Polski skład trafił w czerwcu tego roku na pierwsze strony gazet na całym świecie, wygrywając jubileuszową edycję wyścigu 24 Hours of Le Mans w klasie LMP2. Teraz dostosowuje swój program wyścigowy do zmian przepisów, które eliminują klasę LMP2 z Długodystansowych Mistrzostw Świata (FIA WEC), nie rezygnując jednak ze startów w seriach europejskich, zarówno w LMP2, jak i LMP3.
Przed wyścigiem Motul Petit Le Mans na torze Road Atlanta w nadchodzący weekend, polski zespół ma przyjemność potwierdzić swój udział we wszystkich siedmiu rundach kalendarza IMSA w klasie LMP2 w 2024 roku, począwszy od 24-godzinnego wyścigu Rolex na torze Daytona International Speedway w styczniu.
Kuba Śmiechowski jest potwierdzony jako kierowca zespołu ze srebrną kategorią na wyścigi długodystansowe, gdy tymczasem zespół poszukuje do załogi kierowców z kategorią brązową i pro.
Inter Europol Competition powstał w 2010 roku i został znaczącą siłą w wyścigach samochodów sportowych. Polski zespół z siedzibą w Małopolu pod Warszawą ścigał się w tym roku w Długodystansowych Mistrzostwach Świata, European Le Mans Series, Le Mans Cup, Asian Le Mans Series i Ultimate Cup. Obecnie walczy o tytuły mistrzowskie w dwóch pierwszych spośród wymienionych serii.
Zespół PR1/Mathiasen Motorsports ma swoją siedzibę we Fresno w Kalifornii. Od momentu powstania w 1990 roku odniósł wiele sukcesów i zdobył liczne tytuły mistrzowskie. Po dołączeniu do American Le Mans Series w 2010 roku, kontynuował z sukcesami starty w WeatherTech SportsCar Championship. Zdobył między innymi trzy tytuły mistrzowskie z rzędu w Michelin Endurance Cup w latach 2020–2022.
„PR1/Mathiasen Motorsports udowodnił w minionych latach, że jest bardzo silnym zespołem w serii IMSA. Wygrali mistrzostwa, a dla nas logicznym krokiem było nawiązanie partnerskiej współpracy. Nie mogę już doczekać się tej przygody” – powiedział Sascha Fassbender, szef zespołu Inter Europol Competition.
„Nasza współpraca z PR1 pozwala nam zrobić kolejny krok na drodze naszego rozwoju. Jestem przekonany, że będziemy od początku konkurencyjni”.
„Z przyjemnością potwierdzamy, że podpisaliśmy kontrakt z właścicielem PR1, Bobbym Oergelem na sezon 2024. Kuba weźmie udział w pięciu wyścigach wytrzymałościowych jako obowiązkowy kierowca ze srebrną kategorią. Rozmawiamy teraz z kierowcami kategorii Pro i Bronze, aby od samego początku walczyć o mistrzostwo”.
Ray Mathiasen i Bobby Oergel, szefowie zespołu PR1/Mathiasen Motorsports dodali: „Bardzo cieszymy się z połączenia naszych wysiłków z zespołem Inter Europol Competition w programie LMP2. Ich sukcesy są ekscytujące dla naszej wspólnej przyszłości i pokazują, co możemy wspólnie osiągnąć, gdy połączymy siły. Oba zespoły mają wiele mocnych stron, co oznacza, że nasza wspólna przyszłość jest naprawdę ekscytująca”.
Źródło: Inter Europol Competition