Luksusowy koreański producent samochodów, który w środę w Dubaju odsłonił prototyp LMDh z podwoziem Oreca, będzie również startował w IMSA WeatherTech SportsCar Championship, lecz dopiero od 2027 roku.
Szczegóły GMR-001 nie zostały ujawnione, jednak wiadomo, że zostanie wykorzystany hybrydowy układ LMDh, baterie oraz skrzynie biegów, które zadebiutowały w serii FIA WEC w 2023 roku.
„GMR-001 Hypercar oraz nasze modele Magma reprezentują połączenie ambicji Genesis w zakresie osiągów oraz projektu zorientowanego na naszym DNA” – powiedział Luc Donckerwolke, dyrektor kreatywny Genesis.
„Od intensywnej pomarańczy Magmy, symbolizującej koreańską pasję oraz energię, po precyzyjną inżynierię każdego komponentu, wkraczamy w nowy rozdział, w którym prędkość spotyka się z elegancją”.
GMR-001 to trzeci prototyp LMDh, który został zbudowany na podwoziu Oreca i dołączył do modeli Acura ARX-06 oraz Alpine A424, które obecnie ścigają się w seriach IMSA oraz FIA WEC.
Genesis ogłosiło również, że Cyril Abiteboul będzie pełnił funkcję szefa zespołu w nowo utworzonym składzie Genesis Magma Racing.
„Oficjalne uruchomienie Genesis Magma Racing to doniosła okazja” – przyznał Cyril Abiteboul, który obecnie pełni także funkcję prezesa Hyundai Motorsport GmbH.
„Jako kręgosłup globalnej działalności Hyundai Motor Group w zakresie sportów motorowych, Hyundai Motorsport odegra kluczową rolę w tym najnowszym ambitnym programie. Podnosimy nasze doświadczenie w wyścigach torowych na zupełnie nowy poziom, przygotowując się do rywalizacji w jednej z najtrudniejszych serii na świcie”.
Połączone doświadczenie zespołu Genesis Magma Racing idzie w parze z talentem kierowców, którzy zasiądą za kierownicą GMR-001. Andre Lotterer i Luis „Pipo” Derani poprowadzą zespół w 2025 roku, przejmując obowiązki związane z rozwojem technicznym samochodu i poprowadzą sesje symulacyjne w celu przygotowania się do debiutanckiego sezonu 2026, w którym obaj będę pełnić funkcję kierowców wyścigowych.
„Jestem niesamowicie podekscytowany i wdzięczny, że mogę dołączyć do marki Genesis w związku z jej wejściem do wyścigów wytrzymałościowych” – powiedział Andre Lotterer.
„Po zdobyciu w tym roku mistrzostwa wśród kierowców hypercar, ta okazja jest dla mnie idealna, aby przekierować moją pracę, doświadczenie, pasję i motywację na nowy projekt z zespołem niezwykle ambitnych osób”.
„Jestem podekscytowany rozpoczęciem pracy nad tym projektem i budowaniem udanej przyszłości od samego początku”.
Entuzjazm Lotterera podziela również jego kolega z zespołu Luis „Pipo” Derani, który ma ten sam zapał i zaangażowanie w projekt wyścigów wytrzymałościowych Genesis.
„Ambicja stojącego za projektem wyścigów wytrzymałościowych Genesis i zaangażowanych osób, były okazją, której nie mogłem odrzucić” – powiedział Derani.
„Jako kierowca, zaangażowanie się w projekt od samego początku jest bardzo satysfakcjonujące. Nie mogę doczekać się, aby wnieść do zespołu swoje doświadczenie w zakresie rozwijania samochodów i zdobywania tytułów”.
„Biorąc pod uwagę konkurencyjność LMDh, będzie to duże wyzwanie, ale wierzę, że wszystkie niezbędne składniki są tutaj, aby ta podróż zakończyła się sukcesem”.
Przed debiutem w FIA WEC w 2026 roku zespół będzie współpracował z ekipą IDEC Sport i wystawi prototyp w klasie LMP2 w Europejskiej Serii Le Mans.
Genesis Magma Racing skonsoliduje także swoje działania w stałej bazie strategicznej na Circuit Paul Ricard na południu Francji, wykorzystując bliskość Oreca Motorsport oraz IDEC Sport w celu usprawnienia współpracy.