Otmar Szafnauer i Alan Permane podczas rywalizacji na torze Spa-Francorchamps będą pełnili swoje dotychczasowe obowiązki, jednak tuż po zakończeniu obecnie trwającej rundy opuszczą skład ze skutkiem natychmiastowym.
„Zespół chciałby podziękować Otmarowi za jego ciężką pracę przez ostatnie osiemnaście miesięcy i prowadzenie zespołu w zdobyciu czwartego miejsca w mistrzostwach konstruktorów 2022” – czytamy w oświadczeniu ekipy. „Zespół życzy mu wszystkiego najlepszego na przyszłość”.
„Alan będzie również kontynuował swoje obowiązki w ten weekend w Belgii przed rozstaniem się przed wakacyjną przerwą. Po trzydziestu czterech latach spędzonych w Enstone zespół składa podziękowania Alanowi i życzy mu wszystkiego najlepszego w jego przyszłych przedsięwzięciach”.
Z ekipą Alpine pożegnał się również Pat Fry, jednak ten bardzo szybko znalazł sobie nową posadę i obejmie rolę dyrektora technicznego w zespole Williams od 1 listopada 2023 roku.
„Jestem zachwycony dołączeniem do Williams Racing jako dyrektor techniczny” – przyznał Pat Fry. „Zespół ma bogate dziedzictwo w Formule 1 i jestem podekscytowany, że mogę przyczynić się do jego przyszłych sukcesów. Wierzę w potencjał zespołu i razem będziemy dążyć do doskonałości na torze i poza nim”.
„W imieniu wszystkich w Williams Racing, cieszę się, że mogę powitać Pata. Jego wiedza i doświadczenie jeszcze bardziej wzmocnią możliwości techniczne zespołu i dążenie do doskonałości, gdy będziemy budować kolejny rozdział Williamsa” – dodał James Vowles, szef zespołu Williams.
„Pat był kluczową częścią zwycięskich ekip przez całą swoją karierę. Jest jednym z najbardziej szanowanych ekspertów w naszej branży i nie mogę się doczekać rozpoczęcia pracy z nim, kiedy dołączy do nas w listopadzie”.
Bruno Famin, wiceprezes Alpine Motorsports, obejmie natomiast funkcję tymczasowego szefa BWT Alpine F1 Team, począwszy od Grand Prix Holandii, a obecny dyrektor Alpine Academy, Julian Rouse, zostanie tymczasowym dyrektorem sportowym. Zespołem technicznym pokieruje Matt Harman.
Famin wskazał różnice zdań odnośnie założonego planu walki ekipy o zwycięstwa i tytuły, co było podstawową przyczyną podwójnego odejścia, które ma miejsce tydzień po usunięciu Laurenta Rossiego ze stanowiska dyrektora generalnego.
„Otmar i Alan to wspaniali ludzie i dziękujemy im za to, co wnieśli do zespołu. To był bardzo długi czas, 34 lata dla Alana w Enstone, a z Otmarem zapewniliśmy sobie czwarte miejsce w klasyfikacji konstruktorów w zeszłym roku” – powiedział mediom Bruno Famin.
Nowy tymczasowy szef ekipy Alpine przyznał jednak, że skład nie był na dobrej drodze do odzyskania wysokiej konkurencyjności i zgodził się na przebudowę, co zostało zatwierdzone przez najwyższe kierownictwo marki.
„To nie jest coś, co zostało postanowione z dnia na dzień. Rozmawiamy od tygodnia, więc to dość długa historia. Pracuję z najwyższym kierownictwem” – wyjaśnił.
„Dyskutowaliśmy przez jakiś czas, co musimy zrobić w ramach harmonogramu ewolucji, której wymagaliśmy w zespole, i przedyskutowaliśmy [z Szafnauerem i Parmanem] oraz zdecydowaliśmy się rozstać”.