Na długo przed dopuszczeniem nowej stajni do Formuły 1, najbardziej prominentny kandydat, wówczas jeszcze pod patronatem Mario Andrettiego, związał swoją przyszłość z marką Cadillac i jej właścicielem – General Motors. Debiutujący w 2026 roku zespół na pierwsze trzy sezony swojej działalności musiał znaleźć tymczasowego dostawcę jednostek napędowych. Wybór padł na Ferrari, którego do 2029 Cadillac będzie stajnią kliencką.

W międzyczasie rozpoczęły się już pracę nad nowym silnikiem pod szyldem General Motors. Pierwsze prototypy przeszły już próby. Od przyszłego roku operacja znacznie zwiększy swoją skalę, przenosząc opracowywanie jednostki do nowej fabryki koło miasta Charlotte, w ramach inwestycji wartej 150 milionów dolarów.

„Ponad dwa lata temu FIA zatwierdziła wejście jedenastego zespołu do Mistrzostw Świata Formuły 1, kierując się moją wizją rozszerzenia siatki oraz wprowadzenia nowych talentów i możliwości do naszego sportu” — powiedział Mohammed Ben Sulayem, prezes Międzynarodowej Federacji Samochodowej.

„Chociaż proces był czasami trudny, postęp, jaki widzimy dzisiaj, potwierdza, że ​​było to tego warte”.

„Przyjęcie GM Performance Power Units LLC. jako zatwierdzonego dostawcy jednostek napędowych do mistrzostw rozpoczynających się w 2029 roku oznacza kolejny krok w globalnej ekspansji Formuły 1 i podkreśla rosnące zainteresowanie ze strony światowej klasy producentów samochodów, takich jak General Motors” – dodał.

„Ich zaangażowanie w innowacje, zrównoważony rozwój i konkurencję jest w pełni zgodne z wizją FIA dotyczącą przyszłości naszego sportu. Wzmacnia również nasze zaangażowanie w uczynienie sportów motorowych bardziej dostępnymi i inkluzywnym na całym świecie — witając nowych producentów, rozwijając technologię i łącząc się z szerszą, bardziej zróżnicowaną bazą fanów”.

Pełen optymizmu co do przyszłości projektu amerykańskiej jednostki napędowej dla stajni Cadillaca jest dyrektor generalny projektu, Russ O'Blenes.

„Dzięki tej zgodzie od FIA będziemy kontynuować intensywne działania mające na celu wprowadzenie do wyścigów amerykańskiej jednostki napędowej Formuły 1” — powiedział Russ O'Blenes, dyrektor generalny TWG GM Performance Power Units.