Team Penske na czele pierwszego treningu Indianapolis 500. Fernando Alonso z problemami

Team Penske na czele pierwszego treningu Indianapolis 500. Fernando Alonso z problemami

Will Power oraz Simon Pagenaud zajęli dwa pierwsze miejsca na owalnym torze Indianapolis Motor Speedway w pierwszym treningu przed Indianapolis 500.

Obaj kierowcy korzystając z silników Chevroleta jako jedyni zdołali pokonać barierę prędkości 229 mil na godzinę. Australijczyk ustanowił prędkość 229.745 mil na godzinę, czyli pokonał jedno okrążenie w czasie 39.1738 sekundy, natomiast francuski zawodnik i mistrz serii IndyCar z 2016 roku, uzyskał prędkość 229.703 mil, co daje 39.1810 sekundy na najszybszym kółku.

"Uzyskaliśmy najlepszą prędkość, ale musimy być świadomi tego, że trudno ocenić w tej chwili, czy jesteśmy najszybsi. Nie wiemy, którzy kierowcy testowali aerodynamikę, a którzy sprawdzali symulację kwalifikacyjną" - oznajmił Will Power.

Co ciekawe, cztery pierwsze lokaty należą do ekip, które w swoich samochodach korzystają z mocy jednostki napędowej Chevroleta. Za zespołem Team Penske znalazł się Ed Carpenter, a dalej Helio Castroneves.

"Oczywiście mogliśmy zrobić dużo więcej, ale to dobry początek. Podstawowa konfiguracja działa i zrobiliśmy to, co zaplanowaliśmy. Wszystko działa sprawnie, nie tylko w moim samochodzie, ale także w dwóch pozostałych. Pod względem ustawień i szybkości jesteśmy w znakomitej pozycji" - stwierdził Ed Carpenter.

Pozostała dwójka zawodników z Ed Carpenter Racing znalazła się dopiero na dziesiątej oraz jedenastej lokacie, czyli Ed Jones i Spencer Pigot.

Miejsca od czwartego do dziewiątego należały do kierowców z silnikami Hondy. Na piątej lokacie znalazł się debiutant zespołu Harding Steinbrenner Racing – Colton Herta, któremu udało się uplasować przed trzema zawodnikami Andretti Autosport.

Kolejne miejsca zajęli odpowiednio Sebastien Bourdais – 228.242 mil na godzinę, Zach Veach – 228.133 mil na godzinę oraz Alexander Rossi – 228.061 mil na godzinę.

Udanego treningu nie zaliczył natomiast Fernando Alonso, czyli dwukrotny mistrz świata F1 z lat 2005 oraz 2006. Były kierowca takich zespołów, jak Ferrari, McLaren, czy Renault po 'Dniu otwartym', który miał miejsce w kwietniu, został zobligowany do przejechania kilku kółek powyżej 215 mil na godzinę, których wcześniej nie mógł zrobić.

Kierowca z Oviedo z łatwością przeszedł test i skupił się na konfiguracji samochodu. Niestety problem z elektroniką spowodował, że hiszpański zawodnik ukończył zaledwie 50 okrążeń z prędkością 224.162 mil na godzinę, co dało mu dopiero trzydziesty drugi wynik.

"Myślę, że gdyby nie problemy, moglibyśmy wykonać nasz plan. Oczywiście jestem rozczarowany i sfrustrowany, że po południu nie przejechaliśmy ani jednego kółka. Musimy znaleźć przyczynę takiego stanu rzeczy. To zaskakujące, że przegraliśmy całą sesję" - oznajmił Gil de Ferran, czyli triumfator Indianapolis 500 z 2003 roku.

McLaren wciąż nie ustalił przyczyny problemu elektronicznego. Główny inżynier Andy Brown stwierdził, że przeanalizuje wszystko, aby samochód był w pełni sprawny na drugi dzień treningów w środę.

"Gdybyśmy wiedzieli na czym polega problem, zostałby on natychmiast naprawiony. To nie jest problem mechaniczny, lecz elektroniczny" – dodał De Ferran.

Przypomnijmy tylko, że Fernando Alonso startując w 2017 roku w Indianapolis 500 był w dużo korzystniejszej sytuacji niż teraz. Wówczas McLaren nawiązał sojusz z Andretti Autosport i miał przygotowane ustawienia oraz samochód. W tym roku, McLaren nawiązał współpracę z Chevroletem i samodzielnie tworzy konfigurację od podstaw.

"Przed nami ogromne wyzwanie. Rywalizujemy z naprawdę dobrymi zespołami. Jestem zdania, że co dwie głowy to nie jedna. W zespole mamy bardzo doświadczone osoby, ale nie działaliśmy jeszcze jako zespół."

