Podczas weekendu w Abu Zabi na torze Yas Marina, Komisja F1 zdecydowała, że przed początkiem 2025 roku nie należy prowadzić żadnych prac nad następną generacją samochodów.
Regulamin sportowy na przyszły sezon został zaktualizowany, zabraniając zespołom prowadzenia jakichkolwiek prac w tunelu aerodynamicznym lub prac CFD nad samochodami, które ujrzymy w 2026 roku do 1 stycznia 2025 roku.
Rok 2026 będzie okresem gruntownej zmiany przepisów dotyczących zarówno silnika, jak i podłogi. Aby jednak żaden zespół nie mógł szybko zyskać przewagi, FIA wprowadziła ograniczenia. Prace nad nowymi bolidami będą dostępne wyłącznie rok przed ich wprowadzeniem.
„Aby zapobiec testom, które mają pomóc w rozwoju na sezon 2026, od 1 grudnia 2023 do 1 stycznia 2025 włącznie, testy w tunelu aerodynamicznym można przeprowadzać wyłącznie przy użyciu modelu w zmniejszonej skali” – mówi regulamin sportowy Formuły 1 na rok 2024.
„Z wyjątkiem testów na hamowni, mających na celu opracowanie elementów układu hamulcowego z minimalną ilością kanałów powietrznych i pod warunkiem, że takie testy nie sprawdzają jednocześnie wydajności lub wytrzymałości części sklasyfikowanych jako nadwozia”.
Podobne sformułowanie zastosowano również w celu zakazania podejmowania prac nad symulacjami obliczeniowej dynamiki płynów w odniesieniu do części przeznaczonych do bolidów na 2026 rok.
Dodatkowo zespoły będą mogły także pracować przy swoich samochodach na „szybkim pasie startu” w alei serwisowej przez 90 sekund po rozpoczęciu okrążenia formującego.
Po sesjach kwalifikacyjnych i shootoutach, FIA będzie wybierać „konkretne” bolidy do kontroli, a nie „co najmniej trzy”, jak to było wcześniej.