Andreas Roos, szef działu motorsportu niemieckiej marki, przekazał, że Joker został wykorzystany na modernizację układu hamulcowego w samochodzie z podwoziem Dallary. Roos odmówił jednak ujawnienia szczegółowych informacji na temat wprowadzonych zmian.
BMW po raz pierwszy ogłosiło wdrożenie ulepszeń układu hamulcowego oraz dalszych poprawek w zakresie prowadzenia pojazdu podczas listopadowych testów na torze Daytona. W tamtym czasie nie było jednak pewne, czy zmiany będą kwalifikować się jako Joker Evo.
Roos wyraził ostrożny optymizm wobec zmian, podkreślając, że nadchodzące wyścigi będą pierwszym poważnym sprawdzianem dla zespołu.
„Przeprowadziliśmy nasze prace rozwojowe i skupiliśmy się na kluczowych aspektach, ale ostateczną weryfikację uzyskamy dopiero w warunkach wyścigowych” - powiedział Andreas Roos.
BMW zaprezentowało solidną formę podczas niedawnego wyścigu Roar Before the Rolex 24, gdzie Dries Vanthoor uzyskał najlepszy czas weekendu za kierownicą samochodu nr #24.
„Z pewnością, patrząc wyłącznie na liczby i wyniki, możemy być bardzo zadowoleni z Roar. Wiemy również, że każdy zespół koncentruje się na swoim własnym programie, dlatego nie można być pewnym, kto jechał z jakim obciążeniem i na jakich oponach” – dodał.
„Ostatecznie skupiliśmy się na realizacji naszego programu testowego i pracy nad istotnymi aspektami. Byliśmy zadowoleni z bezproblemowego przebiegu testów, co pozwoliło nam zebrać dużą ilość danych i przejechać sporo kilometrów. Gdy kończysz testy na szczycie tabeli wyników, z pewnością dodaje to pewności siebie i ułatwia dalszą pracę” – podsumował Roos.