Zmienne warunki pogodowe w trakcie weekendu sprawiły, że nawet po sobotnich kwalifikacjach nie było wiadomo, kto faktycznie dysponuje najszybszym tempem wyścigowym. Mercedes, który w piątek testował nowy pakiet poprawek, zdecydował się całkowicie wrócić do starej konfiguracji, usuwając wszystkie ulepszenia. Po treningowych testach poświęconych nowemu pakietowi tempo wyścigowe srebrnych strzał pozostawało zagadką.

Po zgaśnięciu czerwonych świateł Lewis Hamilton dołożył wszelkich starań, żeby odebrać drugą pozycję Sergio Perezowi, co skutecznie uczynił. Lando Norris popełnił błąd, tracąc w pierwszym zakręcie kilka pozycji. Charles Leclerc wykorzystał natomiast walkę Hamiltona z Perezem, by utrzymać swoje prowadzenie.

Prowadzenie kierowcy Ferrari nie trwało jednak długo, gdyż już na drugim okrążeniu kierowca Mercedesa objął pierwszą pozycję w wyścigu. Verstappen przebił się o kilka lokat, jednak utknął w „pociągu DRS”, który utworzył się w punktowanej dziesiątce.

Po pierwszym zjeździe na wymianę ogumienia sytuacja wróciła do podobnego porządku, w porównaniu do tego z pierwszych okrążeń. Inną strategię zdecydowali się obrać Carlos Sainz i George Russell. Hiszpan, startując na twardej mieszance, jechał odwrotną strategię, przesiadając się na pośrednie ogumienie. George Russell natomiast przedłużył swój przejazd, podejmując ryzykowną próbę wyścigu na jeden pit stop.

Cała stawka niedługo później drugi raz zjechała do alei serwisowej, natomiast Russell pozostał na torze, obejmując w ten sposób prowadzenie. Do końca nie było oczywiste, czy jego opony wytrzymają obronę przed napierającym Hamiltonem, który był momentami mniej niż pół sekundy za nim. Dodatkowo presję zaczął wywierać także Oscar Piastri. Russell, dzięki zręcznej jeździe zdołał jednak obronić swoje prowadzenie, dowożąc je do mety.

Po zważeniu bolidu Brytyjczyka przez sędziów, zapas paliwa spowodował, że jego bolid okazał się zbyt lekki, żeby przejść procedury kontrolne, przez co Russell został zdyskwalifikowany. Zamiast niego na pierwszym miejscu znalazł się Lewis Hamilton, którego szarża w celu utraconego przez pit stop prowadzenia nie powiodła się, lecz w osiągnięciu zwycięstwa pomogła mu przyznana po wyścigu kara dla zespołowego kolegi. Do zajętych walką kierowców srebrnych strzał zbliżył się niebezpiecznie Oscar Piastri, jednak zabrakło mu czasu, żeby mieć szansę na atak.

Czwartą pozycję od wyjazdu z alei serwisowej do końca wyścigu utrzymał Charles Leclerc. Po wyścigu Monakijczyk awansował na trzecie miejsce. Kierowca Ferrari bronił się przez wiele okrążeń przed szybszym Maxem Verstappenem, natomiast Holendra atakował nieprzerwanie Lando Norris, który ostatecznie zakończył zmagania na piątej lokacie.

Szóste miejsce przypadło Carlosowi Sainzowi, który zdołał wyprzedzić jadącego inną strategią Sergio Pereza. Meksykanin pomimo startu z drugiej pozycji do mety dowiózł zaledwie sześć punktów, plus jeden za najszybsze okrążenie.

Punktowaną dziesiątkę zamknęli Fernando Alonso, Esteban Ocon oraz Daniel Ricciardo.

Jedenasta i dwunasta pozycja przypadły kolejno Lance’owi Strollowi oraz Alexowi Albonowi. Na trzynastej i czternastej lokacie na mecie zjawili się Kevin Magnussen i Valtterii Bottas, natomiast stawkę zamknęli Yuki Tsunoda, Logan Sargeant oraz Nico Hulkenberg.

Wyścigu nie ukończył z powodu awarii Zhou Guanyu.

Wyniki Grand Prix Belgii:

POZ KIEROWCA ZESPÓŁ CZAS STRATA KM/H OKR
1 Lewis Hamilton Mercedes 1:19:57.566   231.156 44
2 Oscar Piastri McLaren 1:19:58.213 0.647 231.125 44
3 Charles Leclerc Ferrari 1:20:05.589 8.023 230.770 44
4 Max Verstappen Red Bull Racing 1:20:06.266 8.700 230.738 44
5 Lando Norris McLaren 1:20:06.890 9.324 230.708 44
6 Carlos Sainz Ferrari 1:20:16.835 19.269 230.232 44
7 Sergio Perez Red Bull Racing 1:20:40.235 42.669 229.118 44
8 Fernando Alonso Aston Martin 1:20:47.003 49.437 228.799 44
9 Esteban Ocon Alpine 1:20:49.592 52.026 228.676 44
10 Daniel Ricciardo RB 1:20:51.966 54.400 228.565 44
11 Lance Stroll Aston Martin 1:21:00.051 62.485 228.184 44
12 Alexander Albon Williams 1:21:00.691 63.125 228.154 44
13 Pierre Gasly Alpine 1:21:01.405 63.839 228.121 44
14 Kevin Magnussen Haas 1:21:03.671 66.105 228.014 44
15 Valtteri Bottas Sauber 1:21:07.678 70.112 227.827 44
16 Yuki Tsunoda RB 1:21:13.777 76.211 227.542 44
17 Logan Sargeant Williams 1:21:23.097 85.531 227.107 44
18 Nico Hulkenberg Haas 1:21:25.873 88.307 226.978 44
  George Russell Mercedes 1:19:57.040   231.182 44
  Zhou Guanyu Sauber 11:00.351 +39 okr 190.241 5