Renault z pakietem poprawek na Silverstone

Daniel Ricciardo - Renault DP World F1 Team / © Renault Sport

Zespół Renault potwierdził, że prowadzony przez Estebana Ocona i Daniela Ricciardo RS20 wykorzysta aktualizacje pakietu aerodynamicznego w ten weekend przed Grand Prix Wielkiej Brytanii.

Silverstone to zupełnie inny tor niż ten w Budapeszcie, dlatego Renault zdecydowało się poczekać i wprowadzić poprawki właśnie na ten wyścig, a szczególne zmiany mają dotknąć przedniego skrzydła i podłogi bolidu.

"W ten weekend przywieziemy wiele nowych rzeczy i skupimy się na jeździe z różnymi poziomami docisku" - powiedział Pat Fry, dyrektor techniczny ds. podwozia w Renault.

"To będzie solidny krok, ale nie sądzę, że wystarczy on, aby wstrząsnąć stawką, jednak to odpowiedni rozwój na tym etapie sezonu."

"Silverstone jest dobrym torem na testowanie elementów aerodynamicznych ze względu na odpowiednią ilość prostych oraz dzięki szerokiej liczbie zakrętów można ocenić wpływ tych elementów na prowadzenie samochodu."

"Kolejnym aspektem, który należy wziąć pod uwagę, będzie silny wiatr, ponieważ będziemy mogli zaobserwować, czy poczyniliśmy postępy w tych warunkach od czasu testów w Barcelonie. Jeśli będzie sucho otrzymamy jasny obraz naszej sytuacji."

"Silverstone to połączenie średnich i szybkich zakrętów. Starsza część jest fantastyczna, zwłaszcza pomiędzy połączeniem Maggotts, Becketts i Chapel. Pomaga w zwracaniu uwagi na możliwe problemy z osiągami samochodu."

"Ostatni wyścig na Węgrzech był ekstremalny pod względem siły docisku. Jednak Silverstone wymaga większej wydajności w szybkich zakrętach. Kiedyś nasz samochód nie nadawał się na tego typu tor, ale są oznaki, że w tym roku idziemy w dobrym kierunku" - dodał Fry.

Image: © Renault Sport