Toyota Gazoo Racing na czele pierwszej sesji treningowej na Fuji

Toyota Gazoo Racing na czele pierwszej sesji treningowej na Fuji

Skład Toyoty Gazoo Racing oznaczony numerem #8 okazał się najszybszy podczas pierwszego treningu drugiej rundy Długodystansowych Mistrzostw Świata na torze Fuji, wyprzedzając o niecałe trzy dziesiąte sekundy ekipę Rebellion Racing #1.

Najlepszym czasem 1:27.373, już na początku sesji, popisał się Sebastien Buemi, który przez większość treningu utrzymywał siostrzany skład za sobą, jednak w ostatnich minutach bardzo dobrym tempem popisał się Norman Nato z Rebelliona #1, który wskoczył na drugą lokatę ze stratą 0.286 sekundy.

Na trzecim miejscu trening finalnie zakończyła Toyota oznaczona numerem #7, w której najszybszym przejazdem popisał się Kamui Kobayashi, co dało stratę ponad jednej dziesiątej sekundy do drugiej lokaty.

Wolniejsze tempo "siódemki" jest jednak spowodowane nowym systemem, który został wdrożony do klasy LMP1. Prototyp Kobayashiego, Conwaya i Lopeza został spowolniony o 1.4 sekundy, w porównaniu do tak zwanego "samochodu referencyjnego", czyli Ginetty z numerem #6, czego skutkiem jest zwycięstwo podczas pierwszej rundy na torze Silverstone.

Toyota z numerem #8 również została spowolniona, jednak druga lokata w 4 Hours of Silverstone, dała wolniejsze tempo o sekundę, co w praktyce daje 0.4 sekundy przewagi nad siostrzanym składem.

Czwarta i piąta lokata należały finalnie do obu składów zespołu Team LNT, sekundę za najszybszą Toyotą z numerem osiem.

W klasie LMP2 najlepszym czasem popisała się ekipa High Class Racing #33 i Kenta Yamashita za kierownicą prototypu Oreca 07. Japończyk najszybsze okrążenie pokonał w 1:29.642, co dało 0.758 sekundy przewagi nad Racing Team Nederland #29, w której najlepiej zaprezentował się mistrz Formuły 2 Nyck de Vries.

Trzecia lokata należała do Cool Racing #42, w której czas 1:30.814 wykręcił Nicolas Lapierre, wyprzedzając Signatech Alpine ELF #36 oraz ekipą Jota #38, która zamknęła czołową piątkę.

Porsche GT #91 najszybsze w klasie LMGTE Pro

Gianmaria Bruni oraz Richard Lietz z Porsche GT #91 okazali się najszybsi w klasie LMGTE Pro, osiągając czas w postaci 1:38.315, co dało ponad jedną dziesiątą sekundy przewagi nad siostrzanym składem z numerem #92, w której rywalizują Michael Christensen i Kevin Estre.

Prawie cztery dziesiąte sekundy przewagi do najszybszego Porsche straciła ekipa AF Corse #71, w której najlepszym czasem 1:38.707 popisał się Miguel Molina. To wystarczyło jednak, aby wyprzedzić dwa składy Aston Martina #95 i #97, które przedzieliła druga włoska para z AF Corse #51 James Calado i Alessandro Pier Guidi.

W klasie LMGTE Am najszybszymi okazali się kierowca ekipy TF Sport #90, wyprzedzając MR Racing #70 oraz Gulf Racing #86.

Poz Nr Kierowcy Zespół Klasa Czas Okr Strata
1. 8 S. BUEMI / K. NAKAJIMA / B. HARTLEY Toyota Gazoo Racing LMP1 - H 1:27.373 49
2. 1 B. SENNA / G. MENEZES / N. NATO Rebellion Racing LMP1 1:27.659 41 0.286
3. 7 M. CONWAY / K. KOBAYASHI / J. LOPEZ Toyota Gazoo Racing LMP1 - H 1:27.790 24 0.417
4. 5 L. GHIOTTO / B. HANLEY / E. ORUDZHEV Team LNT LMP1 1:28.449 7 1.076
5. 6 C. ROBERTSON / M. SIMPSON / G. SMITH Team LNT LMP1 1:28.712 8 1.339
6. 33 M. PATTERSON / K. YAMASHITA / A. FJORDBACH High Class Racing LMP2 1:29.624 34 2.251
7. 29 F. VAN EERD / G. VAN DER GARDE / N. DE VRIES Racing Team Nederland LMP2 1:30.382 49 3.009
8. 42 N. LAPIERRE / A. BORGA / A. COIGNY Cool Racing LMP2 1:30.814 39 3.441
9. 36 T. LAURENT / A. NEGRÃO / P. RAGUES Signatech Alpine ELF LMP2 1:31.025 39 3.652
10. 38 R. GONZALEZ / A. DA COSTA / A. DAVIDSON Jota LMP2 1:31.141 45 3.768
11. 22 P. HANSON / F. ALBUQUERQUE / O. JARVIS United Autosports LMP1 1:31.398 34 4.025
12. 37 H. TUNG / G. AUBRY / W. STEVENS Jackie Chan DC Racing LMP2 1:31.805 40 4.432
13. 47 R. LACORTE / A. BELICCHI / G. SERNAGIOTTO Cetilar Racing LMP2 1:32.491 34 5.118
14. 91 G. BRUNI / R. LIETZ Porsche GT Team LMGTE Pro 1:38.315 38 10.942
15. 92 M. CHRISTENSEN / K. ESTRE Porsche GT Team LMGTE Pro 1:38.419 38 11.046
16. 71 D. RIGON / M. MOLINA AF Corse LMGTE Pro 1:38.707 41 11.334
17. 95 M. SØRENSEN / N. THIIM Aston Martin Racing LMGTE Pro 1:38.738 50 11.365
18. 51 J. CALADO / A. PIER GUIDI AF Corse LMGTE Pro 1:38.825 40 11.452
19. 90 S. YOLUC / C. EASTWOOD / J. ADAM TF Sport LMGTE Am 1:39.010 43 11.637
20. 70 M. ISHIKAWA / O. BERETTA / K. COZZOLINO MR Racing LMGTE Am 1:39.039 42 11.666
21. 97 A. LYNN / M. MARTIN Aston Martin Racing LMGTE Pro 1:39.069 47 11.696
22. 86 M. WAINWRIGHT / A. WATSON / B. BARKER Gulf Racing LMGTE Am 1:39.351 46 11.978
23. 56 E. PERFETTI / D. HEINEMEIER-HANSSON / M. CAIROLI Team Project 1 LMGTE Am 1:39.542 37 12.169
24. 88 S. HOSHINO / A. DE LEENER / T. PREINING Dempsey-Proton Racing LMGTE Am 1:39.576 44 12.203
25. 77 C. RIED / M. CAMPBELL / R. PERA Dempsey - Proton Racing LMGTE Am 1:39.616 40 12.243
26. 54 T. FLOHR / F. CASTELLACCI / G. FISICHELLA AF Corse LMGTE Am 1:39.618 45 12.245
27. 83 F. PERRODO / E. COLLARD / N. NIELSEN AF Corse LMGTE Am 1:39.663 42 12.290
28. 98 P. DALLA LANA / D. TURNER / R. GUNN Aston Martin Racing LMGTE Am 1:39.761 47 12.388
29. 57 B. KEATING / F. FRAGA / J. BLEEKEMOLEN Team Project 1 LMGTE Am 1:39.942 43 12.569
30. 62 B. GRIMES / J. MOWLEM / C. HOLLINGS Red River Sport LMGTE Am 1:40.678 35 13.305