Międzynarodowa Federacja Samochodowa oraz Formula One Management ogłosiły dzisiaj, że zespół Cadillac spełnił wszystkie wymagania, aby dołączyć do obecnych dziesięciu ekip i rywalizować na najwyższym szczeblu motorsportu.

„FIA i Formuła 1 potwierdzają, że wniosek General Motors i TWG Motorsports o dopuszczenie zespołu Cadillac do Mistrzostw Świata Formuły 1 od 2026 roku został rozpatrzony pozytywnie, po zakończeniu odpowiednich ocen sportowych, technicznych i handlowych” – czytamy we wspólnym komunikacie FIA oraz Formuły 1.

Aprobatę w sprawie decyzji FIA oraz Formuły 1 przyjął także Mohammed Ben Sulayem, prezes federacji, który podkreślił, że poszerzenie stawki i kolejny zespół w F1 to kamień milowy.

„Dzisiaj jest przełomowy moment i jestem dumny, że mogę przewodzić federacji podczas tego postępowego kroku” – powiedział prezes FIA, Mohammed Ben Sulayem. „Rozszerzenie mistrzostw o jedenasty zespół w 2026 roku jest kamieniem milowym. GM/Cadillac wnosi świeżą energię, dostosowując się do nowych przepisów i zapoczątkowując ekscytującą erę dla tego sportu”.

„Obecność zespołu Cadillac Formula 1 w padoku zainspiruje przyszłych zawodników i fanów. Ich udział wzmacnia naszą misję przesuwania granic sportów motorowych na najwyższym poziomie”.

Integracja TWG Motorsports i GM tworzy wyraźnie amerykański zespół o unikalnych cechach. Zasoby TWG Group i zaangażowanie w doskonałość, najnowocześniejszą technologię i głęboką współpracę w różnych dyscyplinach sportów motorowych w połączeniu z wydajnością GM, doskonałością inżynieryjną oraz udowodnionym sukcesem w motorsporcie, zapewniają solidne podstawy dla zespołu.

„Przez ostatni rok pracowaliśmy ręka w rękę z GM, aby położyć solidne fundamenty pod niezwykły udział w Formule 1” – przyznał Dan Tworiss, dyrektor generalny TWG Motorsports. „Teraz, mając na oku rok 2026 po dzisiejszej akceptacji FIA i zarządu Formuły 1, przyspieszamy nasze wysiłki – rozbudowujemy nasze obiekty, udoskonalamy najnowocześniejsze technologie i nadal gromadzimy najlepsze talenty”.

Prezes General Motors, Mark Reuss, dodał:

„Jesteśmy zachwyceni, że Cadillac Formula 1 Team został ogłoszony jako oficjalny skład, ponieważ zespół przyspieszył swoją pracę. Jesteśmy niesamowicie wdzięczni za wsparcie ze strony FIA oraz kierownictwa Formuły 1 i za naszą współpracę z TWG. Emocje tylko rosną, gdy zbliżamy się do zaprezentowania inżynieryjnej wiedzy eksperckiej GM na prestiżowej światowej scenie F1”.

To ogłoszenie następuje po potwierdzeniu, że wieloletni dyrektor sportów motorowych oraz zespołu Formuły 1, Graeme Lowdon, będzie pełnił funkcję szefa ekipy Cadillac Formula 1. Weteran branży natomiast, Russ O'Blenes, został mianowany dyrektorem generalnym TWG GM Performance Power Units LLC, nowej firmy, która wprowadzi Cadillaca na ścieżkę do stania się pełnym zespołem – budującym podwozia i jednostki napędowe Formuły 1. Od kampanii 2026 Cadillac będzie jednak korzystał z jednostek Ferrari, zanim przejdzie na swoje silniki.

„Nie mógłbym być bardziej dumny z wysiłku włożonego przez cały zespół Cadillac Formula 1 Team. To ogłoszenie jest kolejnym krokiem w wejściu do stawki i kontynuuje nasze wysiłki na rzecz zbudowania zespołu full-works. Dzięki długiemu i dokładnemu procesowi składania wniosków nigdy nie straciliśmy tempa w planowaniu ani wiary w misję. Nie możemy się doczekać, aby ruszyć na wyścigi i dać fanom nowy zespół, którego będą mogli dopingować” – powiedział Lowdon.

„Trwają ciągłe przygotowania i rozwój naszej jednostki napędowej, a my ciężko pracujemy, aby zatrudnić kilka najlepszych talentów” – podkreślił O’Blenes. „W miarę jak nadal zatrudniamy bardziej doświadczonych inżynierów, nie możemy się doczekać, aby uruchomić nasz pierwszy silnik V6 w niedalekiej przyszłości”.

Od czasu informacji o dołączeniu Cadillaca do Formuły 1 w styczniu 2023 roku, TWG Motorsports zgromadziło doświadczony zespół ponad 300 osób pracujących nad aerodynamiką, rozwojem podwozia i komponentów, oprogramowaniem oraz symulacją dynamiki samochodu.

Prace rozwojowe nad dołączeniem do stawki w 2026 roku były kontynuowane w szybkim tempie, a modele operacyjne tunelu aerodynamicznego, produkcja części i testy wydajności są w toku.

Zespół prowadzi działalność w Indianapolis w stanie Indiana; Charlotte w Karolinie Północnej; Warren w stanie Michigan oraz Silverstone w Anglii.