Należąca do Mattel marka Hot Wheels oraz Formuła 1 po raz pierwszy łączą siły, przenosząc emocje wyścigów F1 do skali 1:64. Limitowana edycja produktów stworzona przez te dwie kultowe marki będzie zawierała pojazdy zespołów Formuły 1, dając młodym i dorosłym pasjonatom wyścigów zupełnie nowy sposób na zabawę i kolekcjonowanie.
Pierwszy produkt z linii to unikatowy kolekcjonerski die-cast dostępny już na Mattel Creations. Model bolidu Formuły 1 z limitowanej kolekcji Hot Wheels jest wyposażony w oryginalne koła Real Rider z wymiennymi oponami, metalowe nadwozie oraz podwozie, a także nową formę bolidu Formuły 1. Model Hot Wheels F1 ma na masce numer 68, z przymrużeniem oka nawiązując do roku, w którym zadebiutowała marka Hot Wheels. Samochód będzie dostępny w kolekcjonerskim etui „Kar Keepers”, zainspirowanym projektami Hot Wheels „Original 16”, aby zapewnić fanom kolekcjonowania i wyścigów wyjątkowe doświadczenie.
„Hot Wheels zawsze promowało ducha zdrowej rywalizacji, dlatego partnerstwo z Formułą 1 jest naturalnym i ekscytującym wydarzeniem. Dzięki temu połączymy dwie z największych globalnych społeczności fanów, aby dzielić wspólną pasję do samochodów i wyścigów” – powiedział Roberto Stanichi, szef kategorii pojazdów oraz zestawów konstrukcyjnych w Mattel.
„We współpracy z Formułą 1 stworzyliśmy program, który pozwala dzieciom odtworzyć emocje towarzyszące wyścigom F1, by mogły prowadzić autka jak zawodowcy. W ten sposób angażujemy też własną społeczność na całym świecie. Tak jak Hot Wheels, Formuła 1 to przede wszystkim emocje i osiągi motoryzacyjne, a szeroka kolekcja, którą stworzyliśmy, podniesie poziom fandomu F1, wzbogacając go o dodatkowe punkty styku z konsumentami, takie jak działania online i aktywacje sprzedażowe”.
Sprzedawane w ponad 150 krajach modele Hot Wheels 1:64 były najlepiej sprzedającym się produktem wśród wszystkich zabawek na świecie w 2023 roku. Formuła 1, najbardziej prestiżowe widowisko sportowe i rozrywkowe oraz najpopularniejsza seria wyścigowa na świecie, dołącza do rodziny Hot Wheels. Z ponad 700 milionami fanów i 24 wyścigami, Mistrzostwa Świata Formuły 1 prezentują najlepszych kierowców rywalizujących z prędkościami przekraczającymi 320 km/h na wymagających torach na całym świecie. Ten sport, który w przyszłym roku będzie obchodził swoje 75-lecie, uznawany jest za szczyt szybkości, designu i innowacji.
Emily Prazer, dyrektor handlowa Formuły 1, dodała:
„Ta ekscytująca współpraca połączy adrenalinę wyścigów motorowych z emocjami związanymi z zabawkowymi autami, dając możliwość zobaczenia drobiazgowych detali, które składają się na samochód F1 – a wszystko to mieści się w dłoni. To coś więcej niż tylko partnerstwo – to celebracja prędkości, kreatywności i innowacji, która zaoferuje fanom nowy sposób na zaangażowanie się w ten sport”.