wyłącznie na tym celu.
Jedyny dostawca ogumienia dla zespołów Formuły 1 poinformował Komisję F1 o wynikach tych testów, a rezultaty dotychczas przeprowadzonych jazd pokazują, że zakaz może zostać wprowadzony od sezonu 2024. Podjęto jednak decyzję o przesunięciu wprowadzenia całkowitego zakazu i kontynuowaniu dyskusji oraz dalszych testach.
Dalsze analizy będą kontynuowane pod kątem innych potencjalnych przyszłych zmian w przepisach, które mogę poprawić zrównoważenie środowiskowego tego sportu.
Wyrównanie jednostek napędowych
W odniesieniu do jednostek napędowych, na początku tego cyklu regulacji uzgodniono z producentami, że od 2023 roku będzie istniała możliwość dostosowania wydajności silników, aby uniknąć utrzymywania się znacznej różnicy w wydajności przez dłuższy czas.
FIA przeanalizowała osiągi samochodów pod względem jednostek napędowych w pierwszej połowie trwającego roku i doszła do wniosku, że istnieje jedna taka znacząca różnica w osiągach między konkurentami.
Na podstawie zaangażowania producentów jednostek napędowych i różnic w wydajności zgłoszonych powyżej, Komisja F1 omówiła sposoby zaradzenia tej rozbieżności.
Producenci jednostek reprezentowani w Komisji zgodzili się udzielić mandatu Komitetowi Doradczemu ds. jednostek napędowych w celu rozważenia tego tematu i przedstawienia propozycji Komisji.
Poprawki w Regulaminie Technicznym i Sportowym
Komisja zatwierdziła drobne aktualizacje w przepisach technicznych na lata 2023 i 2024. Zaktualizowano procedurę startu zatrzymanego i zgodnie z nowymi wytycznymi, według uznania Dyrektora Wyścigu, samochód bezpieczeństwa może pozostać w alei serwisowej lub zgasić pomarańczowe światła i zjechać na bok toru, przepuszczając wszystkie samochody, które są uprawnione do startu zatrzymanego.
Dodatkowo, po konsultacjach FIA i Formuły 1 z kierowcami, Komisja przedyskutowała temat restartów z miejsca pod koniec wyścigu, jednak przedstawione pomysły nie uzyskały wystarczającego poparcia ze strony członków zgromadzenia, aby mogły być kontynuowane na tym etapie. Grupa potwierdziła jednak, że ostateczna decyzja w tej sprawie zawsze pozostaje w gestii Dyrektora Wyścigu w oparciu o specyficzne warunki każdego restartu.
Bolidy od sezonu 2026
FIA przestawiła aktualizację dotyczącą trwających prac nad specyfikacjami bolidów Formuły 1 na sezon 2026. Chociaż główne cele pozostały niezmienione, w odpowiednich komitetach doradczych między FIA, FOM i zespołami prowadzono konstruktywny dialog, który nadal kształtuje kierunek przyszłych przepisów.
W ramach tego projektu poczyniono znaczne postępy, a FIA analizuje obecnie najskuteczniejsze sposoby osiągnięcia znacznej redukcji rozmiaru i masy samochodów, a także poprawy zarządzania energią.
Regulamin finansowy
Jeśli chodzi o wydatki kapitałowe, Komisja omówiła cel zlikwidowania nieodłącznej rozbieżności między zespołami o różnych poziomach infrastruktury w ramach rozporządzeń finansowych. Prace w Doradczym Komitecie Finansowym będą kontynuowane w tym temacie w nadchodzących miesiącach.
Testy przed sezonem 2024
Komisja wyraziła zgodę na przeprowadzenie testów przed sezonem 2024 poza Europą, mniej niż dziesięć dni przed pierwszym wyścigiem kampanii. Testy odbędą się zatem w dniach 21-23 lutego w Bahrajnie.