Renault potwierdza obcięcie pensji Daniela Ricciardo

Renault potwierdza obcięcie pensji Daniela Ricciardo

Szef ekipy Renault Cyril Abiteboul potwierdził obniżkę wynagrodzenia dla Australijczyka, z powodu kryzysu wywołanego pandemią COVID-19.

Globalna epidemia koronawirusa zaczyna zbierać coraz poważniejsze żniwa. W wyniku przedłużającego się impasu gospodarczego, który dotknął również świat sportu, także zespoły Formuły 1 zmuszone są do ograniczania wydatków i przysłowiowego „zaciskania pasa”.

Niektóre z nich wysłały już część swoich pracowników na przymusowe urlopy, a pozostali będą musieli liczyć się z niższymi pensjami. Dotyczy to także kierowców, do których dołączył również Daniel Ricciardo z Renault.

Australijczyk według swojej dwuletniej umowy z francuskim zespołem otrzymuje pensję w wysokości 27,5 miliona dolarów za sezon. Kwota ta została ujawniona po zeszłorocznej aferze z jego byłym menadżerem.

Obecne problemy, z jakim zmaga się F1, spowodowały, że także Ricciardo będzie musiał liczyć się z mniejszym o 20 procent wynagrodzeniem, co potwierdza sam szef Renault.

„Rozmawialiśmy już na ten temat. Daniel [Ricciardo] powiedział, że zgadza się na obcięcie pensji i tak się właśnie stanie” – powiedział Abiteboul w wywiadzie dla francuskiego dziennika L’Equipe.

Słaby sezon 2019 w wykonaniu Renault doprowadził do pojawienia się spekulacji o rzekomych poszukiwaniach nowego teamu przez Ricciardo po wygaśnięciu jego umowy z końcem 2020 roku. Pokuszono się również o przymierzanie Australijczyka do fotela w Ferrari.

Jednak zakłócony przez pandemię koronawirusa sezon może zmniejszyć ruch na tegorocznym rynku transferowym. „Być może będziemy musieli podejmować takie decyzje bez względu na to, jak będzie przebiegał ten sezon” – zauważył szef Renault.

Dodał również, że w razie odejścia Ricciardo pod koniec roku, zespół będzie polegał na przygotowanych planach awaryjnych: – „Właśnie dlatego dużo rozmawiamy i prowadzimy naszą akademię młodych kierowców.”

Renault to czwarty zespół w stawce – po McLarenie, Racing Point i Williamsie – który ogłosił tymczasową przerwę w pracy dla wielu swoich pracowników w siedzibie w Enstone. Z kolei etaty pracujących w fabryce silników w Viry-Chatilol od 6 kwietnia zostały obniżone o połowę.

Image: © Motorsport Grand Prix