Toyota Gazoo Racing #7 z pierwszego pola do 6 Hours of Spa-Francorchamps

Toyota Gazoo Racing #7 z pierwszego pola do 6 Hours of Spa-Francorchamps

Jose Maria Lopez i Kamui Kobayashi wywalczyli pierwsze pole startowe do sześciogodzinnego starcia na torze Spa-Francorchamps, podczas przedostatniej rundy Super Sezonu 2018/19 Długodystansowych Mistrzostw Świata.

Kierowcy Toyoty oznaczonej numerem #7 osiągnęli średni czas na poziomie 1:53.747, wyprzedzając swój siostrzany skład #8 o niecałe pół sekundy, a także trzecią w zestawieniu ekipę SMP Racing #17, która do zwycięzców kwalifikacji straciła 0.964 sekundy.

Drugą linię startową uzupełni tymczasem Rebellion Racing #3. Kierowcy prototypu R13 z silnikiem Gibson osiągnęli średni czas na poziomie 1:55.640, co dało 1.893 sekundy straty do liderów kwalifikacji.

Na piątym miejscu piątkową sesję zakończył drugi rosyjski skład SMP Racing #11, ze średnim czasem 1:56.018, co pozwoliło utrzymać Rebelliona z numerem #1, którzy odnotowali stratę jedynie trzech tysięcznych sekundy do swoich najbliższych rywali.

Słabszym tempem po raz kolejny popisali się kierowcy Bykolles Racing, a także wstrzymali na kilka minut sesję kwalifikacyjną. Tom Dillmann, jadący jako pierwszy, zatrzymał prototyp z numerem #4 na torze, co spowodowało wywieszenie czerwonej flagi. Bykolles Racing powrócił do sesji, jednak osiągnął średni czas 2:02.246, co dało ponad osiem sekund straty do najszybszej Toyoty.

Tempo z trzeciego treningu potwierdził zespół G-Drive Racing #26 w klasie LMP2, w której osiągnęli najlepszy średni czas na poziomie 2:00.674.

Druga i trzecia lokata należała do zespołu Jackie Chan DC Racing. Skład z numerem #38 znalazł się na drugiej pozycji z czasem 2:01.225, natomiast #37 uplasował się na trzeciem miejscu ze stratą trzech dziesiątych sekundy do swoich kolegów.

Pierwszą piątkę klasy uzupełnili DragonSpeed #31 ze średnim czasem 2:01.816 oraz Signatech Alpine Matmut #36, którzy wykręcili średni rezultat na poziomie 2:01.832.

Priaulx i Tincknell z pole position w klasie LMGTE Pro

Andy Priaulx i Harry Tincknell z zespołu Ford Chip Ganassi wywalczyli pierwsze pole startowe do przedostatniej rundy sezonu 2018/19 Długodystansowych Mistrzostw Świata na torze Spa-Francorchamps.

Kierowcy Forda GT oznaczonego numerem #67 swój najlepszy średni czas 2:12.885 wywalczyli pod koniec piątkowej sesji kwalifikacyjnej i utrzymali za sobą Alexa Lynna i Maxime Martina z ekipy Aston Martin #97, którzy do lidera klasy stracili mniej niż jedną dziesiątą sekundy.

Trzecia lokata należała finalnie do Augusto Farfusa i Antonio Felixa da Costy z BMW Team MTEK #82 (2:12.977), którzy znaleźli się przed siostrzanym składem #81, w którym rywalizują Nick Catsburg i Martin Tomczyk (2:13.313).

Dobrym tempem popisali się także Nicki Thiim i Marco Sorensen, jednak ich średni czas 2:13.341 pozwolił zająć czwartą lokatę, plasując się tuż przed Fordem #66 Stefana Mucke i Oliviera Pla, tracących do lidera ponad pół sekundy.

Mimo dobrych czasów w trzeciej sesji treningowej słabiej zaprezentowali się kierowcy Porsche. Na siódmej pozycji kwalifikacje zakończyli Kevin Estre i Michael Christensen z #92 (2:13.683), natomiast na ósmym znaleźli się Gianmaria Bruni i Richard Lietz z Porsche oznaczonego numerem #91 (2:13.836). Klasę LMGTE zamknęli zawodnicy ekipy AF Corse.

W LMGTE Am niespodziewanie najlepszym średnim czasem popisali się Salih Yoluc, Charles Eastwood i Euan Hankey, którzy osiągnęli 2:16.061, co pozwoliło wyprzedzić ekipą Dempsey - Proton Racing #88 o 0.110 sekundy.

Na trzeciej pozycji kwalifikacje zakończył skład Team Project 1 #56 ze średnim czasem 2:16.390.

Poz Nr Kierowcy Zespół Klasa Czas / Strata
1. 7 M. CONWAY / K. KOBAYASHI / J. LOPEZ Toyota Gazoo Racing LMP1 - H 1:53.747
2. 8 S. BUEMI / K. NAKAJIMA / F. ALONSO Toyota Gazoo Racing LMP1 - H 0.496
3. 17 S. SARRAZIN / E. ORUDZHEV / S. SIROTKIN SMP Racing LMP1 0.964
4. 3 N. BERTHON / T. LAURENT / G. MENEZES Rebellion Racing LMP1 1.893
5. 11 M. ALESHIN / V. PETROV / S. VANDOORNE SMP Racing LMP1 2.271
6. 1 N. JANI / A. LOTTERER / B. SENNA Rebellion Racing LMP1 2.274
7. 26 R. RUSINOV / J. VAN UITERT / J. VERGNE G-Drive Racing LMP2 6.927
8. 38 H. TUNG / G. AUBRY / S. RICHELMI Jackie Chan DC Racing LMP2 7.478
9. 37 D. HEINEMEIER-HANSSON / J. KING / W. STEVENS Jackie Chan DC Racing LMP2 7.811
10. 31 R. GONZALEZ / P. MALDONADO / A. DAVIDSON DragonSpeed LMP2 8.069
. . .