Toyota Gazoo Racing #8 z najlepszym czasem w trzecim treningu na Fuji

Toyota Gazoo Racing #8 z najlepszym czasem w trzecim treningu na Fuji

Zespół Toyota Gazoo Racing #8 ponownie znalazł się na czele, tym razem, trzeciego treningu drugiej rundy FIA WEC na torze Fuji, wyprzedzając siostrzany skład oraz ekipę Rebellion Racing #1.

Najlepszym rezultatem w sobotni poranek popisał się Brendon Hartley, były kierowca Formuły 1, który japoński obiekt okrążył w czasie 1:25.621 i już na początku sesji zapewnił Toyocie #8 pierwszą lokatę, poprawiając piątkowy czas swojego zespołowego kolegi o 0.002 sekundy.

Pół sekundy do siostrzanego składu tracił tymczasem Jose Maria Lopez, jednak zmiana kierowców w kokpicie Toyoty #7, w którym znalazł się Kamui Kobayashi, dała poprawę i stratę jedynie 0.206 sekundy.

Na trzeciej pozycji tym razem znalazła się ekipa Rebellion Racing, w której najlepszym przejazdem popisał się Gustavo Menezes. Kierowca Rebelliona z numerem #1 stracił do poprzedzającej Toyoty 0.345 sekundy, natomiast do lidera ponad pół sekundy.

Czwarta i piąta lokata należała ponownie do zespołu Team LNT, w której najszybszym okazał się Mike Simpson, ustanawiający czas w postaci 1:27.039, co dało prawie półtorej sekundy straty do Toyoty z numerem #8 i przewagą ośmiu dziesiątych nad drugim składem oznaczonym numerem #5.

Racing Team Nederland #29 znalazła się na czele klasy LMP2 po najlepszym przejeździe Nycka de Vriesa, który pokonał japońską pętlę w 1:29.008. To pozwoliło, aby utrzymać za sobą ekipą Jota #38 z przewagą 0.449 sekundy oraz trzeci w zestawieniu Cool Racing #43, który stracił kolejne 0.530 sekundy.

Porsche GT Team nie zwalnia tempa w klasie LMGTE Pro

Dominację w klasie LMGTE Pro utrzymało tymczasem Porsche. Richard Lietz ze składu #91 ustanowił czas w postaci 1:37.501, wyprzedzając dwa Aston Martiny - skład z numerem #95 o 0.195 sekundy, natomiast ekipę oznaczoną numerem #97 o 0.608 sekundy.

Oba brytyjskie auta zostały jednak przedzielone przez zespół Dempsey-Proton Racing #77, rywalizujący w klasie LMGTE Am. Matt Campbell swoje najlepsze okrążenie pokonał w czasie 1:37.807, co pozwoliło utrzymać się za Aston Martinem #95 ze stratą 0.111 sekundy.

Poz Nr Kierowcy Zespół Klasa Czas Okr Strata
1. 8 S. BUEMI / K. NAKAJIMA / B. HARTLEY Toyota Gazoo Racing LMP1 - H 1:25.621 32
2. 7 M. CONWAY / K. KOBAYASHI / J. LOPEZ Toyota Gazoo Racing LMP1 - H 1:25.827 34 0.206
3. 1 B. SENNA / G. MENEZES / N. NATO Rebellion Racing LMP1 1:26.172 30 0.551
4. 6 C. ROBERTSON / M. SIMPSON / G. SMITH Team LNT LMP1 1:27.039 28 1.418
5. 5 L. GHIOTTO / B. HANLEY / E. ORUDZHEV Team LNT LMP1 1:27.882 26 2.261
6. 29 F. VAN EERD / G. VAN DER GARDE / N. DE VRIES Racing Team Nederland LMP2 1:29.008 31 3.387
7. 38 R. GONZALEZ / A. DA COSTA / A. DAVIDSON Jota LMP2 1:29.457 31 3.836
8. 42 N. LAPIERRE / A. BORGA / A. COIGNY Cool Racing LMP2 1:29.987 30 4.366
9. 37 H. TUNG / G. AUBRY / W. STEVENS Jackie Chan DC Racing LMP2 1:30.018 34 4.397
10. 22 P. HANSON / F. ALBUQUERQUE / O. JARVIS United Autosports LMP1 1:30.131 24 4.510
11. 36 T. LAURENT / A. NEGRÃO / P. RAGUES Signatech Alpine ELF LMP2 1:31.206 27 5.585
12. 47 R. LACORTE / A. BELICCHI / G. SERNAGIOTTO Cetilar Racing LMP2 1:31.461 30 5.840
13. 33 M. PATTERSON / K. YAMASHITA / A. FJORDBACH High Class Racing LMP2 1:31.876 36 6.255
14. 91 G. BRUNI / R. LIETZ Porsche GT Team LMGTE Pro 1:37.501 27 11.880
15. 95 M. SØRENSEN / N. THIIM Aston Martin Racing LMGTE Pro 1:37.696 31 12.075
16. 77 C. RIED / M. CAMPBELL / R. PERA Dempsey - Proton Racing LMGTE Am 1:37.807 34 12.186
17. 83 F. PERRODO / E. COLLARD / N. NIELSEN AF Corse LMGTE Am 1:38.034 32 12.413
18. 56 E. PERFETTI / D. HEINEMEIER-HANSSON / M. CAIROLI Team Project 1 LMGTE Am 1:38.051 29 12.430
19. 57 B. KEATING / F. FRAGA / J. BLEEKEMOLEN Team Project 1 LMGTE Am 1:38.096 31 12.475
20. 97 A. LYNN / M. MARTIN Aston Martin Racing LMGTE Pro 1:38.109 27 12.488
21. 88 S. HOSHINO / A. DE LEENER / T. PREINING Dempsey-Proton Racing LMGTE Am 1:38.238 33 12.617
22. 71 D. RIGON / M. MOLINA AF Corse LMGTE Pro 1:38.298 29 12.677
23. 98 P. DALLA LANA / D. TURNER / R. GUNN Aston Martin Racing LMGTE Am 1:38.307 30 12.686
24. 70 M. ISHIKAWA / O. BERETTA / K. COZZOLINO MR Racing LMGTE Am 1:38.516 31 12.895
25. 86 M. WAINWRIGHT / A. WATSON / B. BARKER Gulf Racing LMGTE Am 1:38.543 26 12.922
26. 90 S. YOLUC / C. EASTWOOD / J. ADAM TF Sport LMGTE Am 1:38.560 31 12.939
27. 51 J. CALADO / A. PIER GUIDI AF Corse LMGTE Pro 1:38.585 31 12.964
28. 92 M. CHRISTENSEN / K. ESTRE Porsche GT Team LMGTE Pro 1:38.618 25 12.997
29. 62 B. GRIMES / J. MOWLEM / C. HOLLINGS Red River Sport LMGTE Am 1:38.951 30 13.330
30. 54 T. FLOHR / F. CASTELLACCI / G. FISICHELLA AF Corse LMGTE Am 1:39.340 30 13.719