Zaktualizowano alokację jednostek napędowych na sezon 2020 w MotoGP

Franco Morbidelli - Petronas Yamaha SRT / © Petronas Yamaha SRT

Komisja Grand Prix opublikowała w czwartek informację, jak będzie wyglądać alokacja jednostek napędowych w sezonie 2020 w MotoGP.

Pandemia koronawirusa SARS-CoV-2 wstrzymała rywalizację w Motocyklowych Mistrzostwach Świata. O ile zawodnicy klas Moto3 i Moto2 ścigali się w Katarze, tak już nie można było - ze względu na konieczność kwarantanny - przeprowadzić wyścigu w kategorii MotoGP. Organizatorzy liczą jednak, że w związku ze znoszeniem restrykcji w poszczególnych krajach będzie możliwe wznowienie rywalizacji pod koniec lipca, oczywiście z zachowaniem reżimu sanitarnego.

W związku z tym obecnie trwają ustalenia na temat nowego kalendarza. Wiadomo już jednak, że sezon 2020 liczyć będzie mniej niż 20 zaplanowanych wyścigów. Komisja Grand Prix ustaliła więc, jak będzie prezentować się alokacja jednostek napędowych, gdy mistrzostwa liczyć będą do 11 lub do 14 wyścigów:

Liczba wyścigów w sezonie 2020 Liczba silników przypadająca dla jednego zawodnika
Dla producentów bez koncesji Dla producentów z koncesją
Nie więcej niż 11 4 6
Nie więcej niż 14 5 7

Przy 20 wyścigach zawodnik startujący w barwach zespołu bez koncesji mógł wykorzystać 7 jednostek napędowych, natomiast w przypadku ekip z koncesją było to 9 silników.

Image: © Petronas Yamaha SRT