Zmiany konstrukcyjne w sezonie 2021 w obawie o wytrzymałość opon?

Zmiany konstrukcyjne w sezonie 2021 w obawie o wytrzymałość opon?

Według doniesień portalu racefans.net, szefowie techniczni zespołów wyrazili zgodę na zmniejszenie poziomu docisku generowanego przez samochody, które będą przygotowane na sezon 2021.

Pierwotna rewolucja w przepisach technicznych miała wejść w życie w sezonie 2021 i wprowadzać między innymi zmniejszenie siły docisku samochodów, co poprzez ograniczenie strugi tak zwanego brudnego powietrza, ułatwiłoby trzymanie się blisko poprzedzającego samochodu, a tym samym wyprzedzanie, co z kolei uczyniłoby wyścigi bardziej atrakcyjnymi.

Jednakże z powodu pandemii COVID-19, skutkującej odwołaniem inauguracji oraz pierwszej części sezonu 2020, zespoły zdecydowały o przesunięciu wprowadzenia w życie nowych regulacji technicznych na rok 2022. Oznacza to, że obecny regulamin pozostanie w mocy w sezonie 2021, co niesie za sobą szereg konsekwencji.

Wydaje się, że obecnie największym zmartwieniem kierowców oraz inżynierów mogą być opony. W sezonie 2021 samochody będą bowiem nadal korzystać z trzynastocalowych opon opracowanych na sezon 2019. Ponieważ wszystkie zespoły odrzuciły podczas testów nową mieszankę, planowaną do wprowadzenia przez Pirelli w sezonie 2020, istnieją obawy, że w sezonie 2021 osiągi bolidów będą znacząco przerastać możliwości ogumienia.

Natychmiast pojawiły się także plotki, że podczas konferencji technicznej grupy roboczej, zaproponowano zmiany w nadwoziu, podłodze i skrzydłach, które będą skutkować obniżeniem poziomu docisku, a tym samym redukcją obciążenia opon. Co więcej, według portalu racefans.net, propozycje te zostały wstępnie zaakceptowane i przedłożone szefom ekip.

Jednocześnie, grupa robocza pracowała prawdopodobnie nad regulacjami dotyczącymi rozwoju samochodów w przyszłym roku. Najprawdopodobniej system taki opierać się będzie na rozwiązaniu znanym z początków ery hybrydowej, a więc systemu tokenów, pozwalających na modernizację określonych obszarów bolidów przygotowanych na sezon 2020.

Image: © Motorsport Grand Prix