Zakończony 30 września kwartał Liberty Media z całą pewnością może uznać za duży sukces. Trzeci kwartał przyniósł właścicielom Formuły 1 wzrost zysków z 64 milionów dolarów w 2022 na 107 milionów w 2023 roku.
Na dobre wyniki wpływ miało wiele czynników. Jednym z podstawowych jest inny format kalendarza wyścigowego kwartału w porównaniu do zeszłego sezonu. W 2022 roku między lipcem a wrześniem odbyło się sześć wyścigów. Aktualny sezon ujawnił jednak zmiany w podejściu władz Formuły 1, ustalając w tym samym okresie aż osiem wydarzeń, z których dwa odbywały się poza kontynentem europejskiej. Pomimo spowodowanego tym wzrostów kosztów logistycznych, struktura letniego kalendarza się opłaciła.
Oprócz większej ilości wyścigów do sukcesu przyczynił się także ogólny wzrost popularności sportu na świecie, co przejawiało się między innymi rekordami frekwencji na widowni wielu wyścigów, także tych, które odbywają się już od lat, mimo to wciąż przyciągają dużą liczbę nowych fanów.
„Formuła 1 w dalszym ciągu odnotowuje wyprzedane trybuny, rekordową frekwencję na wyścigach i silny rozwój na naszych platformach społecznościowych i cyfrowych, wyprzedzając inne główne ligi sportowe” – powiedział dyrektor F1, Stefano Domenicali.
Większa liczba wyścigów oraz rosnąca popularność przekładają się na nowe komercyjne współprace nawiązane przez Formułę 1, z których duża część jest w fazie realizacji lub została niedawno zawarta, przez co ich pozytywne skutki finansowe będą widoczne w kolejnych wynikach finansowych. Ogłoszona w październiku umowa z American Express oraz wieloletnia umowa na prawa transmisyjne z DANZ, podpisana na przełomie października i listopada, nie są uwzględnione w omawianych wynikach finansowych.
„Ten rozwój przyciąga partnerów handlowych, w tym naszą niedawną umowę z American Express, która oznacza pierwszą nową branżę sportową, którą sponsorują od ponad dziesięciu lat” – dodał Domenicali.
„Robimy istotne postępy w zakresie naszych inicjatyw na rzecz zrównoważonego rozwoju, w tym zmniejszamy emisje korporacyjne F1 i wzmacniamy Akademię Formuły 1 poprzez pełną integrację serii z kalendarzem F1 na 2024 rok z udziałem wszystkich dziesięciu zespołów F1”.