Ocon, który zadebiutował w Formule 1 w 2016 roku, podobnie jak zespół Haas, odniósł swoje pierwsze zwycięstwo podczas Grand Prix Węgier w 2021 roku dla Alpine F1 Team – zespołu, z którego odchodzi po sezonie 2024.

Mając na koncie 146 startów w karierze w Formule 1, Francuz rywalizował w takich zespołach, jak Manor Racing, Force India, Renault i Alpine, zdobywając 425 punktów i trzy razy stając na podium, w tym raz na najwyższym.

„Jestem podekscytowany możliwością rozpoczęcia nowego rozdziału w mojej karierze w Formule 1 i dołączenia do zespołu MoneyGram Haas F1 od początku sezonu 2025” – powiedział Esteban Ocon.

„Dołączę do bardzo ambitnego zespołu wyścigowego, którego duch, etyka pracy i niezaprzeczalna trajektoria rozwoju naprawdę mi zaimponowały”.

„Chciałbym podziękować Gene'owi Haasowi i Ayao Komatsu za ich zaufanie i wsparcie, a także za nasze szczere oraz owocne dyskusje w ciągu ostatnich kilku miesięcy”.

„Z bardziej osobistego punktu widzenia jestem bardzo szczęśliwy, że mogę ponownie współpracować z Ayao, ponieważ był on częścią mojego debiutu, kiedy po raz pierwszy wsiadłem do samochodu Formuły 1 podczas moich dni w Lotus Junior ponad dziesięć lat temu”.

_„Zespół MoneyGram Haas F1 ma ekscytujące plany oraz jasne cele na przyszłość i nie mogę się doczekać współpracy ze wszystkimi w Kannapolis, Banbury oraz Maranello, a także bycia częścią tego wspaniałego projektu.

Pierwszym kontaktem Ocona z Formułą 1 były wcześniej wspomniane testy w 2014 roku z zespołem Lotus F1, obecnie Alpine, za kierownicą E20 na torze Circuit de Valencia w Hiszpanii – testy prowadzone przez nikogo innego jak Ayao Komatsu – obecnie szefa zespołu z Kannapolis.

„Jestem zachwycony, że zabezpieczyliśmy usługi Estebana Ocona dla zespołu MoneyGram Haas F1” – stwierdził Komatsu.

„Oczywiście od dawna zdawałem sobie sprawę z jego talentów, a nasza osobista historia sięga dziewiczego występu Estebana w samochodzie Formuły 1 – tego dnia byłem jego inżynierem wyścigowym w Lotusie. Pokazał wówczas swój talent, po dobrych występach w kategoriach juniorskich – właśnie wygrał Mistrzostwa Europy Formuły 3 w 2014 roku. Esteban stał się uznanym talentem w Formule 1 i oczywiście zwycięzcą Grand Prix”.

„Doświadczenie, które wnosi, nie tylko z własnej bazy talentów, ale także z pracy w zespole producenta, będzie dla nas korzystne w rozwoju naszej organizacji”.

„Bardzo ważne było, abyśmy w przyszłym roku, obok Olivera Bearmana, mieli kierowcę z doświadczeniem, ale Esteban ma dopiero dwadzieścia siedem lat – wciąż jest młody i również ma wiele do udowodnienia” – wyjaśnił Japończyk.

„Myślę, że mamy głodną, dynamiczną parę kierowców i nie mogę się doczekać powitania Estebana w zespole Haas w 2025 roku”.