Rebellion Racing zwycięża w 4 Hours of Shanghai

Rebellion Racing zwycięża w 4 Hours of Shanghai

Zespół Rebellion Racing zwyciężył w czterogodzinnym starciu na torze Shanghai International, pokonując w finalnym rozrachunku oba składy Toyoty, które uplasowały się na drugiej i trzeciej lokacie.

Mimo dobrego tempa w kwalifikacjach i zdobycia pierwszej lokaty startowej zespół Rebellion źle rozpoczął czterogodzinne zmagania na chińskiej pętli, już na starcie tracąc pozycje na rzecz obu składów Team LNT oraz obu Toyot, a następnie kilku ekip LMP2.

Jadący na pierwszej zmianie Norman Nato robił wszystko, aby powrócić na prowadzenie i z okrążenia na okrążenie poprawiał swoje tempo, jednak nadal tracił do liderów rywalizacji, kiedy pojawił się w boksach i kierownicę oddał w ręce Gustavo Menezesa.

Amerykanin po powrocie na tor zrobił bardzo szybki postęp, a w awansie na pierwszą lokatę pomogły także kary dla dwóch aut Team LNT oraz Toyoty #7, które musiały pojawić się w boksach za wyprzedzenia Normana Nato jeszcze przed startem wyścigu.

Menezes nie dawał jednak za wygraną i po awansie na drugą lokatę, rozpoczął pogoń za prowadzącym Sebastienem Buemiem z Toyoty #8, którego w drugiej godzinie ścigania udało się ostatecznie wyprzedzić i zbudować ponad trzydzieści sekund przewagi, przed oddaniem auta w ręce Bruno Senny.

W ucieczce przed Toyotami i dwiema ekipami Team LNT pomógł także okres pełnej żółtej flagi, która była spowodowana problemami z oponą w Aston Martinie #95.

Podobnie jak rywale, także i prowadzący Rebellion musiał pojawić się w boksach na dwadzieścia minut przed końcem wyścigu, jednak Senna finalnie powiększył przewagę do ponad minuty i jako pierwszy minął linię mety.

Druga lokata ostatecznie należała do Toyoty z numerem #8, w której rywalizowali Sebastian Buemi, Kazuki Nakajima i Brendon Hartley, pokonując siostrzany skład z numerem #7, który na mecie zjawił się na trzeciej pozycji z okrążeniem straty.

Plus jedno okrążenie na mecie zanotował także skład Team LNT z numerem #5, w którym walczyli Egor Orudzhev, Ben Hanley i Jordan King, kończąc rywalizację na czwartej lokacie.

Siostrzany skład z numerem #6 zanotował po czterech godzinach walki dwa okrążenia straty do lidera i dopiero piątą lokatę w ogólnym zestawieniu.

Jota #38 dominuje w klasie LMP2

Przekonujące zwycięstwo w klasie LMP2 odniósł zespół Jota #38, w którego skład weszli Antonio Felix da Costa, Anthony Davidson i Roberto Gonzalez.

Bardzo dobrym startem popisał się Will Stevens z zespołu Jackie Chan DC Racing #37, który objął prowadzenie i utrzymywał za sobą ekipę Joty, jednak drugi stint Brytyjczyka okazał się zbyt słaby, aby utrzymać za sobą najbliższego rywala, co bardzo szybko wykorzystał Davidson, który znalazł się na prowadzeniu.

Davidson, Da Costa i Gonzalez nie dali szans swoim rywalom, budując niewielką przewagę, jednak na tyle dużą, aby do końca rywalizacji utrzymać za sobą chiński skład, który musiał bronić się przed United Autosports #22.

Finalnie Stevens, Ho-Pin Tung i Aubry zdołali odeprzeć ataki swoich rywali i ze stratą siedemnastu sekund do Joty #38, minęli linię mety, przed Felipe Albuqerquem, Philem Hansonem i Paulem di Restą, którzy zostali zmuszeni do zmiany strategii z powodu gruzu we wlotach powietrza.

