Rok 2026 będzie nowym rozdaniem w królowej sportów motorowych. Wówczas obowiązywać będą nowe przepisy techniczne, a duże zmiany obejmą jednostki napędowe. Ekipy zmuszone więc są do stworzenia nowych projektów i ich rozwój zacznie się na nowo. Sytuację tę chce wykorzystać Audi, które zapowiedziało już, że wystawi swój zespół właśnie od tego sezonu. Więcej o ich drodze do F1 możecie przeczytać tutaj: Droga Audi do Formuły 1.
Teraz jednak zaczynają pojawiać się informację, że Audi porozumiało się z katarskimi inwestorami, którym odsprzedało większość akcji. Informuje o tym Ralf Bach z F1 Insider, który sugeruje dodatkowo, że więcej dowiemy się już podczas nadchodzącego GP Kataru.
„To, czego nie powiedzieliśmy wam, to to, że Audi nie będzie już w przyszłości niemieckim zespołem, ponieważ z tego, co słyszałem, mają katarskich sponsorów. Większość zespołu Audi została sprzedana i mniej więcej zostanie ogłoszone to w Katarze. Będziemy mieli Audi, gdzie cztery pierścienie są tylko makijażem. Większość zespołu będzie należeć do ludzi z Kataru”.
W podobnym tonie wypowiada się niemiecki Auto Motor und Sport. Według nich katarski państwowy fundusz majątkowy, który posiada już udziały w Volkswagenie i Porsche, nabył jednak tylko mniejszościowy pakiet udziałów.
Można więc sugerować się, że doniesienia te są dość prawdziwe. Pozyskane środki miałyby pomóc Audi w rozbudowie obiektów zespołu w Hinwil zarówno pod względem infrastruktury, jak i personelu. W Szwajcarii wynagrodzenia są bowiem nawet o 40 procent wyższe niż w Anglii czy we Włoszech, gdzie siedzibę mają inne ekipy.
Ralf Schumacher, będący komentatorem Sky Deutschland, uważa ponadto, że potencjalna umowa z katarskimi inwestorami jest jednym z powodów, dla których zakontraktowano Gabriela Bortoleto, a nie drugiego niemieckiego kierowcę, Micka Schumachera. 20-letni Brazylijczyk wydaje się bowiem znacznie bardziej perspektywicznym zawodnikiem niż syn siedmiokrotnego mistrza świata.
„Plotka głosi, że część zespołu zostanie sprzedana do Kataru z powodów ekonomicznych” – powiedział Ralf Schumacher. „To jeden z powodów, dla których wybór padł ostatecznie na Bortoleto. Myślę, że połączenie go jako młodego talentu z doświadczonym Nico Hulkenbergiem jest dobre”.
Wszystko wydaje się mieć dużo sensu. Audi, choć jest renomowaną marką w świecie sportów motorowych, zmaga się ze światowym kryzysem motoryzacyjnym. Pomoc z Kataru, choć wciąż nieznane są kwoty, jakie mieliby otrzymać, miałaby więc dla nich duże znaczenie przy wejściu do Formuły 1. Dzięki temu mogliby korzystać z tych funduszy zamiast niemieckiego budżetu. Wszystkiego jednak powinniśmy się już dowiedzieć podczas rundy w Katarze, która zaplanowana jest w dniach 29 listopada – 1 grudnia.