"Alonso jest świadomy tego, że potrzebujemy danych i przejechanych okrążeń. To nie był szczęśliwy moment dla niego i dla nikogo z zespołu" - zakończył.

Z trzydziestu sześciu kierowców, którzy znaleźli się na liście startowej do 103 edycji Indianapolis 500, trzydziestu pięciu ukończyło co najmniej jedno okrążenie, prócz debiutanta Patricio O'Warda.

Poz Nr Kierowca Zespół Czas Prędkość Okr Strata
1. 12 Will Power Team Penske 39.1738 229.745 68
2. 22 Simon Pagenaud Team Penske 39.1810 229.703 81 0.0072
3. 20 Ed Carpenter Ed Carpenter Racing 39.3610 228.653 105 0.1872
4. 3 Helio Castroneves Team Penske 39.3974 228.441 67 0.2236
5. 88 Colton Herta Harding Steinbrenner Racing 39.4246 228.284 74 0.2508
6. 18 Sebastien Bourdais Dale Coyne Racing with Vasser-Sullivan 39.4318 228.242 110 0.2580
7. 26 Zach Veach Andretti Autosport 39.4506 228.133 109 0.2768
8. 27 Alexander Rossi Andretti Autosport 39.4631 228.061 92 0.2893
9. 98 Marco Andretti Andretti Herta with Marco & Curb-Agajanian 39.4736 228.000 81 0.2998
10. 63 Ed Jones Ed Carpenter Racing 39.4795 227.966 105 0.3057
11. 21 Spencer Pigot Ed Carpenter Racing 39.5021 227.836 128 0.3283
12. 28 Ryan Hunter-Reay Andretti Autosport 39.5358 227.642 80 0.3620
13. 9 Scott Dixon Chip Ganassi Racing 39.5730 227.428 97 0.3992
14. 30 Takuma Sato Rahal Letterman Lanigan Racing 39.6042 227.249 90 0.4304
15. 48 JR Hildebrand Dreyer & Reinbold Racing 39.6125 227.201 113 0.4387
16. 19 Santino Ferrucci Dale Coyne Racing 39.6330 227.083 95 0.4592
17. 2 Josef Newgarden Team Penske 39.6474 227.001 60 0.4736
18. 10 Felix Rosenqvist Chip Ganassi Racing 39.6774 226.829 81 0.5036
19. 25 Conor Daly Andretti Autosport 39.6963 226.721 99 0.5225
20. 15 Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Racing 39.7354 226.498 90 0.5616
21. 32 Kyle Kaiser Juncos Racing 39.7509 226.410 10 0.5771
22. 23 Charlie Kimball Carlin 39.8507 225.843 69 0.6769
23. 7 Marcus Ericsson Arrow Schmidt Peterson Motorsports 39.9117 225.498 5 0.7379
24. 14 Tony Kanaan A.J. Foyt Enterprises 39.9161 225.473 66 0.7423
25. 5 James Hinchcliffe Arrow Schmidt Peterson Motorsports 39.9582 225.235 99 0.7844
26. 60 Jack Harvey Meyer Shank Racing 39.9641 225.202 85 0.7903
27. 59 Max Chilton Carlin 40.0274 224.846 76 0.8536
28. 77 Oriol Servia MotoGator Team Stange Racing w/ Arrow SPM 40.0369 224.793 6 0.8631
29. 7 Marcus Ericsson Arrow Schmidt Peterson Motorsports 40.0532 224.701 83 0.8794
30. 24 Sage Karam Dreyer & Reinbold Racing 40.0686 224.615 32 0.8948
31. 4 Matheus Leist A.J. Foyt Enterprises 40.1150 224.355 85 0.9412
32. 66 Fernando Alonso McLaren Racing 40.1496 224.162 50 0.9758
33. 42 Jordan King Rahal Letterman Lanigan Racing 40.1834 223.973 42 1.0096
34. 39 Pippa Mann Clauson-Marshall Racing 40.1948 223.910 25 1.0210
35. 31 Max Chilton Carlin 40.2646 223.521 13 1.0908
36. 33 James Davison Dale Coyne Racing with Byrd and Belardi 40.2660 223.514 30 1.0922
37. 77 Oriol Servia MotoGator Team Stange Racing w/ Arrow SPM 40.3063 223.290 60 1.1325
38. 81 Ben Hanley DragonSpeed 40.6235 221.547 14 1.4497
39. 60 James Hinchcliffe Meyer Shank Racing 40.8157 220.503 5 1.6419