Kierowcy Red Bulla, po trzecim z rzędu weekendzie z problemami, dowożą w czasówce swój najgorszy kwalifikacyjny wynik sezonu. Ferrari wykorzystało swoje mocne strony – prędkość i docisk w wolnych zakrętach, by zdobyć wysokie pozycje do wyścigu, w którym wyprzedzanie jest dużym wyzwaniem.
Charles Leclerc był typowany już od piątku na faworyta do zajęcia pole position i udowodnił, że przewidywania te nie były bezpodstawne. Dwa „zielone” sektory oraz rekord ostatniego segmentu okrążenia pozwoliły zająć mu pierwszą pozycję z przewagą 0.154 sekundy nad drugim Oscarem Piastrim, który drugi weekend z rzędu ruszy z drugiego pola startowego.
„Było miło” – powiedział Leclerc. „Uczucie po okrążeniu kwalifikacyjnym jest tutaj zawsze wyjątkowe. Naprawdę jestem bardzo szczęśliwy z powodu okrążenia, emocje są bardzo duże. Czuję się naprawdę dobrze, jednak teraz bardziej niż w przeszłości wiem, że kwalifikacje to nie wszystko. Chociaż bardzo pomaga to w wyścigu, musimy wszystko złożyć w całość przed niedzielą”.
„W poprzednich latach nie udawało nam się to. Jesteśmy jednak silniejszym zespołem, mamy silniejszą pozycję i jestem pewien, że jutro możemy osiągnąć wspaniałe rzeczy, a celem jest oczywiście zwycięstwo”.
W drugim rzędzie, z minimalną stratą do Australijczyka, znalazł się Carlos Sainz, który nie był w stanie wykorzystać zalet SF-24 w taki sposób jak znający ulice Monte Carlo od dziecka Leclerc. Czwarta pozycja – tuż obok Hiszpana należy do drugiego kierowcy McLarena, Lando Norrisa, który w finalnym przejeździe okazał się lepszy od startującego za nim Georga Russella o zaledwie 0.001 sekundy.
Dopiero na szóstej pozycji znalazł się tymczasem Max Verstappen, który popełnił błąd, rozpoczynając swój decydujący przejazd. Holender źle złożył się w pierwszy zakręt, przez co otarł się o ścianę i porzucił ostatnią próbę.
W czwartym rzędzie miejsce zagwarantował sobie Lewis Hamilton, obok którego ustawi się, konsekwentnie zaskakujący dobrą formą i skutecznością, Yuki Tsunoda. Japończyk już po raz szósty w tym sezonie znalazł się w ostatnim segmencie czasówki.
Pierwszą dziesiątkę zamknęli kolejno Alex Albon z Williamsa oraz Pierre Gasly z Alpine. Obaj pozytywnie zaskoczyli, kwalifikując się do Q3 w bolidach, które przeważnie zamykają stawkę.
Tuż za Gaslym ustawi się jego zespołowy kolega – Esteban Ocon wraz z Nico Hulkenbergiem ze stajni Haasa. Trzynasta i czternasta lokata przypadła Danielowi Ricciardo, który po raz kolejny został pokonany przez swojego zespołowego partnera oraz Lance’owi Strollowi, któremu udało się znowu wygrać zespołowy pojedynek z Fernando Alonso. Hiszpan ostatecznie ruszy z kolejnego rzędu i pozycji numer szesnaście – obok Kevina Magnussena.
Logan Sargeant sensacyjnie ustawi się w jednym rzędzie z Sergio Perezem. Niemniej nie wynika to z wybitnej formy kierowcy z USA, lecz kolejnemu występowi poniżej oczekiwań ze strony zawodnika czerwonych byków. Stawkę zamkną Valtteri Bottas i Zhou Guanyu.
Wyniki kwalifikacji do Grand Prix Monako:
POZ | KIEROWCA | ZESPÓŁ | CZAS | STRATA | OKR |
---|---|---|---|---|---|
1 | Charles Leclerc | Ferrari | 1:10.270 | 26 | |
2 | Oscar Piastri | McLaren | 1:10.424 | 0.154 | 24 |
3 | Carlos Sainz | Ferrari | 1:10.518 | 0.248 | 28 |
4 | Lando Norris | McLaren | 1:10.542 | 0.272 | 27 |
5 | George Russell | Mercedes | 1:10.543 | 0.273 | 28 |
6 | Max Verstappen | Red Bull Racing | 1:10.567 | 0.297 | 28 |
7 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:10.621 | 0.351 | 28 |
8 | Yuki Tsunoda | RB | 1:10.858 | 0.588 | 25 |
9 | Alexander Albon | Williams | 1:10.948 | 0.678 | 29 |
10 | Pierre Gasly | Alpine | 1:11.311 | 1.041 | 30 |
11 | Esteban Ocon | Alpine | 1:11.285 | 20 | |
12 | Nico Hulkenberg | Haas | 1:11.440 | 20 | |
13 | Daniel Ricciardo | RB | 1:11.482 | 21 | |
14 | Lance Stroll | Aston Martin | 1:11.563 | 17 | |
15 | Kevin Magnussen | Haas | 1:11.725 | 18 | |
16 | Fernando Alonso | Aston Martin | 1:12.019 | 11 | |
17 | Logan Sargeant | Williams | 1:12.020 | 12 | |
18 | Sergio Perez | Red Bull Racing | 1:12.060 | 12 | |
19 | Valtteri Bottas | Sauber | 1:12.512 | 11 | |
20 | Zhou Guanyu | Sauber | 1:13.028 | 11 |