Risi Competizione potwierdziło udział w 24-godzinnym Le Mans

Risi Competizione / © Scuderia Ferrari

Risi Competizione ponownie potwierdziło zamiar rywalizacji w 24-godzinnym wyścigu Le Mans, który odbędzie się we wrześniu tego roku. Jules Gounon został natomiast trzecim kierowcą, który zasiądzie za kierownicą Ferrari 488 GTE Evo w klasie LMGTE Pro. Skład uzupełnią Francuzi Olivier Pla i Sebastien Bourdais.

„Cieszymy się, że w tym roku ponownie przyjęto nasze zgłoszenie do Le Mans, ponieważ nigdy nie można być tego pewnym” – mówi szef zespołu Giuseppe Risi.

„W marcu świat trochę zwariował, więc po prostu usiedliśmy i czekaliśmy, co się dalej stanie. Le Mans to najważniejszy wyścig długodystansowy. Pomimo wycofania się ze stawki kilku zespołów, my będziemy ścigać się zgodnie z planem.”

„Nasz francuski zespół kierowców jest niezwykle utalentowany. Każdy z nich udowodnił już swoją wartość w wielu wyścigach długodystansowych. Olivier Pla i Sebastien Bourdais rywalizowali już z naszym zespołem w ciągu ostatnich kilku lat i obaj mają duże doświadczenie oraz doskonałą znajomość toru w Le Mans. Olivier jest silnym i strategicznym kierowcą."

"Z kolei Le Mans to rodzinne miasto Sebastiena, dzięki czemu tak dobrze zna tor i odnosił sukcesy w swoich poprzednich zespołach."

"Jules wykonał dla nas dobrą robotę w zeszłym sezonie, dlatego podjęliśmy decyzję, że pojedzie dla nas ponownie. Le Mans to bardzo ważny wyścig dla naszego zespołu i obecny rok nie jest wyjątkiem” – tłumaczy Risi.

„Cieszę się, że w tym roku mogę dołączyć do Risi Competizione podczas Le Mans" - przyznaje Olivier Pla. "Zespół Giuseppe ma niezwykle ugruntowaną pozycję w świecie wyścigów długodystansowych. Nie mogę się już doczekać, aby wraz z Sebastienem i Julesem poprowadzić zespół po jak najlepszy wynik.”

Olivier Pla, 38-latek z Tuluzy we Francji startował już dwunastokrotnie w 24h Le Mans, w tym ostatnie cztery lata za kierownicą Forda GT. W 2013 roku zajął drugie miejsce z zespołem OAK Racing w klasie LMP2. Pla startuje również wraz z zespołem Mazda Team Joest w serii IMSA WeatherTech Sports Car Championship w Stanach Zjednoczonych.

„Po wielkim sukcesie w zespole Ganassi jestem bardzo podekscytowany jazdą za kierownicą Ferrari 488 zespołu Risi Competizione. Wracam do mojego rodzinnego miasta, aby ścigać się ponownie przez całą dobę. Giuseppe skontaktował się ze mną po Daytonie i od razu doszliśmy do porozumienia. Dzięki Olivierowi i Julesowi powinniśmy mieć wielką szansę na walkę o zwycięstwo klasowe, co zawsze jest ekscytujące” – tłumaczy Bourdais.

Sebastien Bourdais, 41-latek urodzony w Le Mans we Francji, wygrał w 2016 roku jedną z klas 24h Le Mans za kierownicą Forda GT. W swoim „domowym” wyścigu rywalizował już trzynaście razy za kierownicą rozmaitych aut, w tym Peugeota 908 HDi LMP1. W obecnym sezonie ściga się z zespołem A.J. Foyt Enterprises w IndyCar oraz w IMSA WeatherTech Sports Car Championship.

„Bardzo się cieszę, że wrócę do Le Mans w Ferrari z kultowym już zespołem Risi Competizione. Podczas ubiegłorocznego wyścigu zdobyłem ogromne doświadczenie i czuję się bardziej niż gotowy, aby walczyć o czołowe miejsca w tym roku. Jestem dumny z bycia członkiem zespołu z tak szybkimi kierowcami jak Sebastien i Olivier. Uważam, że mamy bardzo duże szanse na zwycięstwo w klasie GTE” – mówi Gounon.

Jules Gounon to urodzony we Francji syn byłego zwycięzcy klasy Le Mans Jean-Marca Gounona. Zadebiutował w Le Mans w zespole Risi w zeszłym roku, zajmując jedenaste miejsce w klasie. W obecnym sezonie startował w IMSA Rolex 24 At Daytona oraz w serii Intercontinental GT Challenge.

Risi Competizione startowało w Le Mans już szesnastokrotnie w latach 1998-2019, świętując trzy zwycięstwa i siedem podiów. Pierwsze zwycięstwo w klasie odnieśli w swoim inauguracyjnym wyścigu w 1998 roku w Ferrari 333SP, zwyciężając również w roku 2008 i 2009 w Ferrari 430 GT. Ostatnie podium osiągnęli w 2018 roku w Ferrari 488 GTE-Am.

Image: © Scuderia Ferrari