Tuż za podium znalazła się tymczasem ekipa Signatech Alpine ELF #36, która do liderów stracił jedno okrążenie, jednak zdołał utrzymać za sobą ekipę Racing Team Nederland #29, która o tym weekendzie wyścigowym będzie chciała, jak najszybciej zapomnieć.

Holenderski skład do rywalizacji wystartował z końca stawki, co było spowodowane brakiem szybkiego okrążenia w kwalifikacjach Fritsa van Eerda, który przebił oponę. Całości dopełniła kolizja w wyścigu Giedo van der Garde z autem Red Biver #62, co zakończyło się karą przejazdu przez boksy.

Racing Team Nederland #29 utrzymał jednak za sobą ekipy High Class Racing #33 oraz Cetilar Racing #47, które zamknęły stawkę LMP2.

AF Corse odnosi pierwsze zwycięstwo w sezonie w klasie LMGTE Pro

Swoje pierwsze zwycięstwo w tegorocznym sezonie wyścigowym odniósł tymczasem zespół AF Corse #51, w skład którego weszli James Galado i Alessandro Pier Guidi.

Większość wyścigu kontrolowała jednak ekipa Aston Martin #95 i Nicki Thiim oraz Marco Sorensen za kierownicą Vantage GTE, jednak przebicie opony spowodowało, że brytyjski skład musiał obejść się smakiem.

Problemy składu z #95 wykorzystała włoska ekipa z numerem #51, która objęła prowadzenie z dużą przewagą nad Porsche #92 i bez problemów minęła linię mety na pierwszej lokacie przed niemieckim składem, który finalnie zmniejszył stratę z piętnastu do niecałych siedmiu sekund.

Na trzecim miejscu uplasował się skład z numerem #91, w którym rywalizowali Gianmaria Bruni i Richard Lietz, utrzymując za sobą Aston Martina #97 oraz ekipę #95.

Stawkę zamknął skład AF Corse #71, który na mecie zjawił się ze stratą ponad czterdziestu pięciu sekund do liderów.

Swoje drugie zwycięstwo w sezonie odniosła tymczasem ekipa TF Sport #90, gdy Charlie Eastwood, Jonathan Adam i Salih Yoluc wykorzystali pełny okres żółtej flagi i pojawili się w boksach na zmianę.

Przez większość wyścigu ekipa TF Sport #90 miała jednak problemy, kiedy zostali zblokowani przez Aston Martina #98. Brytyjska załoga przegrała jednak po zjeździe do boksów podczas zielonych flag.

Turner, Gunn i Dalla Lana musili się zadowolić finalnie dopiero trzecią lokatą, po kontakcie z Porsche #56 Egidio Perfettiego, co spowodowało ich spadek na koniec stawki. Skład z numerem #98 zdołał jednak odrobić większość strat i na mecie zjawił się ze stratą ponad dwunastu sekund do ekipy Team Project 1 #57.

