Zespół Racing Point zmieni nazwę na Aston Martin od 2021 roku

Zespół Racing Point zmieni nazwę na Aston Martin od 2021 roku

Brytyjski producent samochodów luksusowych, który borykał się z problemami finansowymi w 2019 roku, zawarł umowę wykupu z konsorcjum kierowanym przez miliardera Lawrence'a Strolla, które pozyskało 16,7 akcji Aston Martina za 182 milionów funtów.

Nowa umowa, która została potwierdzona złożeniem wniosku na Londyńskiej giełdzie, obejmuje także wypłatę gotówki w wysokości 318 funtów, dzięki nowej emisji praw, co daje brytyjskiemu producentowi wzrost o 500 milionów funtów.

Lawrence Stroll to także właściciel zespołu SportPesa Racing Point F1, który zgodnie z nowymi warunkami umowy zostanie przemianowany na ekipę Aston Martin, co w swoim oświadczeniu potwierdził także zespół Red Bull Racing.

"Zespół może potwierdzić, że producent pozostanie partnerem ekipy do końca sezonu 2020, jednak umowa ta nie zostanie przedłużona po zakończeniu bieżącego okresu" - czytamy w oświadczeniu wydanym przez zespół Aston Martin Red Bull Racing.

"Red Bull Racing zgodził się zwolnić Aston Martina z klauzuli wyłączności w Formule 1, co z kolei pozwoliło mu wygenerować niezbędne inwestycje do ponownego finansowania i poszukiwania alternatywnych możliwości w sporcie."

"Red Bull Advanced Technologies będzie nadal współpracować z Aston Martinem w celu dostarczenia hypercar'a Walkiria."

"Dziękujemy Astonowi Martinowi za wsparcie w ciągu ostatnich czterech lat, kiedy to razem osiągnęliśmy dwanaście zwycięstw, pięćdziesiąt podiów i sześć razy wygrywaliśmy kwalifikacje. Życzymy pracownikom i akcjonariuszom Aston Martina wszystkiego najlepszego w przyszłości, a my nadal koncentrujemy się na współpracy przez cały sezon 2020 i zakończenia naszego partnerstwa na wysokim poziomie."

W ramach przejęcia Aston Martina, po zakończeniu współpracy z zespołem Red Bull Racing, Racing Point stanie się oficjalnym składem brytyjskiego producenta i przez kolejne 10 lat będzie rywalizował pod nowym szyldem w Formule 1, z nową pięcioletnią umową sponsorską, która rozpocznie się z początkiem 2021 roku.

45.6 miliona nowych akcji kupi konsorcjum kierowane przez Lawrence'a Strolla, aby zabezpieczyć 16,7 udziałów, a inwestycja o wartości 500 milionów funtów obejmie także 55.5 miliona funtów krótkoterminowego finansowania ze strony Kanadyjczyka, w celu poprawy natychmiastowej płynności spółki, które zostaną zwrócone po sfinalizowaniu pełnego zajęcia akcji, co ma pomóc w poprawie płynności i sfinalizowaniu wzrostu produkcji DBX.

Ze względu na ostatnie problemu brytyjskiego producenta firma uzgodniła także reset biznesplanu w celu zwiększenia wydajności, która obejmuje zarówno generowanie gotówki, jak i zmianę planu produktów. Nowy zarys obejmuje opóźnienie inwestycji w pojazdy elektryczne do 2025 roku, w tym opóźnienie ponownego uruchomienia marki Lagonda, która początkowo miała wystartować w 2022 roku. Wstrzymany czasowo został także projekt samochodu elektrycznego Rapide E, jednak w zobowiązaniu pozostanie dostarczenie obecnie rozwijanej gamy samochodów, począwszy od Valhalli w 2022 roku.

W ramach inwestycji Lawrence Stroll dołączy do zarządu Aston Martina w roli prezesa wykonawczego, a konsorcjum uzyska prawo do powołania drugiego członka zarządu.