Dyrektor działu sportów motorowych Pirelli – Mario Isola – potwierdził, że na Węgrzech zostanie po raz pierwszy przetestowany nowy, alternatywny system przydziału opon.

W polepszeniu zrównoważonego rozwoju Formuły 1 stajnie otrzymają weekendowy przydział jedenastu kompletów opon na cały weekend wyścigowy, zamiast dotychczasowych trzynastu. Zostaną także wprowadzone zasady obowiązkowego użycia konkretnych mieszanek podczas kolejnych segmentów sesji kwalifikacyjnej.

W nowym formacie kierowcy na początku kwalifikacji wyjadą na twardej mieszance, w drugim segmencie sesji przejdą na pośrednie opony, natomiast w finalnych przejazdach czasówki użyją ogumienia z czerwonym paskiem. Jeżeli system się sprawdzi, zostanie on zastosowany także w dalszej części sezonu.

„Nowy przydział opon do kwalifikacji zostanie wypróbowany po raz pierwszy. Zmiany te, przynajmniej na papierze, powinny prowadzić do szerszego zakresu opcji, szczególnie w zakresie strategii” – przyznał Mario Isola.

„Przydział oszczędza również dwa komplety opon na suchą nawierzchnię w porównaniu z tradycyjnym formatem i zostanie ponownie przetestowany podczas Grand Prix Włoch na torze Monza”.

„Następnie FIA, Formuła 1 i zespoły zdecydują, czy przyjąć go na następny sezon”.