SMP Racing najszybsze w pierwszym treningu WEC na torze Spa-Francorchamps

SMP Racing najszybsze w pierwszym treningu WEC na torze Spa-Francorchamps

Składy SMP Racing osiągnęły dwa najlepsze czasy podczas pierwszej sesji treningowej na torze Spa-Francorchamps, przed sześciogodzinnym sobotnim starciem.

Najszybszym kierowcą na torze okazał się Siergiej Sirotkin w prototypie BR Engineering BR1 AER z numerem #17, osiągając czas w postaci 1:56.264, natomiast na drugiej lokacie uplasował się finalnie debiutujący w FIA WEC Stoffel Vandoorne, który uzyskał rezultat 1:58.236 i był wolniejszy o prawie dwie sekundy.

Trzecia i czwarta pozycja należała do obu prototypów zespołu Toyota Gazoo Racing. Najszybszym w japońskim zespole okazał się Sebastien Buemi, który wykręcił 1:58.742 i stracił do najszybszego Sirotkina 2.478 sekundy.

Toyoty były zauważalnie szybsze w pierwszym i zarazem najszybszym sektorze toru Spa-Francorchamps, jednak dużo traciły w drugim, bardziej krętym, co wpływało na ogólne czasy okrążeń. Wszystko wskazuje na to, że japoński zespół zdecydował się na pakiet aerodynamiczny z mniejszym dociskiem, aby przygotować się odpowiednio do zbliżającego się wyścigu Le Mans.

Składy Rebellion Racing, które w ten weekend korzystają z nowego pakietu aerodynamicznego z mniejszym dociskiem, zajęły piąte i szóste miejsce. Najszybszym z obu ekip był Gustavo Menezes, który osiągnął czas w postaci 1:59.106, wyprzedzając o ponad trzy sekundy, powracający po przerwie, zespół Bykolles Racing.

Najszybszym w klasie LMP2 okazała się ekipa Signatech Alpine w prototypie z numerem #36. Najlepszy czas uzyskał Nicolas Lapierre, który wykręcił 2:03.441.

Na drugiej pozycji znalazł się skład G-Drive Racing #26, w którym bardzo dobrym tempem popisał się Jean-Eric Vergne, ustanawiając czas na poziomie 2:03.677, co pozwoliło utrzymać za sobą ekipę Racing Team Nederland, w której królował Giedo van der Garde (2:04.349).

Klasa LMGTE Pro należała ostatecznie do Astona Martina #97 - Alexa Lynna i Maxime'a Martina, który wykręcił czas w postaci 2:15.290 oraz zespołu Ford Chip Ganassi, w którym takim samym czasem popisał się Harry Tincknell.

Na trzecim miejscu ze stratą 0.116 sekundy uplasował się skład BMW Team MTEK (2:15.406), wyprzedzający drugiego Forda #66 oraz Aston Martina #95, który zamknął czołową piątkę.

Słabsze tempo prezentowali natomiast kierowcy z zespołu Porsche GT oraz AF Corse, którzy tracili ponad sekundę do wcześniej wspomnianych kierowców Aston Martina #97.

W klasie LMGTE Am najlepszy czas uzyskał skład Gulf Racing #86 (2:17.068), wyprzedzając Spirit of Race #54 (+0.070 sekundy) i Dempsey - Proton Racing #77 (+0.511 sekundy).

Poz Nr Kierowcy Zespół Klasa Czas / Strata
1. 17 S. SARRAZIN / E. ORUDZHEV / S. SIROTKIN SMP Racing LMP1 1:56.264
2. 11 M. ALESHIN / V. PETROV / S. VANDOORNE SMP Racing LMP1 1.972
3. 8 S. BUEMI / K. NAKAJIMA / F. ALONSO Toyota Gazoo Racing LMP1 - H 2.478
4. 7 M. CONWAY / K. KOBAYASHI / J. LOPEZ Toyota Gazoo Racing LMP1 - H 2.613
5. 3 N. BERTHON / T. LAURENT / G. MENEZES Rebellion Racing LMP1 2.842
6. 1 N. JANI / A. LOTTERER / B. SENNA Rebellion Racing LMP1 4.171
7. 36 N. LAPIERRE / A. NEGRAO / P. THIRIET Signatech Alpine Matmut LMP2 7.177
8. 26 R. RUSINOV / J. VAN UITERT / J. VERGNE G-Drive Racing LMP2 7.413
9. 4 T. DILLMANN / O. WEBB / P. RUBERTI Bykolles Racing Team LMP1 7.627
10. 29 F. VAN EERD / G. VAN DER GARDE / N. DE VRIES Racing Team Nederland LMP2 8.085
. . .