Tor Portimão będzie gościł już w najbliższy weekend ostatnią rundę European Le Mans Series, a nawet… dwie rundy. Załoga żółto-zielonego Ligiera LMP3 z numerem #13 walczy o trzecie podium w tym sezonie, a także o tytuł mistrzowski.
Po weekendzie w Portimão wszystkie oczy zwrócone będą na Bahrajn, gdzie zwycięzcy 24-godzinnego wyścigu Le Mans w samochodzie ORECA #34 także mają szansę na zdobycie tytułu mistrzowskiego.
Nowe wyzwanie na rok 2024
Podczas gdy tegoroczny sezon zmierza ku końcowi, zeszłotygodniowa informacja, że zespół będzie rywalizować w mistrzostwach IMSA WeatherTech SportsCar Championship pod nazwą Inter Europol by PR1/Mathiasen Motorsports, jest wiadomością o kluczowym znaczeniu. Wkrótce poznamy więcej szczegółów na ten temat.
Współpraca z PR1/Mathiasen Motorsports zapowiada się wyjątkowo ekscytująco. W miniony weekend amerykańska ekipa zajęła trzecie miejsce w wyścigu Motul Petit Le Mans, po raz kolejny zdobywając tytuł mistrzowski w klasie LMP2. Wielkie gratulacje dla naszych amerykańskich partnerów!
Po występach na torach Fuji Speedway i Spa Francorchamps
Fuji to oszałamiający tor, z fantastycznymi kibicami i bogatą historią. Niestety, w tym roku nie był łaskawy dla zespołu Inter Europol Competition. Kuba Śmiechowski, Fabio Scherer i Albert Costa oraz zespół nie byli w stanie wycisnąć z samochodu prędkości, którą tak często demonstrowali w tym roku. Dziewiąte miejsce na mecie było rozczarowaniem. Pomimo to, przed ostatnią rundą serii w Bahrajnie, zespół wciąż ma matematyczne szanse na tytuł.
Następnie zespół udał się po raz drugi w tym roku na tor Spa-Francorchamps, tym razem na rundę European Le Mans Series. Dzięki wysokiej drugiej pozycji na mecie załoga LMP3 Miguel Cristóvão, Wyatt Brichaček i Kai Askey zachowała szanse na tytuł mistrzowski, o który powalczy w dwóch wyścigach w Portimão. Załoga prototypu Oreca #43 w klasie LMP2 Rui Andrade, Olli Caldwell i Jonathan Aberdein utrzymywała świetne tempo, ale pechowy błąd wyeliminował ją z wyścigu.
Przed Portimao i Bahrajnem
W zeszłym roku o tej porze załoga #13 jechała do Portimão z jasnym celem, jakim było zdobycie tytułu w klasie LMP3. Początkowo wszystko szło zgodnie z planem, ale pod koniec wyścigu niezwykle pechowy zbieg okoliczności odebrał polskiej ekipie szanse walki o tytuł. W tym roku zespół chce odwrócić kartę i liczy na uśmiech fortuny.
Miguel, Wyatt i Kai mają trudne zadanie, aby wygrać oba czterogodzinne wyścigi, obserwując przy tym, co zrobią rywale. Załoga zajmuje obecnie drugie miejsce w mistrzostwach i marzy o zdobyciu tytułu. Podczas tego długiego weekendu wiele może się wydarzyć.
W Bahrajnie prototypy LMP2 będą rywalizować w Długodystansowych Mistrzostwach Świata po raz ostatni. Dlatego zespół pragnie zakończyć ten wspaniały, wyjątkowy sezon pozytywnym akcentem. Także i tu walka o tytuł będzie bardzo trudna, ale cel jest możliwy do osiągnięcia. Kuba, Albert i Fabio są zdeterminowani, aby doprowadzić prototyp Oreca #34 do mety na jak najwyższym miejscu i zakończyć sezon w dobrym stylu.
Harmonogram weekendu ELMS Portimão (wszystkie czasy CET)
Środa, 18 października
- 09:00 – Sesja testowa 1
- 13:30 – Sesja testowa 2
Czwartek, 19 października
- 09:50 – Sesja treningowa 1
- 16:20 – Sesja testowa dla kierowców brązowych
Piątek, 20 października
- 10:15 – Sesja kwalifikacyjna 1
- 14:45 – Wyścig 4h Algarve
Sobota, 21 października
- 11:30 – Sesja treningowa 2
- 17:35 – Sesja kwalifikacyjna 2
Niedziela, 22 października
- 13:00 – Wyścig 4h Portimão
Harmonogram weekendu FIA WEC w Bahrajnie (wszystkie czasy CET)
Czwartek, 2 listopada
- 09:15 – Sesja treningowa 1
- 15:30 – Sesja treningowa 2
Piątek, 3 listopada
- 10:00 – Sesja treningowa 3
- 14:40 – Sesja kwalifikacyjna
Sobota, 4 listopada
- 12:00 – Wyścig 8h Bahrain
Pretendenci do tytułu w sezonie 2023
Sześciu kierowców w dwóch seriach mistrzowskich, w dwóch prototypach i klasach będzie walczyć do końca o tytuły mistrzowskie zarówno w European Le Mans Series w Portimão, jak i w Długodystansowych Mistrzostwach Świata w Bahrajnie. Choć jest to dość odległa perspektywa, dzięki ciężkiej pracy zarówno zespołu, jak i kierowców, nadal są szanse.
Źródło: Inter Europol Competition