Specyficzny układ obiektu Marina Bay w Singapurze, czyli wąskie ulice oraz dość krótkie proste, sprawiły, że tor ten stał się znany jako miejsce, gdzie walka o pozycje to ogromne wyzwanie, z którym zawodnicy zmagają się od 2008 roku, debiutu GP Singapuru w kalendarzu Formuły 1.
Podczas zeszłorocznej kampanii, gdy wprowadzono zmiany w układzie pętli, toczyły się dyskusje z udziałem zespołów, aby wprowadzić dodatkową strefę DRS. FIA ujawniła jednak tuż przed rozpoczęciem rundy 2023, że nie było jasnego porozumienia, a pomysł finalnie upadł.
W tegorocznym starciu kierowcy będą mieli jednak do dyspozycji czwartą strefę DRS, która została umiejscowiona między zakrętami 14 i 16, co da kierowcom dwie próby otwarcia tylnego skrzydła w krótkim odstępie czasu, ponieważ trzecia strefa DRS znajduje się między zakrętami 13 i 14.
Pozostałe dwie strefy DRS na ulicznym torze w Singapurze znajdują się między zakrętami 19 i 1 oraz 5 i 7.