Poz Nr Kierowcy Zespół Klasa Czas Okr Strata Pit Naj. okr.
1. 1 B. SENNA / G. MENEZES / N. NATO Rebellion Racing LMP1 4:00:59.195 125 5 1:49.701
2. 8 S. BUEMI / K. NAKAJIMA / B. HARTLEY Toyota Gazoo Racing LMP1 - H 4:02:06.179 125 1:06.984 5 1:50.330
3. 7 M. CONWAY / K. KOBAYASHI / J. LOPEZ Toyota Gazoo Racing LMP1 - H 4:01:06.971 124 +1 okr 6 1:50.159
4. 5 J. KING / B. HANLEY / E. ORUDZHEV Team LNT LMP1 4:02:17.754 124 +1 okr 6 1:49.235
5. 6 C. ROBERTSON / M. SIMPSON / G. SMITH Team LNT LMP1 4:01:30.617 123 +2 okr 6 1:48.428
6. 38 R. GONZALEZ / A. DA COSTA / A. DAVIDSON Jota LMP2 4:01:57.448 121 +4 okr 5 1:52.626
7. 37 H. TUNG / G. AUBRY / W. STEVENS Jackie Chan DC Racing LMP2 4:02:14.538 121 +4 okr 5 1:52.213
8. 22 P. HANSON / F. ALBUQUERQUE / P. DI RESTA United Autosports LMP1 4:02:19.175 121 +4 okr 5 1:53.578
9. 36 T. LAURENT / A. NEGRÃO / P. RAGUES Signatech Alpine ELF LMP2 4:01:48.484 120 +5 okr 5 1:52.856
10. 29 F. VAN EERD / G. VAN DER GARDE / N. DE VRIES Racing Team Nederland LMP2 4:01:51.228 120 +5 okr 6 1:52.529
11. 33 M. PATTERSON / K. YAMASHITA / A. FJORDBACH High Class Racing LMP2 4:02:27.091 120 +5 okr 5 1:53.882
12. 47 R. LACORTE / A. BELICCHI / G. SERNAGIOTTO Cetilar Racing LMP2 4:02:21.029 119 +6 okr 6 1:55.127
13. 51 J. CALADO / A. PIER GUIDI AF Corse LMGTE Pro 4:02:02.387 115 +10 okr 3 2:01.607
14. 92 M. CHRISTENSEN / K. ESTRE Porsche GT Team LMGTE Pro 4:02:09.144 115 +10 okr 3 2:00.948
15. 91 G. BRUNI / R. LIETZ Porsche GT Team LMGTE Pro 4:02:22.572 115 +10 okr 3 2:01.352
16. 97 A. LYNN / M. MARTIN Aston Martin Racing LMGTE Pro 4:02:31.099 115 +10 okr 3 2:01.681
17. 95 M. SØRENSEN / N. THIIM Aston Martin Racing LMGTE Pro 4:02:37.304 115 +10 okr 3 2:01.547
18. 71 D. RIGON / M. MOLINA AF Corse LMGTE Pro 4:02:47.502 115 +10 okr 3 2:02.004
19. 90 S. YOLUC / C. EASTWOOD / J. ADAM TF Sport LMGTE Am 4:02:09.998 113 +12 okr 4 2:02.744
20. 57 B. KEATING / L. TEN VOORDE / J. BLEEKEMOLEN Team Project 1 LMGTE Am 4:02:26.249 113 +12 okr 3 2:02.737
21. 98 P. DALLA LANA / D. TURNER / R. GUNN Aston Martin Racing LMGTE Am 4:02:38.459 113 +12 okr 4 2:02.187
22. 83 F. PERRODO / E. COLLARD / N. NIELSEN AF Corse LMGTE Am 4:02:53.764 113 +12 okr 3 2:02.360
23. 56 E. PERFETTI / D. HEINEMEIER-HANSSON / M. CAIROLI Team Project 1 LMGTE Am 4:01:02.416 112 +13 okr 4 2:02.532
24. 88 A. NEGRO / W. BAMBER / T. PREINING Dempsey-Proton Racing LMGTE Am 4:01:33.969 112 +13 okr 3 2:02.500
25. 70 M. ISHIKAWA / O. BERETTA / K. COZZOLINO MR Racing LMGTE Am 4:01:47.768 112 +13 okr 5 2:02.772
26. 54 T. FLOHR / F. CASTELLACCI / G. FISICHELLA AF Corse LMGTE Am 4:02:06.350 112 +13 okr 4 2:03.395
27. 86 M. WAINWRIGHT / A. WATSON / B. BARKER Gulf Racing LMGTE Am 4:02:20.429 112 +13 okr 4 2:02.724
28. 77 C. RIED / R. PERA / M. CAMPBELL Dempsey - Proton Racing LMGTE Am 4:02:26.990 112 +13 okr 4 2:03.184
29. 62 B. GRIMES / J. MOWLEM / C. HOLLINGS Red River Sport LMGTE Am 4:02:56.211 112 +13 okr 3 2:03.306
30. 78 P. PRETTE / L. PRETTE / V. ABRIL Proton Competition LMGTE Am 4:01:24.668 107 +18 okr 5 2:01.920
Nieskalsyfikowani
42 N. LAPIERRE / A. BORGA / A. COIGNY Cool Racing LMP2 59:20.744 30 +95 okr 2 1:52.996