Toyota Gazoo Racing #8 z pole position do 24-godzinnego wyścigu Le Mans

Toyota Gazoo Racing #8 z pole position do 24-godzinnego wyścigu Le Mans

Kazuki Nakajima ze składu Toyoty oznaczonej numerem #8, poprawił swój tymczasowy czas okrążenia z pierwszej sesji i wraz z Fernando Alonso oraz Sebastienem Buemiem wywalczyli pierwsze pole startowe do osiemdziesiątej szóstej edycji 24-godzinnego wyścigu Le Mans.

Japoński kierowca ustanowił najlepszy czas okrążenia 3:15.337 już na początku trzeciej sesji kwalifikacyjnej i dał swojemu składowi 2.000 sekundy przewagi nad drugą ekipą Toyoty z numerem #7.

Kamui Kobayashi, który wywalczył pole position do zeszłorocznego starcia na Circuit de la Sarthe, ustanowił najlepszy czas dla Toyoty #7 w pierwszej sesji kwalifikacyjnej w środę i dał ekipie drugą lokatę startową.

Najszybszym składem w nie-hybrydowych prototypach LMP1 był Rebellion Racing #1, w którym najlepszym czasem 3:19.449 popisał się Bruno Senna, choć jeszcze szybsze okrążenie pokonał Thomas Laurent z ekipy numer #3, jednak jego czas ostatecznie został usunięty z powodu nie zatrzymania się do kontroli technicznej.

Czwarta pozycja należała do zespołu SMP Racing #17, która wyprzedziła Dragonspeed #10 o 1.292 sekundy oraz skład CEFC TRSM Racing #6, który po perypetiach z treningu i kwalifikacji numerem jeden powrócił do rywalizacji w klasie LMP1.

Na siódmej pozycji kwalifikacje zakończył Rebellion Racing #3 z czasem 3:24.156, za którym znaleźli się CEFC TRSM Racing #5, a także Bykolles Racing #4 i SMP Racing #11, które nie zdołało pokonać najszybszego okrążenia podczas trzeciej sesji.

W klasie LMP2 po raz kolejny bardzo dobrym okrążeniem popisał się Paul-Loup Chatin z zespołu IDEC Sport, który dał swojej ekipie pierwsze pole startowe, mimo iż ich najgroźniejszy rywal TDS Racing #28 okazał się o kilka dziesiątych sekundy szybszy.

Francuz ze składu z numerem #48 wyznaczył czas na poziomie 3:24.842, choć jeszcze szybszym kółkiem popisał się Loic Duval w prototypie z numerem #28, jednak finalnie jego czas został usunięty z powodu nie zatrzymania się do badania kontrolnego.

Z drugiej lokaty w klasie LMP2 do wyścigu wystartuje DragonSpeed z numerem #31, przed G-Drive Racing #26 oraz już wcześniej wspomnianym TDS Racing #28.

Najszybszym prototypem z pod znaku Ligier JS P217 okazał się skład Panis Barthez Competition, który był wolniejszy o 0.560 sekundy, natomiast w prototypie Dallary P217 najlepszym zespołem był Cetilar Villaroba Corse, który przedwcześnie zakończył sesję Q2 z powodu bardzo poważnego wypadku Giorgio Sernagiotto.

Porsche dominuje w obu klasach GT

Porsche nie dało szans swoim rywalom w klasie LMGTE Pro po wieczornym środowym okrążeniu Gianmarii Bruni, który okazał się najszybszym zawodnikiem ustanawiając czas w postaci 3:47.504.

Okrążenie Bruniego było o 1.593 sekundy szybsze od drugiej lokaty, na której zakwalifikował się siostrzany skład z numerem #92, w którym najszybszym był Michael Christensen.

Bliski zdobycia całego drugiego rzędu był Ford, który początkowo plasował się na trzeciej i czwartej lokacie, jednak bardzo dobrym okrążeniem w ostatniej sesji kwalifikacyjnej popisał się Alessandro Pier Guidi z AF Corse #51 i wskoczył na czwartą lokatę, wyprzedzając ekipę Ford Chip Ganassi USA #68.

Na trzecim miejscu finalnie pozostał skład Forda z numerem #66, w którym najlepszym okrążeniem popisał się Oliver Pla z pierwszej środowej sesji kwalifikacyjnej.

Z szóstej lokaty do 24-godzinnego wyścigu wystartuje tymczasem Porsche #93, które utrzymało za sobą trzeci skład Forda z numerem #69, a także siostrzany skład oznaczony #94, który musiał zadowolić się jedynym czasem z Q1, z powodu dużego wypadku na początku drugiej sesji, co przedwcześnie zakończyło ich walkę w kwalifikacjach.

Na kolejnych pozycjach uplasowały się składy Corvetty #63, AF Corse #71, Ford Chip Ganassi UK #67 oraz dwa składy BMW Team MTEK, #82 przed #81.

W trzech sesjach kwalifikacyjnych o jak najlepszy czas walczyły także nowe generacje Aston Martina Vantage. Najlepszym czasem popisała się ekipa z numerem #97, jednak była wolniejsza o pięć sekund od najszybszego składu Porsche.

Porsche okazało się także najszybsze w klasie LMGTE Am, w której znalazło się na trzech pierwszych miejscach.

Najlepszym czasem 3:50.728 z Q1 popisał się skład Dempsey-Proton Racing z numerem #88, który wyprzedził ekipę Gulf Racing #86 oraz siostrzany skład oznaczony numerem #77.

Najlepszym z pozostałych ekip był Spirit of Race #54, w którym za kierownicą walczył Giancarlo Fisichella ustanawiając czas w postaci 3:51.956 podczas drugiej sesji kwalifikacyjnej.