Wybór przez fanów nowych barw Williams na trzy rundy Formuły 1 dało kibicom możliwość kształtowania historii poprzez wskazanie ulubionego projektu malowania spośród czterech tematów: Dziedzictwo, Śmiałość, Wizjoner i Współczesność. Ogromna liczba 180 000 głosów została oddana podczas zaciętych trzech rund, które celebrują ducha dwóch kultowych marek sportów motorowych i mają zapewnić historyczny moment na torze jeszcze w tym sezonie.
Podróż rozpoczęła się w maju od systemu nokautów, w ramach którego projekt „Odważniej niż myślisz” został skonfrontowany z motywem „Współczesny” w rundzie pierwszej. W drugiej odsłonie klasyczny projekt „Dziedzictwo” zatriumfował nad koncepcją „Wizjonerski”, zapewniając sobie miejsce w ostatecznym starciu z „Bolder than Bold”. Fani z całego świata uczestniczyli w końcowym głosowaniu, a walka do samego końca była niezwykle zacięta.
W rundzie finałowej, z głosami oddanymi ze wszystkich czterech zakątków świata, zwycięsko z boju wyszedł projekt „Bolder than Bold”, pokonując „Dziedzictwo”. Ta koncepcja celebruje odwagę tych, którzy są zdeterminowani, by zaznaczyć swoją obecność, robić postępu i przekraczać granice. Ucieleśnia coś więcej niż bycie odważnym, bohaterskim lub nieustraszonym. Reprezentuje niezachwiane zaangażowanie, aby nigdy się nie poddawać i zawsze podchodzić do wyzwań z ufnością.
Przed ekscytującym debiutem w tym sezonie, zwycięskie malowanie zostanie zaprezentowane na słynnym Festiwalu Prędkości w Goodwood. W dniach 13-16 lipca stoisko Williams Racing w Goodwood z dumą zaprezentuje samochód pokazowy FW45 ozdobiony napisem „Bolder than Bold”, zapewniając fanom i entuzjastom sportów motorowych bliskie spotkanie.
„Jesteśmy niezwykle dumni z naszej współpracy z Williams Racing, a to malowanie wyznacza kultowy moment w historii sportów motorowych” – powiedział Mike Jones, dyrektor generalny Gulf Oil International.
„Kampania odniosła ogromny sukces i wzbudziła emocje zarówno wśród fanów Gulf, jak i Williamsa. Zapewnienie kibicom możliwości kontrolowania tej rywalizacji w ogromnym stopniu wpłynęło na wyniki. Ikoniczne kolory Gulf stworzyły cztery niesamowite barwy z jednym wyróżniającym się zwycięzcą wybranym przez fanów, Bolder than Bold, który teraz zostanie wpisany w bogatą historię sportów motorowych firmy Gulf”.
James Vowles, szef zespołu Williams Racing, dodał: „Ten konkurs był niesamowitą okazją dla naszych fanów do aktywnego zaangażowania i kształtowania tożsamości wizualnej naszego zespołu.”
„Zwycięski projekt zawiera esencję partnerstwa Gulf i Williams Racing, odzwierciedlając przeszłość, ale przede wszystkim budując naszą przyszłość”.